
28-11-2013, Amsterdam Houtrakpolder, 60 DDAR rijtuigen + 9 x 1800 by Koen langs de baan, on Flickr
Op 28 november 2013 stonden een groot aantal DDAR rijtuigen opgesteld.

21-01-2014, Amsterdam Houtrakpolder, DDZ 7506 + 7507; + DDAR + 1800'n by Koen langs de baan, on Flickr
Op 21 januari 2014 stonden daar ook de 7506 & 7507, welke ontdaan zouden worden van hun sandite installatie.

18-03-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-1 + NSR DDZ by Koen langs de baan, on Flickr

18-03-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-1 + NSR DDZ by Koen langs de baan, on Flickr
Op 18 maart bracht de 203-1 acht DDZ tussenrijtuigen over van Haarlem naar Amsterdam als trein 51921.

29-04-2014, Amsterdam Houtrakpolder, NSR DDAR + DDZ + VR 203-3 by Koen langs de baan, on Flickr
Op 29 april werd door de 203-3 een combi van DDZ en DDAR overgebracht van Haarlem naar Amsterdam, er werd via Uitgeest gereden, en hier wordt het wissel ter hoogte van Ter Haak omgegooid voor de richting ACT.

14-05-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR203-5 + NSR DDAR by Koen langs de baan, on Flickr
Op 14 mei werd door de 203-5 een sleep DDZ en DDAR rijtuigen overgebracht van Haarlem naar Amsterdam, en na afloop hebben de te hergebruiken DDAR bakken een schudbeurt gekregen voor de lagers. Dit duurde tot het eind van de middag.

22-05-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-1 + 203-3 + NSR DDZ by Koen langs de baan, on Flickr
Op 22 mei werd een conditierit gereden met een stel DDZ tussenrijtuigen. Het waren twee ritten naar Amersfoort, en bij de tweede rit werd niet alleen de 203-3 gebruikt maar ook de 203-1. Deze liftte mee omdat ze mee moest gaan met een werktrein vanuit Westhaven later. Hier als trein 51923 bijna gearriveerd op de eindbestemming.

Op 13 juni werden acht DDZ tussenbakken overgebracht van Amsterdam naar Haarlem, en men vertrekt hier als trein 51926 van de ACT, op weg naar de verlenging voor de bakken


26-06-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-3 + NSR DDZ by Koen langs de baan, on Flickr
Op 26 juni was VolkerRail met twee ploegen in de Houtrakpolder bezig. De 203-3 deed conditieritten met DDZ, en de 203-4 reed naar Haarlem op en neer. Eerst om 8 DDZ bakken af te leveren voor verlenging, en daarna om 8 ICR rijtuigen mee te nemen voor opslag. De 203-3 is hier ter hoogte van Fetim onderweg naar de ACT.

26-06-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-4 + NSR ICR by Koen langs de baan, on Flickr
En niet veel later kwam de 203-4 langs met acht ICR bakken, zoals geschreven.

26-06-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-4 + NSR ICR by Koen langs de baan, on Flickr
Bijna aangekomen op de eindbestemming. 6 bakken waren gereviseerd, twee nog niet.

18-08-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR DDZ by Koen langs de baan, on Flickr
Op 18 augustus reed VolkerRail's 203-5 een conditierit met 18 ICR rijtuigen van ACT naar Amersfoort en weer terug. Vervolgens werd een tijdje gerangeerd met het een en ander aan materieel. Hier met twee DDZ tussenrijtuigen. Daarna is er met 6 bakken DDZ een conditierit naar Amersfoort gedaan.

18-08-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR 1849 by Koen langs de baan, on Flickr
En even daarvoor werd ook de 1849 opgepikt om verplaatst te worden. Deze is een week later uit Hrp naar Awhv gebracht voor sloop.

Op 9 oktober werden vijf gereviseerde BDs'en uit Maastricht gehaald en neergezet op de ACT.

18-11-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR DDZ by Koen langs de baan, on Flickr
18 november werden twee conditieritten naar Amersfoort gereden met acht DDZ tussenrijtuigen. In het donker werd teruggekeerd uit Amersfoort, met loc 203-5 als tractie voor trein 51923. Hier bij het sleutelen van de overweg ter hoogte van Ter Haak.

18-11-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR by Koen langs de baan, on Flickr
Niet veel later werd gerangeerd met een set aanwezige ICR rijtuigen.

Een dag later, op 19 november, mocht dezelfde loc weer slepen. De tweede rit die dag zou weer in het donker plaatsvinden en zodoende wachtte ik het geheel op op de dieselsporen bij Oiltanking. Hier gaat de loc omlopen.

19-11-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR by Koen langs de baan, on Flickr
De 203-5 is net omgelopen en wordt hier aangekoppeld.

12-02-2015, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-1 + NSR ICRm by Koen langs de baan, on Flickr
Als (voorlopige) afsluiter van de serie, een foto van 12 februari 2015. Loc 203-1 kwam uit de Westhavens om op de ACT te gaan rangeren met ICR rijtuigen. Verdere rangeeracties niet afgewacht, maar hier staat de loc aan een sleep ICR op de terminal.
Dat was 'm weer. Aanvullingen met foto's van andere zijn uiteraard welkom!