
RRF 16 plaatst Melzo-shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr
Op 3 April kwam de RRF16 een Melzo-shuttle plaatsen.
Een week later poging 2, want ooit moest de blauwe RRF19 op de foto ergens toch wel lukken?

RRF 19 + Melzo-shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens het rondje haven weer bij P&O Europoort gekeken. De RRF 19 stond binnen de poort, en de lok was uit. Even rondgekeken, en niet te lang gewacht om terug te komen. Bij terugkomst stond de RRF 19 met frontseintjes aan. Een kwartier later kwam de volbeladen Melzo-shuttle de poort uitrijden bij P&O Europoort richting emplacement Europoort.
Gezien RRF veel werk in de havens verricht, is er niet altijd een V100 beschikbaar. Het gebeurde al regelmatig dat er een Belgische Reeks 73 meegenomen werd naar de P&O, maar in veel gevallen was er ook een V100 aanwezig. Tegenwoordig gebruikt men steeds minder een V100 bij de P&O, en doet men het met één of 2 Belgische Reeks 73'en. Bij gebruik van 2 rangeerloks, zit er bijna altijd aan elke zijde één lok.
Een week eerder zat hij aan de P&O-zijde en aan de andere zijde geen lok, en werd het met zon niks, als de trein geduwd ging vertrekken. De week later werd wederom een poging verricht, en met hooguit een halfuur wachten was het prijs: De RRF 108 vertrok bij P&O Europoort met een volbeladen en vertraagde Poznan-shuttle. Vanaf de Europoort neemt later een V100 de trein over, en op de Waalhaven gaat ERS met een 189'er weer verder richting Bad Bentheim en Polen.

RRF 108 + ERS-Poznan shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr
Ik heb wel meer V100'en bij P&O, maar die staan (nog) niet online. Alle foto's zijn daar op zondag gemaakt.