Maandag 21 Juli 2014
Na een paar uur wat in de trein gehangen te hebben ging het inclusief bagage direct naar Dedensen-Gümmer om erna door te rijden naar het hotel.
1.1

Vermoedelijk ongeveer op hetzelfde tijdstip vertrokken uit Emmerich toen wij uit Venlo gingen, reed de LTE 186 238 deze dag een graantrein naar Tsjechië. Gelukkig waren wij net iets eerder bij Dedensen-Gümmer.

1.2

ITL/Rail4Chem 185 533 met buizentrein bij Dedensen-Gümmer.
1.3

HSL 186 147 met een nog een fraaie graantrein.
1.4

HVLE 185 583 met bruinkoolstof-trein.
1.5

Tijdens het wachten op de trein kwam de kleurrijke EVB 140 761 met Volkswagen-trein (Falkenberg) nog langs.
Dinsdag 22 Juli 2014
Deze dag werd het noordelijke deel van Niedersachsen verkend inclusief Hamburg, waar we uiteindelijk het merendeel van de foto's zouden worden gemaakt deze dag. De andere stekken waren helaas iets minder succesvol.
2.1

CT 185-CL 007 met papiertrein bij Tostedt.
2.2

HGK 185 585 met olie-trein bij de Süderelbbrücke.
2.3

ME 146 452 met ME 81970 bij de Süderelbbrücke.
2.4

ME 246 010 met ME 81531 bij de Süderelbbrücke.
2.5

DBS 152 081 met een Parcel InterCity uit Hamburg in Uelzen.
Woensdag 23 Juli 2014
Ons voornemen was om de dag met de meeste zonuren te bewaren voor het Leinetal. De woensdag werd voorspeld als de beste dag en is dat uiteindelijk ook geworden van de hele trip. Deze dag ging het naar de bekende bocht bij Freden en later nog naar Kreiensen.
3.1

WLC 182 524 met Mühlenwerder/Enns-shuttle bij Freden.
3.2

RTB 189 832+185 607 met ARS-autotrein bij Freden.
3.3.

Locon 189 821 met lege papierpulptrein bij Kreiensen.
3.4

BoxXpress 193 853 met München/Dradenau-shuttle bij Kreiensen.
3.5

TXL 185 539 met ARS-autotrein bij Kreiensen.
Donderdag 24 Juli 2014
Deze dag zijn we door het tegenvallende weer niet verder gegaan als de regio Hannover. Natuurlijk hadden we nog redelijk wat stekken klaarliggen die we gingen bezoeken.
4.1

HGK 185 630 met ARS-autotrein bij Dedensen-Gümmer.
4.2

WLE 81 met Warsteiner-trein bij Ahlten.
4.3

Captrain 146 521 met benzine-trein bij Ahlten.
4.4

ITL 186 128 met Porsche-onderdelentrein bij Ahlten.
4.5

SRI 151 170 met cement-trein bij Misburg.
Vrijdag 25 Juli 2014
De dag met de meest voorspelde regen werd de vrijdag. Na wat uitgeslapen te hebben werd er driftig gekeken op de diverse weerapps om te kijken waar het al droog was. Uiteindelijk kwamen we terecht in het bos bij Unterluss en later nog bij Vöhrum met een leuke achtervolging op de National Express.
5.1

EVB 420 14 met Hamburg/Hof-shuttle bij Unterlüß.
5.2

Metrans 185 691 met Hamburg-shuttle bij Unterlüß.
5.3

HHPI 29005 met lege grindtrein bij Unterlüß.
5.4

DBS 139 132 met unit-cargo bij Vöhrum.
5.5

PRESS 110 043 met Škoda-trein bij Ahlten.
Zaterdag 26 Juli 2014
Aan alles komt een einde en zo ook deze cargotrip. Natuurlijk hadden we nog wat uurtjes over dus werd nog een keer naar Dedensen-Gümmer gegaan voor de Poznan-shuttle en later nog een paar stekken op de lijn Hannover-Bremen.
6.1

RTB 193 812+193 832 met ARS-trein bij Dedensen-Gümmer.
6.2

ERS 189 212 met Poznan-shuttle bij Dedensen-Gümmer.
6.3

PCT 193 856 met ARS-autotrein in Wunstorf.
6.4

MEG 708 met gasketelwagens bij Linsburg.
6.5

EVB V2302 met High Speed Grinder in Nienburg.