
De eerste trein die in Himmelstadt passeerde was wederom BoxXpress. Naast Vectrons en zwarte 185'ers, hebben zij ook stickerloze zilvergrijze Railpool 185 in dienst. De 185 717 met een containertrein bij Himmelstadt op 23 april 2015.

De volgende fraaie cargo was van TXL: de stickerloze zwarte 189 997 bij Himmelstadt.

In het Maintal rijdt een grote variëteit van vervoerders. De volgende cargo was van OHE Cargo met de 189 937 zonder sticker.

Toen een van de duitsers terug naar het station liep, zijn wij verder gaan lopen. We waren echter nog niet zover, toen DBS 185 218 met een UC eraan kwam. Toen maar heel creatief in het koolzaadveld gaan staan


Aangekomen op de beoogde plek, was de TXL 182 525 - nog in Tweety-kleuren - de eerste die voorbij kwam.

De volgende cargo was een benzinetrein van RC, die getrokken werd door RC 185 606.

Vervolgens kwam PCT de hoek om met een ARS-Altmann autotrein met de 193 858.

De volgende cargo was Metrans met een containertrein. Deze dag was het de 185 511 die voor de trein stond. Een week later werd ook deze loc ontstickerd.

Toen de duitsers het voor gezien hielden, ben ik maar eens gaan variëren met de standpunten bij het sein. Eerst maar eens het kopse standpunt met DBS 185 347 met een autotrein.

Vervolgens van wat meer opzij: DBS 185 262 met een sleep Tanoos'n bij Himmelstadt.

Op blokafstand gevolgd door RTB 185 672 met een ARS-Altmann autotrein.
Toen het 12u was, de spullen ingepakt om naar Harrbach te gaan. Tijdens het rijden kwam ik vervolgens RBH tegen met een cargo.....

De volgende containertrein van BoxXpress was voorzien van een aantal locomotieven. De 193 883 met 2 zusterlocs nabij Harrbach.

Zoals bij dag 2 al verteld, ging het gisteren tot 2 keer toe verkeerd met een cargo die getrokken werd door een DBS 151. Ook deze dag kwamen er een aantal voorbij. De eerste was een UC die getrokken werd door DBS 151 168.

Op blokafstand gevolgd door DBS 151 046 met wederom een UC. Gelukkig nu geen wolken die roet in het eten gooien


De volgende fraaie cargo: RC 145 091 met een ARS-Altmann autotrein.

Schijnbaar had DBS deze dag een blik DBS 151 opengetrokken, want binnen het uur kwam de 3e voorbij. De strak in de lak ziitende DBS 151 006 met wederom een UC richting het zuiden.

In de omgeving van Würzburg waren er schijnbaar werkzaamheden aan het spoor, want er reden deze dagen diverse treinen met steenslag en ander werkmaterieel. De SGL V180.07 met een werktrein rijdend in de richting van Würzburg.

Het was inmiddels al reeds 15u geweest. Het moment dat je even uit 2 kanten kunt fotograferen. Ondanks de nog wat zwarte neus, ging DBS 152 136 (mijn eerste "Albatros"


Totaal onverwachts kwam van de andere kant PKP Cargo met een kolentrein eraan. De PKP 189 205 nabij Harrbach.

In de namiddag kwamen er vooral treinen van DBS voorbij en lieten de private vervoerders het een beetje afweten. Een van de fraaiere cargo's van DBS was deze ketelwagentrein met DBS 152 050.

Ondanks de overvloed van treinen die getrokken worden door de BR 152 en 185, is de BR 189 toch een uitzondering. De 189 013 had deze middag de eer om deze LKW-Walter special te trekken door het Maintal.

Na een stortvloed van treinen van DBS, kwam als een van de laatste treinen die dag TXL nog voorbij. TXL 185 539 met een ARS-Altmann autotrein rijdend richting het noorden van Duitsland.
Vervolgens werd tegen 19u de spullen ingepakt, vlug wat gegeten om vervolgens naar het hotel te gaan. Aangekomen in het hotel heb ik kunnen regelen dat ik nog een hele dag langer zou kunnen blijven, want de weersvoorspellingen voor vrijdag waren prima. Oorspronkelijk was het plan om vrijdagmiddag weer de reis naar huis aan te vangen. Dat deze keuze goed zou uitvallen, is voor het volgende topic
