Veranderingen bij spotplekken
Re: Hekkenterreur
Zijn momenteel '' Extra'' hekken aan het plaatsen bij overweg Hmh>richting Ehv!
-
- Contacteer:
Waar bedoel je precies?
tegenover het Talud tot aan het sein & bij de relaiskastenNielske1990 schreef:Waar bedoel je precies?
Die dubbele hekken bij overwegen zie tegenwoordig ik op meerdere plekken. Misschien ter bescherming van de spoorwerkers?
Goed sporen. Daar houden we van.
-
- Contacteer:
Momenteel zijn er nu helaas hekken bij de spoorwegovergang bij NS station Wierden gekomen, helaas, was vaak een vast plekje van me, daarom sta ik nu vaak bij de spoorwegovergang TenCate weg Rsn-Wdn.
Twente, de mooiste regio in Nederland.
-
De stek bij Utzl vanaf de parkeerplaats/groen veld is tot nader order verknald door rood/wit/hout-hekwerk.
Rolandrail (locomotieflijsten) is verhuisd van .net naar .nl!
-
- Contacteer:
Zie ze ook steeds vaker tussen seinen, kasten etc en het spoor staan... En dan heb ik het over de Prorail variant in het grijs, niet de lage hekjesRonnie schreef:Die dubbele hekken bij overwegen zie tegenwoordig ik op meerdere plekken. Misschien ter bescherming van de spoorwerkers?

"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
Rond heel Zoetermeer (dus ook bij de bekende stek met de Balijbrug) worden nu ook hekken geplaatst aan de zuidzijde van het spoor, precies in het midden van de groenstrook tussen het spoor en de sloot...
Tussen Nwki en Mdo wordt nu een paar kilometer groen hek geplaatst. Aan beide zijden van het spoor. Lastig hoog op veel plekken.
Rondom Cps, zowel richting Nwk als Rta wordt gebouwd aan geluidsschermen.
Rondom Cps, zowel richting Nwk als Rta wordt gebouwd aan geluidsschermen.
Als ik deze foto op Flickr bekijk, lijkt de stek nog redelijk bruikbaar als de schrikhekken verwijderd zijn. Tenzij de geluidsschermen nog hoger worden natuurlijk.Rolandrail schreef:Nog meer geluidsschermenterreur: in het najaar start Prorail met het plaatsen van 900 meter geluidsscherm in de boog bij Geulle en 300 meter bij station Bunde. Dat betekent dus exit fotostek Geulle en idem bij station Bunde.
Hoger zullen de geluidsschermen in Geulle denk ik niet worden, maar er lagen vorige week nog wat materialen voor nog een tiental meter geluidsscherm, dus het is te hopen dat ze de schermen niet verder naar voren uitbreiden.
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
De losweg van Apeldoorn is voorzien van de bekende groene hekken. Deze zijn plm 2 meter hoog. Voor een impressie klik hier. Hopelijk blijft de lijn naar Apdvam gespaard..
Gisteren zag ik dat op de stek bij station Echt (met het plaatsnaambord) bouwhekken zijn geplaatst en deze dus niet meer bruikbaar is. Achter deze stek wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, dus mogelijk een voorbode voor geluidsschermen.
Is dat ten noorden of ten zuiden van het station ?Ronnie schreef:Gisteren zag ik dat op de stek bij station Echt (met het plaatsnaambord) bouwhekken zijn geplaatst en deze dus niet meer bruikbaar is. Achter deze stek wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, dus mogelijk een voorbode voor geluidsschermen.
Net ten zuiden van het station. Deze stek gaat het over.
-
Rond Drh (ik stond vanaf Bv gezien net voor Drh) staan aan beide kanten van het spoor over een lengte van vele honderden meters houten hekken langs het spoor. Klikje voor de stek die ik bedoel.
Ook bij Halfweg in de richting Haarlem (Oude Haarlemmerstraatweg) zijn inmiddels de bekende hekken verrezen.
Ook in Hdl is langs weerszijden van het spoor een hekwerk verrezen.
Bij Hil worden nu ook hekken op de taluut van het spoor geplaatst, kijkende richting Heemstede.
-
- Contacteer:
Volgens een nfl worden er nu ook hekken geplaatst op het laatste vrije stukje tussen Moordrecht en Gouda. Daarmee is het bijna volledige baanvak Ut-Rtd voorzien van hekken en geluidsmuren.
Geen handvol, maar een land vol
Tussen Tilburg Universiteit en Tilburg Reeshof zijn er over ongeveer 3 kilometer bomem gekapt en veel gesnoeid, je kan er mu best staan.
- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Lijkt weer bruikbaar door de aanleg van een aardewal circa 1 meter hoog. Het terrein is wel nog een grote bouwput.Ronnie schreef:Gisteren zag ik dat op de stek bij station Echt (met het plaatsnaambord) bouwhekken zijn geplaatst en deze dus niet meer bruikbaar is. Achter deze stek wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, dus mogelijk een voorbode voor geluidsschermen.
“Hallo cargo!”
- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Hekkenterreur
Bij de zuidelijke wisselstraat in Std staan nu aan de westkant ook hekken tot aan het inrijsein uit de richting Luta.
“Hallo cargo!”
-
Vanaf de overweg nabij station Hillegom richting Haarlem is aan de oostzijde een honderden meter lang hek geplaatst direct langs het spoor. Daar kun je dus niet meer sochtends leuke bollenveld+trein-plaatjes maken 

