Haven van Budel wordt trimodaal
Geplaatst: wo okt 17, 2012 7:45 pm
De gemeente Weert bouwt de bestaande binnenhaven van Budel uit tot een moderne trimodale overslagplaats. De gemeente heeft een intentieovereenkomst gesloten met de exploitant van de haven Weert-Cranendonck, zoals de haven van Budel straks zal heten. Exploitant is een consortium van GVT Group of Logistics, Wetron Transport and Logistics en Huizing Management Services.
De bestaande haven, bij de zinkfabrikant Nyrstar Budel, wordt geschikt gemaakt voor overslag van en op binnenschepen, treinen en vrachtauto's. Gebleken is al dat de haven bereikt kan worden door binnenschepen die maximaal 32 teu aan containers vervoeren.
Doel van de opwaardering van de haven, die volgend jaar een feit moet zijn, is dat meer lading van de weg naar het water of het spoor gaat. De terminalexploitant moet in de toekomst zelf beslissen met welke modaliteit de lading het best kan worden vervoerd.
Het project wordt gesubsidieerd door de provincie Limburg en het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Samen met de gemeente Weert dragen ze vier miljoen euro bij.
Bron: Railcargo.nl
Het wordt voor Wetron steeds makkelijker. Eerst moesten ze naar Waalhaven, nu kunnen ze naar Blerick en volgend jaar kunnen ze 2 km van hun vandaan hun trailers op de trein zetten (als er een verbinding komt).
De bestaande haven, bij de zinkfabrikant Nyrstar Budel, wordt geschikt gemaakt voor overslag van en op binnenschepen, treinen en vrachtauto's. Gebleken is al dat de haven bereikt kan worden door binnenschepen die maximaal 32 teu aan containers vervoeren.
Doel van de opwaardering van de haven, die volgend jaar een feit moet zijn, is dat meer lading van de weg naar het water of het spoor gaat. De terminalexploitant moet in de toekomst zelf beslissen met welke modaliteit de lading het best kan worden vervoerd.
Het project wordt gesubsidieerd door de provincie Limburg en het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Samen met de gemeente Weert dragen ze vier miljoen euro bij.
Bron: Railcargo.nl
Het wordt voor Wetron steeds makkelijker. Eerst moesten ze naar Waalhaven, nu kunnen ze naar Blerick en volgend jaar kunnen ze 2 km van hun vandaan hun trailers op de trein zetten (als er een verbinding komt).