1

Het begon allemaal op een niets vermoedende dag in Mei 2011, een rare Germersheim-shuttle dook opeens op, op het Nederlandse spoorwegnet. Niet veel later werd bekend dat dit een nieuwe shuttle naar Frenkendorf was.
2

Niet veel later rond ging de trein over naar SBB Cargo en dook regelmatig op met de Railpool 186 103 zoals ook in November 2011.
3

Ook SBB Cargo bestickerde loks waren onderdeel van het tractie pakket, zoals in December 2011.
4

Januari 2012 dook ERS weer eens op met een Frenkendorf-shuttle
5

In Maart 2012 mocht de 186 108 een Frenkendorf-shuttle rijden.
6

Een jaar later reed de trein weer met ERS tractie zoals ook deze Goede Vrijdag van 2013. Ook de gele Marti's waren in de afgelopen periode op de Frenkendorf-shuttle verschenen die vervuilde aarde vervoeren.
7

In de zomer van 2013 kon de trein ook met een Tweety gefotografeerd worden, de ERS 189 989.
8

In de winter van 2013 kon dit exemplaar gefotografeerd worden met veel gele Marti's.
9

Begin 2014 werd de PKP Cargo 189 205 regelmatig gezien voor de IMS Cargo-shuttles als ERS lok. Zodoende dat hij ook een keer de Frenkendorf-shuttle mocht rijden met een deel van de belading voor Kehl.
10

Een kleine week later kon de Frenkendorf-shuttle ook met BLS Cargo gefotografeerd worden die even geleend werd door ERS. Toevallig wederom de 186 108 die ik ook al in Maart 2012 had gefotografeerd.