Za 26 januari 2013 | Roosendaal en Driehuis

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Za 26 januari 2013 | Roosendaal en Driehuis

Bericht door Bruno »

Roosendaal
1.
Afbeelding
Omdat NS HiSpeed en AnsaldoBreda er nog steeds niet in geslaagd is de V250 stellen voor Fyra Brussel veilig aan de praat te krijgen is men de vervangende treindienst verder gaan uitbreiden. Sinds vrijdag 25 januari is er een extra IC tussen Roosendaal en Antwerpen, net als voorgaan weekend, die nu ook door de week rijdt. Terwijl er op vrijdag nog een MS'75 werd ingezet, moesten de reizigers het in dit weekend met een los stel van het type MS'86 doen. Net buiten Roosendaal passeert op zaterdag 26 januari 2013 stel 906 als trein 18580 naar Antwerpen in een sneeuwbui de Hoekstraat.
2.
Afbeelding
In de ochtend van zaterdag 26 januari 2013 passeert de Captrain 6601 met 5 containerdraagwagens van het type Sggmrs van AAE Cargo AG aan de haak het station van Roosendaal in de richting van Belgie.
Driehuis
3.
Afbeelding
DD-AR stam 7442 passeert op 26 januari 2013 het Groene Laantje in Driehuis geduwd door de 1714 "Veenendaal" als trein 3453 van Hoorn naar Haarlem. Als de huidige plannen doorgaan, was dit waarschijnlijk de laatste winter dat het DD-AR materieel nog in de sneeuw kon worden vastgelegd; de stammen met loc moeten immers worden opgeofferd om de tussenrijtuigen vrij te maken zodat deze tot DDZ kunnen worden verbouwd zodat men ook 6-delige stammen kan samenstellen.
Santpoort-Noord
4.
Afbeelding
DD-AR 7864 welke als intercity 3442 van Haarlem naar Hoorn onderweg is passeert op 26 januari 2013 de voormalige aansluiting van de IJmuider spoorlijn net buiten het station van Santpoort Noord. Tot 1989 lagen hier zelfs twee sporen die aansloten op de spoorlijn naar Haarlem die tot 1984 beide van bovenleiding waren voorzien; daarna is het er niet beter op geworden; nadat NS in 1983 de treindienst al had gestaakt zorgde Lovers Rail van 1996 tot 1999 voor een korte opleving van de lijn, maar daarna lijkt het doek definitief gevallen te zijn; er resteert nog één overwoekert spoor waarvan stukken variërend van 5 cm tot 10 meter ontbreken, de kans dat we op deze lijn ooit nog een trein zien rijden is vrij klein, maar wie weet...
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Za 26 januari 2013 | Roosendaal en Driehuis

Bericht door Hugeau »

Er ontbreekt wel meer dan stukken van 5 en 10 centimeter. Alle overwegen zijn ontdaan van rails en even voor Westerveld ligt er ook een stuk van 30 meter uit. De komende tijd zal het baanvak wel verdwijnen voor de komst van HOV Velsen, de buslijn tussen IJmuiden en Haarlem. Het deel tussen Velsen IJmuiden Oost en 'de geul' zal bewaard blijven als historisch erfgoed.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Za 26 januari 2013 | Roosendaal en Driehuis

Bericht door Marcel »

Leuke serie
"The chase is better than the catch."
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Za 26 januari 2013 | Roosendaal en Driehuis

Bericht door Bruno »

Hugeau schreef:Er ontbreekt wel meer dan stukken van 5 en 10 centimeter. Alle overwegen zijn ontdaan van rails en even voor Westerveld ligt er ook een stuk van 30 meter uit. De komende tijd zal het baanvak wel verdwijnen voor de komst van HOV Velsen, de buslijn tussen IJmuiden en Haarlem. Het deel tussen Velsen IJmuiden Oost en 'de geul' zal bewaard blijven als historisch erfgoed.
Daarom schreef ik ook 10 meter ;) Dat stuk van 30 meter heb ik dan even gemist door de begroeiing en sneeuw.
Is het dan al zeker dat dat HOV Velsen project door gaat?
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Za 26 januari 2013 | Roosendaal en Driehuis

Bericht door Hugeau »

Dat is wel zeker ja, in IJmuiden Zeewijk zijn ze al begonnen. De besluitvorming voor het uiteindelijke tracé is zo goed als rond, eind dit jaar moeten de werkzaamheden rond het spoor beginnen zodat alles in 2015 af is. Zeer dubieus is wel de plek waar de busbaan het spoor moet kruisen dmv een viaduct, namelijk precies tussen Driehuis en Santpoort Noord in. Met een beetje logisch nadenken moet dit toch veel beter kunnen, echter ligt het wel in de lijn der verwachtingen met hoe de gemeente Velsen doorgaands met projecten om gaat....Als je het zo bekijkt is eigenlijk nog niks zeker, in deze gemeente kan alles :mrgreen:
Plaats reactie