9 + 10 April 2015 | Wiesental/Waghäusel, Dag 2
Geplaatst: zo apr 26, 2015 10:18 pm
Na een goede nachtrust in een hotel in Schwetzingen, werd er eerst goed ontbeten. Na het ontbijt ben ik naar de ochtendstek van Waghäusel gereden om daar de dag te beginnen. Aangekomen op de stek, heb ik mijn positie maar ingenomen.

De eerste cargo van de dag was een Ambriogo komende uit Italië met DBS 185 017.

Na de stoptrein volgde de volgende cargo met de voor Crossrail rijdende 145 103.

Op blokafstand gevolgd door de SBB 482 000 met een ketelwagentrein voor BASF in Ludwigshafen.
Tegen de tijd van de RB werd er teruggelopen naar de auto om naar Wiesental te rijden. Aangekomen op de stek van Wiesental zag ik tot mijn tevredenheid dat ik de eerste was, dus nam ik nu positie in om ook de bekende TV-toren in beeld te hebben.

Na eerst wat treinen van DBS, was deze trein met BASF DE25 de volgende trein die de moeite waard was.

De trein van BASF werd op blokafstand gevolgd door DBS 185 218 met weer een keteltrein.

Tegen 11u kwam Crossrail weer eens voorbij. De 145 100 met een containertrein rijdt in de richting van Basel en verder.

De groene 145 096 volgde op blokafstand met een LKW-Walter special.

De volgende trein was een keteltrein die getrokken werd door SBB 482 003.

Tegen 12u kwam dan eindelijk de eerste trein van BLS opdagen. De trein uit Wanne-Eickel werd deze dag getrokken door BLS 486 507.
Tegen half een werd er weer verkast naar Waghäusel. Nu werd er een andere positie ingenomen als de dag daarvoor. Nu koos ik ervoor om de treinen wat meer van opzij te fotograferen.

SBB 482 015 met 4 staalwagens. Een leuke trein om na te bootsen op de modelbaan

Ook DBS 185 197 met een autotrein kwam door de bocht van Waghäusel om in de richting van Karlsruhe te rijden.
Tegen 14u werd er weer terug gereden naar de middagstek van Wiesental. Nu met de bekende silo's op de achtergrond.

Met ruim 4½ uur vertraging op de klok kwam BLS 186 109 dan voorbij met de trein uit Venlo.

Schijnbaar werd er dat weekend ergens aan het spoor gewerkt, want de 203 001 van Leonhard Weiss bracht een spoorkraan naar deze werkzaamheden.

De voor Crossrail rijdende 185 602 heeft de Bologna-shuttle van Locon overgenomen en rijdt door Wiesental.

De spitstrein tussen Mannheim en Karlsruhe was deze dag een klus voor DB 111 041.

Ook de Ekol-shuttle rijdt via Wiesental en die dag had de voor Lokomotion rijdende 186 247 de eer.
Hierna werd er teruggereden naar het hotel en na weer een goede nachtrust, ben ik 's zaterdags weer terug naar huis gereden.

De eerste cargo van de dag was een Ambriogo komende uit Italië met DBS 185 017.

Na de stoptrein volgde de volgende cargo met de voor Crossrail rijdende 145 103.

Op blokafstand gevolgd door de SBB 482 000 met een ketelwagentrein voor BASF in Ludwigshafen.
Tegen de tijd van de RB werd er teruggelopen naar de auto om naar Wiesental te rijden. Aangekomen op de stek van Wiesental zag ik tot mijn tevredenheid dat ik de eerste was, dus nam ik nu positie in om ook de bekende TV-toren in beeld te hebben.

Na eerst wat treinen van DBS, was deze trein met BASF DE25 de volgende trein die de moeite waard was.

De trein van BASF werd op blokafstand gevolgd door DBS 185 218 met weer een keteltrein.

Tegen 11u kwam Crossrail weer eens voorbij. De 145 100 met een containertrein rijdt in de richting van Basel en verder.

De groene 145 096 volgde op blokafstand met een LKW-Walter special.

De volgende trein was een keteltrein die getrokken werd door SBB 482 003.

Tegen 12u kwam dan eindelijk de eerste trein van BLS opdagen. De trein uit Wanne-Eickel werd deze dag getrokken door BLS 486 507.
Tegen half een werd er weer verkast naar Waghäusel. Nu werd er een andere positie ingenomen als de dag daarvoor. Nu koos ik ervoor om de treinen wat meer van opzij te fotograferen.

SBB 482 015 met 4 staalwagens. Een leuke trein om na te bootsen op de modelbaan


Ook DBS 185 197 met een autotrein kwam door de bocht van Waghäusel om in de richting van Karlsruhe te rijden.
Tegen 14u werd er weer terug gereden naar de middagstek van Wiesental. Nu met de bekende silo's op de achtergrond.

Met ruim 4½ uur vertraging op de klok kwam BLS 186 109 dan voorbij met de trein uit Venlo.

Schijnbaar werd er dat weekend ergens aan het spoor gewerkt, want de 203 001 van Leonhard Weiss bracht een spoorkraan naar deze werkzaamheden.

De voor Crossrail rijdende 185 602 heeft de Bologna-shuttle van Locon overgenomen en rijdt door Wiesental.

De spitstrein tussen Mannheim en Karlsruhe was deze dag een klus voor DB 111 041.

Ook de Ekol-shuttle rijdt via Wiesental en die dag had de voor Lokomotion rijdende 186 247 de eer.
Hierna werd er teruggereden naar het hotel en na weer een goede nachtrust, ben ik 's zaterdags weer terug naar huis gereden.