Zo ziet de stek er momenteel uit: FlickrPeter schreef:Lijkt weer bruikbaar door de aanleg van een aardewal circa 1 meter hoog. Het terrein is wel nog een grote bouwput.Ronnie schreef:Gisteren zag ik dat op de stek bij station Echt (met het plaatsnaambord) bouwhekken zijn geplaatst en deze dus niet meer bruikbaar is. Achter deze stek wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, dus mogelijk een voorbode voor geluidsschermen.
Ook tussen Hvsp en Ut (onder de boogjes) is de hekken terreur verder toegeslagen. De middag fotostekken zijn niet meer bruikbaar bij de eerste en tweede overweg vanaf Hvsp. De paardenweide bij de eerste overweg was al langere tijd verdwenen.
-
- Contacteer:
Volgens een nfl worden er momenteel hekken geplaatst bij de bekende middagstek Breda Takkebijsters, weer een stek pleite op de Brabantroute ...
Geen handvol, maar een land vol
check, totaal niks meer mogelijk daar!VinceCargo schreef:Volgens een nfl worden er momenteel hekken geplaatst bij de bekende middagstek Breda Takkebijsters, weer een stek pleite op de Brabantroute ...
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
-
Met een kratje of trapje vast nog wel 

Gisteren langs gereden en met een ladder nog goed te doen. Mooi is anders, maar het is te doen 

- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum
Ik zag dat het middenperron bij Amersfoort Schothorst is verlengd, wellicht is het nu iets makkelijker om uit de richting Zwolle foto's te maken.
“Hallo cargo!”
-
Re: Veranderingen bij spotplekken
Dan sta je wel heel kops maar als dat iemands voorkeur heeft kan het
Overigens is alleen het perron langs spoor 2 verlengd, langs spoor 3 niet.

- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Het plaatsen van de geluidschermen ten zuiden van Bke is uitgesteld tot juli 2016 aldus de lokale krant.
“Hallo cargo!”
Hierbij het artikel via 1LimburgPeter schreef:Het plaatsen van de geluidschermen ten zuiden van Bke is uitgesteld tot juli 2016 aldus de lokale krant.
Verder zag ik zojuist dat men rondom de overweg Grubbenvorsterweg (tussen station Horst-Sevenum en Heierhoeve) aan de zuidzijde flink aan het snoeien is geweest. Zeker tussen de overweg en Heierhoeve levert dit weer wat mogelijkheden op.
Nu maar niet hopen, dat dat de voorbode is voor nieuwe hekkenterreur/veranderingen aan spotplekken...Ronnie schreef:Verder zag ik zojuist dat men rondom de overweg Grubbenvorsterweg (tussen station Horst-Sevenum en Heierhoeve) aan de zuidzijde flink aan het snoeien is geweest. Zeker tussen de overweg en Heierhoeve levert dit weer wat mogelijkheden op.

Over een paar jaar zou op die plek een terminal moeten liggen, dus veranderen gaat het daar zeker 

De geluidsschermen in Bunde staan alleen aan de oostzijde van het spoor langs de Prins Willem Alexanderlaan. Het geluidsscherm zelf is echter maar ongeveer een meter hoog en het achterliggende grasveld is opgehoogd tot net onder schermen. Er staan wel ProRail-hekken bovenop de schermen zelf.Rolandrail schreef:Nog meer geluidsschermenterreur: in het najaar start Prorail met het plaatsen van 900 meter geluidsscherm in de boog bij Geulle en 300 meter bij station Bunde.
-
- Contacteer:
Ah, de nieuwe trend van 2015: Hek op geluidscherm...Ronnie schreef:Er staan wel ProRail-hekken bovenop de schermen zelf.

Zelfs bij TATA Steel is men begonnen met het plaatsen van groene hekken langs het Gildenspoor. Vanaf deze overweg stond vrijdag ca. 150 meter aan hekwerk richting het emplacement. Ze lijken zelfs nog wat hoger dan de Prorail-variant.
Via Treinspotters Facebookgroep:
Even een tip voor fotografen: op de stamlijn Erp - Caldic - Abengoa zijn nu hoge groene hekken langs de lijn neergezet.
Geen idee of je er fatsoenlijk kunt fotograferen, maar de Paleisbrug net ten zuiden van station Den Bosch is sinds vandaag toegankelijk: NOS
Ik heb geen idee. Maar ik vermoed dat de bovenleidingsmasten niet gunstig staan. Dat is tenminste mijn inschatting.Ronnie schreef:Geen idee of je er fatsoenlijk kunt fotograferen, maar de Paleisbrug net ten zuiden van station Den Bosch is sinds vandaag toegankelijk: NOS
Voor treinen richting het zuiden is het goed te doen, getuige deze foto op Flickr.
-
- Contacteer:
Vraag ik mij af... het ziet eruit als een enorme groothoek. (Staat ook geen Exif data bij helaas) Vanuit het zuiden is het niet te doen volgens dezelfde fotograaf.Ronnie schreef:Voor treinen richting het zuiden is het goed te doen, getuige deze foto op Flickr.
Een beetje groothoek kan af en toe ook geen kwaad, je lens gaat in de meeste gevallen niet voor niets verder dan 35mm
.

...en ik zie ook nog wel opties om met iets minder groothoek daar een geslaagde plaat te kunnen maken 

En als de zon is doorgedraaid ziet het er zo uit: Flickr.
- isuperpinda
Bij de onbewaakte overgang in de achtergrond zijn tijdelijke hekken geplaatst, het lijkt er op dat de overgang verwijderd wordt met waarschijnlijk de passende hekken erbij. https://flic.kr/p/sgeWaj
Foto's op: Flickr
Goed gezien: De hekken staan alleen langs de overgavesporen van OCI, niet bij Abengoa/Caldic..Ronnie schreef:Via Treinspotters Facebookgroep:Even een tip voor fotografen: op de stamlijn Erp - Caldic - Abengoa zijn nu hoge groene hekken langs de lijn neergezet.
Op de stek bij de overweg Molenweg te Zvb voor treinen richting Rsd is een bord midden in beeld geplaatst.