14-7-2023 | Duisburg Lotharstraße en Koln (deel 1)

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Gydo
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 08, 2024 9:38 am
Locatie: Lievelde (Achterhoek)

14-7-2023 | Duisburg Lotharstraße en Koln (deel 1)

Bericht door Gydo »

Hallo iedereen,
Vorig jaar op 14 juli ben ik met twee vrienden naar Duisburg gegaan. Na een lange autoreis met file op de Duitse snelwegen bereikten we het stekje bij Duisburg Lotharstraße. Al vrij snel kwam er al wat aangereden:

Afbeelding

Eiffage Rail Vectron Dual Mode 248 025 passeert met een spoorstaaftrein uit Duisburg Wedau langs Duisburg, de trein is waarschijnlijk onderweg naar Wanne-Eickel Hbf.

Afbeelding

Na Eiffage kwam RFO toeterend en lichtgroetend langs met een containertrein naar Nederland, tractie was de 193 947.

Afbeelding

Hier op de foto zien we PKPC Vectron EU46-516 met een lange containertrein, de aardige machinist gaf ons veel knipogen met zijn lichten. De trein kwam waarsscheinlijk uit Rheinhausen met als eindbestemming iets Pools of Chinees denk ik. PKPC moest hier stoppen voor een rood sein, een teken dat er nog iets kwam. Wat dat is zie je hier onder.

Afbeelding

Niet de beste foto, mijn telefoon begaf het voor de duuzendste keer (ik ben aan het sparen voor een camera) maar wel een mooie vangst! Toeterend komt de 243 559 van DeltaRail met allemaal Chinese containers langs Duisburg in kruising met PKPC! Dit is de China Express. Misschien dat sommige hier op het forum meer weten over deze trein, info is altijd welkom!

Afbeelding

Sendogan 203 115 komt met een zwaaiende machinist langs Duisburg.
Plaats reactie