Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een topic: 'Dag en datum of periode | Naam van het evenement'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een topic: 'Dag en datum of periode | Naam van het evenement'
Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus
De Holland Boven Amsterdam Expres gaat weer rijden! De reis begint en eindigt op station Amsterdam Centraal. Rond 9.00 uur vertrekt onze speciale historische dieseltrein naar Enkhuizen.
MS Friesland vaart aansluitend over het IJsselmeer naar Medemblik, waar de stoomtram naar Hoorn al staat te wachten. Na een bezoek aan het Museumterrein in Hoorn brengt de dieseltrein ons aan het einde van de middag weer terug over het hoofdspoor naar Amsterdam.
De Holland Boven Amsterdam Expres rijdt in de weekenden 5 & 6 en 19 & 20 augustus. Tickets voor deze veelzijdige dagtocht en uitgebreide Tijdreis naar het mooiste wat Holland Boven Amsterdam te bieden heeft zijn binnenkort verkrijgbaar.
MS Friesland vaart aansluitend over het IJsselmeer naar Medemblik, waar de stoomtram naar Hoorn al staat te wachten. Na een bezoek aan het Museumterrein in Hoorn brengt de dieseltrein ons aan het einde van de middag weer terug over het hoofdspoor naar Amsterdam.
De Holland Boven Amsterdam Expres rijdt in de weekenden 5 & 6 en 19 & 20 augustus. Tickets voor deze veelzijdige dagtocht en uitgebreide Tijdreis naar het mooiste wat Holland Boven Amsterdam te bieden heeft zijn binnenkort verkrijgbaar.
-
Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus
En waar zullen de kaartjes te koop zijn?
Met vriendelijke groet,
MJ Verstappen
Met vriendelijke groet,
MJ Verstappen
-
Via de website van de SHM.MJVerstappen schreef: ↑wo mei 31, 2023 10:30 am En waar zullen de kaartjes te koop zijn?
Met vriendelijke groet,
MJ Verstappen
Alleen jammer dat er geen kaartjes verkrijgbaar zijn om vanuit Enkhuizen naar Hoorn te gaan. Hij gaat leeg daar naar toe. De trein vertrekt rond 9.00 naar Enkhuizen.
-
Inderdaad. Zo’n hele dagtocht wordt mij (met jonge kinderen) wat te gek, maar zo’n (betaald) ritje Enkhuizen-Hoorn zou best leuk zijn. Mogelijk heeft het ermee te maken dat men in Hoorn niet op een perronspoor uitkomt?
Ik denk dat ik er maar eens naar ga vragen de volgende keer dat hij op Enk staat...
Want dit is inderdaad wel een dingetje ja, want als je al bedenk dat de laatste keer al zo weinig verkocht is...
Want dit is inderdaad wel een dingetje ja, want als je al bedenk dat de laatste keer al zo weinig verkocht is...
Gaat in Hoorn gewoon naar spoor 3, da's namelijk het enige spoor vanaf waar je naar de SHM kunt.
terwijl vorig jaar de stoomtrein helemaal vol was. Maar die reed niet dit jaar vanwege financiële redenen.
-
- Contacteer:
Wat ik gehoord heb is omdat vanwege de werkzaamheden van Apeldoorn de VSM niet reed. Die was namelijk gepland voor het weekend van 5 en 6 augustus.
Bekijk ook is mijn youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC0XdP0 ... 6yxpif4VcQ
-
Komend weekend rijdt de trein via Haarlem-Alkmaar vanwege werkzaamheden tussen Sloterdijk en Zaandam. Naar verluid blijft de vertrektijd uit Amsterdam hetzelfde (rond 9 uur).
Klopt. Ik had de stichting stoomtram daarover een bericht gestuurd... volgend weekend ook werkzaamheden. Lekker met de f1...
-
Je kunt (hopelijk) niet verwachten dat álles zou moeten wijken of zou moeten worden aangepast voor het rijden met wat autootjes over een circuit.. 
De Holland boven Amsterdam Express rijdt dan overigens niet. Alleen aankomend weekend nog.

De Holland boven Amsterdam Express rijdt dan overigens niet. Alleen aankomend weekend nog.