Als troost komt er een goederentrein met 742 362 naar Luzna, waar wat gerangeerd wordt alvorens naar Rakovnik door te tuffen -enige tijd later door de fotograaf zelf trouwens:

In Rakovnik aangekomen wordt 750 708 op de korrel genomen, die mij later naar Praag zal terugbrengen:

708 009 rangeert enkele graanwagens:

Normaal ben ik iemand voor lange afstandstreinen en cargo's en niet zozeer van railbussen, maar deze "broodtrommel" (zoals de Tsjechische spoorliefhebbers serie 810 noemen) wil ik jullie toch niet onthouden: 810 594 heeft haar eindstataion bereikt:

Van ander kaliber was Strabag 740 678 met stortgoed te Rakovnik (deze foto is helaas pas later op flickr.com gekomen, vbandaar, dat deze wat later is ingevoegd. Excuses voor het ongemak):

Ook de door de ING gesponsorde 753 754 staat de 25e in Rakovnik:

De 753 753 is opgeknapt door CZ Loko en gesponsord door 'onze' ING:

Voor vertrek uit Rakovnik wordt nog even een cementtrein met 742 289 binnengebracht en aan de vergetelheid ontrukt:

In Pardubice-Pardubicky heb ik een paar jaar eerder een aardige fotoshoot van treinen gehad en hoopte dit te herhalen. Qua opbrengst viel het deze keer wat tegen. Reclamelok 163 065 maakt het wel wat goed.

In Kolin maakt 471 011 drie jaar na dato nog steeds reclame voor het UEFA-2012 toernooi:

Nog steeds Kolín rijdt quasi-museumslok T435 0099 rond:

Afsluiter wordt op Praha Masarykovo in de invallende duisternis 362 078, teruggebracht in de originele kleuren, die bij de toenmalige CSD voor tweesysteemloks golden.

De volgende dag slaat het weer voor de eerste maal om als er gepland wordt om in Ostrava en Bohumin het aantal foto's op te schroeven. Maar dat is een andere bijdrage.