Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Nieuws en andere gepubliceerde informatie
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Plaats reactie
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Bericht door juniorfotograaf »

Dit is een plek waar mensen die weten waar men werkzaamheden uit gaat voeren dit kenbaar kunnen maken.
Hiermee help je mede spotters te voorkomen dat ze ergens voor niks gaan staan in afwachting van (goederen)treinen.
Eventuele bron vermelding van je bericht wordt op prijs gesteld,dit voorkomt dat mensen aan names gaan plaatsen als feiten ;)
Laatst gewijzigd door juniorfotograaf op do aug 30, 2012 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Werkzaamheden aan de spoorwegen

Bericht door juniorfotograaf »

Ik zal in dit topic zelf de aftrap geven.
Aankomend weekend geen goederen verkeer op de brabant route.

Reden hiervoor zijn spoed werkzaamheden aan de Moerdijkbrug alsook werkzaamheden die DB Netz uitvoert vlak over de grens bij Venlo.
Omleidingen zullen gemaakt worden via de route Kfh-Gouda als ook over de Betuwe route.
Specifieker kan ik niet zijn,gewoon een kwestie van daar ergens een stek zoeken en afwachten ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden aan de spoorwegen

Bericht door Andre »

Uiteraard zijn de werkzaamheden op het NL'se net altijd op de ProRail website te vinden.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7628
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Werkzaamheden aan de spoorwegen

Bericht door Peter »

Het kan wel in een topic, als je gewoon netjes de werkzaamheden worden vermeldt en dan er onder de mogelijk consequenties, dan is het wel overzichtelijk.
Amsterdam Centraal-Utrecht Centraal
zaterdag 1 en zondag 2 september
Oorzaak
geplande werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de omgeleide Intercity's, metro's en/of bussen
* tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam C rijden geen treinen
* reis tussen Amsterdam Centraal en Utrecht met de omgeleide Intercity
* u kunt tussen Amsterdam C, Amsterdam Bijlmer ArenA en Holendrecht gebruik maken van de metro
Extra reistijd: 15 tot 30 minuten.
De 800 (Mt/Hrl-Asd/Amr) gaat via Hollandsche Rading en Hilversum, mogelijk ook nog wat cargo die tussen Amsterdam en Utrecht rijdt.
“Hallo cargo!”
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden aan de spoorwegen en mogelijke omleidingen

Bericht door Andre »

juniorfotograaf schreef:Is het een idee om dan de info uit het topic omleidingen hier in te mikken,zodat er dan ook werkelijk 1 topic is waar alles te vinden is ?
(had andre al een pm gestuurd maar nog niks gehoord hierop,dus dan maar eventjes zo vragen ;) )
The_Knitter schreef:Ikzelf vind niet dat het samengevoegd moet worden, en wel omdat:

- Topic 'Omleidingen' gaat over goederenomleidingen via de Brabantroute/Venlo en/of Emmerich;
- Dit topic kan je over de overige (diverse) werkzaamheden laten gaan.

Mijn voorstel is dan ook om de topictitel van dit topic aan te passen naar ''Diverse werkzaamheden'. Het topic 'Omleidingen' te hernoemen naar 'Omleidingen Brabantroute en Emmerich'.
Zo houdt je de 2 onderwerpen gescheiden. Voor de meesten zal het topic 'Omleidingen' veel interessanter zijn dan de 'diverse werkzaamheden'. En zo houdt je wat meer overzicht, en is iets makkelijker terug te zoeken.
Bedankt, ik wou hetzelfde gaan melden. De meeste cargoliefhebbers zijn gefocused op omleidingen veroorzaakt door werkzaamheden bij of Venlo of Emmerich. Dat zijn die momenten dat we ook onderling afspreken en dat men van ver komt om iets bijzonders te fotograferen.
De overige werkzaamheden zijn net zo belangrijk maar hebben voor de spotters onder ons vaak minder spectaculaire gevolgen. Derhalve houden we de 2 topics. Ik heb de titels hernoemd.

Het topic is verder opgeschoond
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Bericht door juniorfotograaf »

DE uitleg en het behouden van de 2 topics kan ik als ik het zo lees best begrijpen.
Heb dan echter 1 suggestie,stop beide topics bij elkaar op 1 plek,dat is denk ik handiger zodat het ten 1ste overzichtelijk bij elkaar is te vinden en ten 2e is het dan ook makkelijker om te zien of iets wat gemeld is in 1 topic evt nieuwe reactie oplevert in het andere topic waarin dan de gevolgen zichtbaar zijn van het bericht in het 1ste topic.
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Bericht door Andre »

ProRail verdubbelt spoor rond Utrecht


26-09-2012

• Dit weekend geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht - Den Bosch en minder treinen tussen Utrecht – Nijmegen
• Straks meer treinen en stations rond Utrecht

ProRail breidt het spoor rond Utrecht flink uit. Ruim 80 kilometer nieuw spoor en 7 nieuwe stations zijn nodig om Utrecht ook in de toekomst goed bereikbaar te houden. Reizigers kunnen straks vaak en dichtbij huis op de trein stappen: met Randstadspoor ontstaat een snel en toegankelijk spoornetwerk in de regio Utrecht. Komend weekend werkt ProRail aan het spoor rond Utrecht....

Meer op :ProRail.nl
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21733
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Bericht door Ronnie »

Treinverkeer Sittard-Roermond weekenden gestremd

In verschillende weekenden in oktober en november is er geen treinverkeer mogelijk tussen Sittard en Roermond. Dat meldt spoorbeheerder ProRail. Reden zijn diverse (onderhouds)werkzaamheden aan het spoor op dit traject. De Nederlandse Spoorwegen zetten (snel)bussen in als alternatief vervoer.

Het treinverkeer is 6, 7, 20 en 21 oktober gestremd.

Dat geldt ook voor zaterdag 10 november tot zondag 11 november 06.00 uur.

Zaterdag 17 november wordt er vanaf 18.00 uur aan het spoor gewerkt en is ook zondag 18 november het traject gestremd.

Ook het weekend van 24 en 25 november zijn er werkzaamheden.

Bron: Dagblad De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21733
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Bericht door Ronnie »

Plaatsen tunnel stremt treinverkeer Maastricht

In verband met het plaatsen van een tunnel bij Maastricht-Noord ligt het treinverkeer naar Maastricht dit weekend grotendeels stil.

ProRail schuift komend weekend de nieuwe fiets- en voetgangerstunnel bij station Maastricht-Noord op zijn plaats.

Het 1,2 miljoen kilo wegende tunneldek gaat onder 4 sporen door. Het verbindt bedrijventerrein Beatrixhaven met woonwijken aan de andere kant van het spoor.

Door de werkzaamheden rijden dit hele weekend geen treinen op het traject Sittard-Maastricht-Randwyck. Er worden bussen ingezet.

Voor het traject Maastricht-Randwyck-Valkenburg is zaterdag vervangend busvervoer geregeld. Op zondag geldt dat voor het traject Maastricht-Randwyck-Kerkrade.

De werkzaamheden beginnen zaterdagochtend 01:00 uur met het opbreken en afgraven van het spoor. In de nacht van zaterdag op zondag wordt de tunnel over een afstand van 27 meter op zijn plek geschoven. Daarna begint de terugbouw van het spoor zodat de eerste trein er maandagochtend overheen kan.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
SB6414
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Diverse Werkzaamheden aan het spoor & omleidingen

Bericht door SB6414 »

Aankomend weekend is de grensovergang Venlo gestremd van zaterdag 10/11 17:00 uur tot maandag 12/11 05:00 uur.
Plaats reactie