5 September 2012 - Oberhausen
Geplaatst: za sep 08, 2012 8:52 pm
Afgelopen woensdag ben ik weer eens naar de Hoffmannstraße te Oberhausen gegaan om mijn werkvoorraad foto's van goederenwagens weer op het juiste niveau te brengen. Toen ik aankwam gaf een andere spotter aan dat het niet druk was. Toen ik wegging had ik een rekord aan treinbewegingen vastgelegd, nl. meer dan 100. Het is niet de plek om mooie foto's te maken maar wel om bruikbare...een paar ervan toon ik hieronder:
Ik dacht een SBB Cargo V100 te spotten maar het bleek de Chemion Logistik 203 558 & Keteltrein richting Bottrop te zijn:

Dortmunder Eisenbahn #27 & Staaltrein richting Dortmund, 7 jaar geleden voor het laatst gezien, toen nog in het DE groen.

NIAG 5 + 7 kwamen met kolenwagens langs richting Duisburg/Moers

DB Schenker 232 906 reed richting Osterfeld, altijd leuk om in de rook ervan te staan.

LaS / BSM kwam langs met de Revita van Chemiepark Marl richting Krefeld

De Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen kwam met de northrail 6 langs met een cokestrein in Slovaakse Eaos wagens. Blijkbaar een nieuw transport.

ThyssenKrupp Steel Europe AG ofwel het voormalige Eisenbahn und Hafen kwam met de 543 en 548 met kwartszandwagens richting Duisburg langs.

Mijn 1e spot van een DB Schenker Gravita bij Oberhausen is die van de 261 085 met lege rongenwagens richting Duisburg.

Een kleine Lokzug was de 294 888 met de 363 660 en 362 942.

Helaas zat er nog een gemengde goederentrein voor toen de CFL Cargo Deutschland 185 567 met de BlackBox trein richting Duisburg-Ruhrort eraan kwam.

En het bewijs, Transpetrol reed met een zwarte 185'er voor de Nievenheimer, namelijk de 185 573

En de 3e zwarte 185'er binnen 10 minuten was de CFL Cargo Deutschland 185 557 die met een lege houttrein richting Duisburg reed.

Rail Transport Service kwam met de 221 134 & platte wagens richting Osterfeld voorbij.

Van de 4 232'ers was er maar 1 zonder de Holland-Latz en dat was de 232 502. Waar ik een paar jaar geleden nog een groot aantal van de loks zag, tot 10 op een dag, moest ik het nu met deze doen.

De Teutoburger Wald-Eisenbahn kwam nog met een Prima langs, namelijk de 37520 met staalwagens

En zo is zelfs die container mooi, ofwel de 155 214 met een keteltreintje

De RTS 221 134 moest weer weg en reed richting Duisburg. De volgende dag is die lok in Magdeburg gezien.

En de Gravita reed weer terug naar OB Osterfeld-Süd

Onderweg naar huis gaan tanken in Moers en even bij IMO Wash over de heg gekeken en daar stond een nieuwe Vossloh G6, die had ik nog nooit gezien, laten we hopen dat er nog meer in Moers voor de klanten aangepast moeten worden.

Meer foto's op in de gallerij
Ik dacht een SBB Cargo V100 te spotten maar het bleek de Chemion Logistik 203 558 & Keteltrein richting Bottrop te zijn:

Dortmunder Eisenbahn #27 & Staaltrein richting Dortmund, 7 jaar geleden voor het laatst gezien, toen nog in het DE groen.

NIAG 5 + 7 kwamen met kolenwagens langs richting Duisburg/Moers

DB Schenker 232 906 reed richting Osterfeld, altijd leuk om in de rook ervan te staan.

LaS / BSM kwam langs met de Revita van Chemiepark Marl richting Krefeld

De Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen kwam met de northrail 6 langs met een cokestrein in Slovaakse Eaos wagens. Blijkbaar een nieuw transport.

ThyssenKrupp Steel Europe AG ofwel het voormalige Eisenbahn und Hafen kwam met de 543 en 548 met kwartszandwagens richting Duisburg langs.

Mijn 1e spot van een DB Schenker Gravita bij Oberhausen is die van de 261 085 met lege rongenwagens richting Duisburg.

Een kleine Lokzug was de 294 888 met de 363 660 en 362 942.

Helaas zat er nog een gemengde goederentrein voor toen de CFL Cargo Deutschland 185 567 met de BlackBox trein richting Duisburg-Ruhrort eraan kwam.

En het bewijs, Transpetrol reed met een zwarte 185'er voor de Nievenheimer, namelijk de 185 573

En de 3e zwarte 185'er binnen 10 minuten was de CFL Cargo Deutschland 185 557 die met een lege houttrein richting Duisburg reed.

Rail Transport Service kwam met de 221 134 & platte wagens richting Osterfeld voorbij.

Van de 4 232'ers was er maar 1 zonder de Holland-Latz en dat was de 232 502. Waar ik een paar jaar geleden nog een groot aantal van de loks zag, tot 10 op een dag, moest ik het nu met deze doen.

De Teutoburger Wald-Eisenbahn kwam nog met een Prima langs, namelijk de 37520 met staalwagens

En zo is zelfs die container mooi, ofwel de 155 214 met een keteltreintje

De RTS 221 134 moest weer weg en reed richting Duisburg. De volgende dag is die lok in Magdeburg gezien.

En de Gravita reed weer terug naar OB Osterfeld-Süd

Onderweg naar huis gaan tanken in Moers en even bij IMO Wash over de heg gekeken en daar stond een nieuwe Vossloh G6, die had ik nog nooit gezien, laten we hopen dat er nog meer in Moers voor de klanten aangepast moeten worden.

Meer foto's op in de gallerij