Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Op zaterdag 13 december 2014 bezocht ik met Gijs de losplaats van Kaldenkirchen. Gelukkig werd er weer een trein gelost, anders waren we er voor niets gekomen.
De fraaiste dieselloc van Bocholter Eisenbahn, 221 135, was present voor de rangeerbewegingen. BEG 221 135 met een aantal schuifwandwagens staat op het westelijkste spoor te wachten tot de wagens gelost zijn.
Vanuit de andere zijde.
Nadat de wagens aan de andere kant van de loods ook gelost waren, werden deze ook door BEG 221 135 opgepikt. Normaal komt de loc ze niet los ophalen, maar worden ze aangehaakt aan de andere lege wagens waarmee gerangeerd wordt. Daardoor was deze foto mogelijk.
Vervolgens werd de complete trein onder "de draad" gerangeerd. De trein rangeert dan over de voormalige rangeerheuvel. Vanaf het viaduct heb je dan mooi zicht op de trein.
Nadat de wissel is goed gelegd door de treindienstleider (deze wissel moet de treindienstleider bedienen, omdat de trein de hoofdbaan op gaat) duwt BEG 221 135 de lege wagens onder de draad.
Een door HSL gehuurde SBB Cargo 482 moest de trein naar Saarbrücken rijden, jammer genoeg stond de loc na zonsondergang nog steeds op het kopspoor bij station Kaldenkirchen.
De fraaiste dieselloc van Bocholter Eisenbahn, 221 135, was present voor de rangeerbewegingen. BEG 221 135 met een aantal schuifwandwagens staat op het westelijkste spoor te wachten tot de wagens gelost zijn.
Vanuit de andere zijde.
Nadat de wagens aan de andere kant van de loods ook gelost waren, werden deze ook door BEG 221 135 opgepikt. Normaal komt de loc ze niet los ophalen, maar worden ze aangehaakt aan de andere lege wagens waarmee gerangeerd wordt. Daardoor was deze foto mogelijk.
Vervolgens werd de complete trein onder "de draad" gerangeerd. De trein rangeert dan over de voormalige rangeerheuvel. Vanaf het viaduct heb je dan mooi zicht op de trein.
Nadat de wissel is goed gelegd door de treindienstleider (deze wissel moet de treindienstleider bedienen, omdat de trein de hoofdbaan op gaat) duwt BEG 221 135 de lege wagens onder de draad.
Een door HSL gehuurde SBB Cargo 482 moest de trein naar Saarbrücken rijden, jammer genoeg stond de loc na zonsondergang nog steeds op het kopspoor bij station Kaldenkirchen.
Laatst gewijzigd door Ronnie op ma jan 19, 2015 7:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
- Peter
- Site Admin
- Berichten: 7632
- Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Leuk! Die Rens zitten wel vaak in de trein uit Hamburg.
“Hallo cargo!”
-
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
- Locatie: Woerden
- Contacteer:
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Heel fraai.
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr feb 07, 2014 8:35 pm
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Leuk! provisorisch gesnoeid op foto 2 zie ik!?
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Met V200 is die natuurlijk ultiem, zag laatst wel een plaatje opduiken waarop te zien was dat de loc flink onder zit. Mooie serie bij mekaar geklikt.
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Leuke serie!
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Hopelijk wordt de loc snel schoon gemaakt, als die niet al schoon is.CFL1800 schreef:Met V200 is die natuurlijk ultiem, zag laatst wel een plaatje opduiken waarop te zien was dat de loc flink onder zit.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Beste Jeroen,
Aller eerst is het een mooie serie van deze mooie lok. Al vond ik hem in DB kleuren mooier.
Verder wil ik je nog iets meegeven. Zet geen foto's gemaakt op het spoor online. Niet alleen de spoorliefhebber kijkt naar deze plaatjes maar ook de mannen van de wet.
Mijn collega's hebben deze plaatjes met veel liefde bekeken en hun collega's aan de overkant van de grens weten dit nu ook.
Regel 25 van dit forum Is hier zeer duidelijk over.
vriendelijke groeten
Wilco
PS dit geldt natuurlijk niet alleen voor Jeroen!
Aller eerst is het een mooie serie van deze mooie lok. Al vond ik hem in DB kleuren mooier.
Verder wil ik je nog iets meegeven. Zet geen foto's gemaakt op het spoor online. Niet alleen de spoorliefhebber kijkt naar deze plaatjes maar ook de mannen van de wet.
Mijn collega's hebben deze plaatjes met veel liefde bekeken en hun collega's aan de overkant van de grens weten dit nu ook.
Regel 25 van dit forum Is hier zeer duidelijk over.
vriendelijke groeten
Wilco
PS dit geldt natuurlijk niet alleen voor Jeroen!
Zorg voor elkaar en respecteer de 1,5 meter!
De wereld is nog lang niet van Corona af!
_
De wereld is nog lang niet van Corona af!
_
-
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Je had de foto's ook niet op je werk kunnen bekijken...
Daarnaast zie ik geen enkele foto die op een onveilige plek is genomen.
Ik zie op o.a. Flickr mensen die het veel minder nauw nemen, tip daar je collega's maar over i.p.v. hier de boel (op) te naaien.
Daarnaast zie ik geen enkele foto die op een onveilige plek is genomen.
Ik zie op o.a. Flickr mensen die het veel minder nauw nemen, tip daar je collega's maar over i.p.v. hier de boel (op) te naaien.
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
Re: Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Er is een foto weggehaald waarvan ik dacht dat die vlak naast de hoofdbaan gemaakt was. Dit bleek niet het geval te zijn.
Goed sporen. Daar houden we van.