1

Direct bij aankomst gingen de bomen al dicht en dus snel even op de kabelgoot een foto gemaakt van DBS met een lege Mercedes-trein.
2

Na enkele cargo's van achteren kwam de Thalys 4331 naar Keulen door.
3

NMBS 2834 met een half beladen Audi A1-trein.
4

DB Regio 442 760 als ledig materieel.
5

Volgens een medespotter uit Eschweiler wordt de olie-trein de laatste tijd vaker gereden met een ongelatste 189, zo ook deze dag met de 189 062. De tegen trein in de middag reed overigens met dubbel tractie 185.
6

In de morgen al richting Aachen zien rijden met een Gallarate-shuttle, na een paar uur kwam de SBB Cargo 189 090 weer terug met een Gallarate-shuttle.
7

NMBS 2839 met de BASF-pendel trein.
8

NMBS 2824 met een unit-cargo uit Genk.
9

Vervolgens was de zon wel door dus naar de andere kant van de overweg gegaan richting Herrath. Hier kwam niet veel later de Crossrail 185 535 met een Novara/Zeebrugge-shuttle door.
10

Niet veel later kwam de DGT 232 550 langs gereden met een BahnBauGruppe rijtuig.
11

NMBS 2814 met een unit-cargo naar Antwerpen.
12

Ook zou er deze dag een Meridian Flirt test-rijden, dit was de ET 354.
13

DB Regio 146 031 met een ledig mat rit naar Aachen.
Inmiddels stond de zon kops en werd het tijd om naar Grevenbroich te gaan. Drie keer raden waarvoor...
14

Na wat ICE's, Thalys'en en nog wat DB-Regio spul kwam er eindelijk een cargo. De NMBS 2828 met UC naar Antwerpen die waarschijnlijk kop moesten maken in Viersen, zodat de volgorde van de wagens niet hoefde te worden gewijzigd. Andere cargo's reden gewoon om via Krefeld zonder kop te maken.
Na weer een hoop reizigers-treinen en nog twee unit-cargo's van achteren vond ik het wel weer best. Onder het motto 'het mag weer niet' maar ingepakt en naar beneden gelopen. Of toch niet?
15

Toen ik ongeveer halverwege het veld was hoorde ik het spoor weer zingen. Dus maar weer terug gerend omdat het nog te vroeg was voor de Regional Bahn, onder het rennen zag ik al een Alpenlandschap op mij afkomen. Met anderhalf uur vertraging kwam uiteindelijk nog de BLS 186 108 door met de Melzo/Venlo-shuttle.
Daarna nog even snel terug gereden voor de After-Party in Beckrath.
16

Na de spits versterker kwam nog de 185 269 met de D'Ieteren-trein langs naar Kortenberg.
17

Gevolgd door de 152 038 met VW/Audi-onderdelentrein.