Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3854
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door erica »

Geen baby's (geen partner), geen trouwerijen (idem), geen rijbewijzen (heb ik al 27 jaar), niet afgestudeerd (dat is al meer dan 30 jaar geleden), niet met pensioen (nog 12 jaar te gaan), geen huizen gekocht (heb ik al), geen familieleden verloren (allemaal kerngezond). Het was dus op privevlak een saai jaar. Maar op hobbygebied flink actief geweest en daarvan hier een bloemlezing van wat ik op flickr heb staan. Verwacht geen reeksen stickerlocs want daar heb ik bepaald geen gelukkige hand in.

Januari

Afbeelding

Onderweg naar huis van de verjaardag van moeders besloot ik op 9 januari eens dit fotografische grapje uit te halen. De Eemweg tussen Amersfoort en Baarn.

Maart

Afbeelding

Februari leverde niks noemenswaardigs op dus we gaan door naar maart (geen extra hoofdlettergebruik voor de maanden van het jaar). Een tripje naar het Haunetal leverde beduidend meer reizigers- dan goederentreinen op. Maar deze trein op 20 maart was toch wel leuk. Tripjes naar het buitenland zou ik eigenlijk vaker willen doen maar het kost me sowieso al 1,5 uur rijden om bij de grens te komen. En dan moeten mijn agenda en het weer ook meewerken.

April 1

Afbeelding

Retrokleuren aanbrengen op museumlocs die bedoeld zijn voor commerciële inzet vind ik eigenlijk een beetje zozo. Op 10 april reed de 1315 voor HSL Logistik een Craftertrein van Bad Bentheim naar Amersfoort en die werd opgewacht bij Zenderen.

April 2

Afbeelding

Op 23 april werd er een dieseldag georganiseerd bij de MBS met als thema het lokale goederenvervoer bij NS in 1972. In dat jaar vond een grote sanering plaats van het lokale goederenvervoer. Het vervoermiddel voor de deelnemers was de rechts zichtbare DAF-bus die geregistreerd is op 3 juli 1967 en daarmee maar 16 dagen ouder dan ik. Bakkie 660 met een magnetisch NS-logo bij de Lansinkweg.

Mei

Afbeelding

Ook van de Rijn ben ik in het verleden flink hogere frequenties gewend. Op 12 mei passeerden de 192 010 en 193 997 Braubach met een containertrein van TX Logistik richting het zuiden.

Juli

Afbeelding

In juli kwam de 186 223 gereviseerd uit de werkplaats en kreeg de nieuwe kleurstelling van Alpha Trains. Tijdens het thuiswerken op 12 juli maar even een uitstapje gemaakt naar de Schipholweg. In december ging de loc over naar Medway.

Augustus 1

Afbeelding

In juli deed een nieuwe vervoerder zijn in Nederland: het Italiaanse Medway. Een week eerder ging het bij de 186 227 'It's a match' fout door een fotowolk maar op 6 augustus ging alles goed.

Augustus 2

Afbeelding

Ik had 2 weken vakantie en dus maar eens in de auto gestapt naar de Marschbahn voor armseinen en 218'en. Uiteraard hoopte ik ook op blauwe locs van Press maar die lieten zich helaas niet zien. Op 12 augustus kwam de 218 402 binnen in Niebüll.

September

Afbeelding

Op 17 september bezocht de 151 van Crew2454 met aan boord een gezelschap van de DGEG de haven in mijn hometown. Hier bij een fotostop langs de Basisweg in de Amsterdamse Westhaven.

Oktober

Afbeelding

Het kolenvervoer in Amsterdam kent dit jaar hoogtijdagen. En dat in een stad die de ambitie heeft om in 2030 de gehele kolenoverslag uitgefaseerd te hebben. Op 18 oktober drukt de 6702 een lege kolentrein naar binnen bij de OBA.

November 1

Afbeelding

Voor dit plaatje heb ik in zomer en najaar heel wat uren moeten wachten. Zeker een keer of twintig heb ik meerdere uren voor niets staan wachten. Maar op 2 november had ik dan toch een bakkie van RFO bij Steinweg aan de Maltaweg. Bezig met VTG-Tagnpps voor cacaovervoer naar Zwitserland.

November 2

Afbeelding

In december weinig zon (en al helemaal niet op momenten dat ik er wat mee kon) dus een extra plaat uit november. Op 13 november passeert de lege dolimetrein Putten. Waarbij het me nog steeds een volstrekt raadsel is waarom die G2000 mee gaat. Die trein wordt in Sittard toch opgehaald met 77'ers?
Laatst gewijzigd door erica op vr dec 23, 2022 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door RemcoG »

Heerlijke intro van een mooi overzicht Bob! April 1 is mijn favoriet, al mogen september en oktober er ook zeker zijn!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door BjörnNielsen »

Erg leuk jaaroverzicht Bob! Augustus-2 is wel heel tof naar mijn smaak! De G2000 gaat overigens vaak mee in opzending met de dolime, omdat deze op een later moment vanuit Geleen/Sittard af en toe gasketelwagens naar/van Marl rijdt.
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door stijn55 »

Leuke platen Bob! Lastig kiezen ;-)
Treinspot
Berichten: 126
Lid geworden op: di mar 31, 2020 2:27 pm
Locatie: Best

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door Treinspot »

Mooi Bob, vooral april 2 vind ik erg leuk, zo met trein én bus!
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door robehv »

Fraaie serie , lekker veel variatie tussen oud en nieuw materieel
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Tobian
Berichten: 20
Lid geworden op: za mei 22, 2021 5:24 pm

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door Tobian »

Leuk! Wat een prachtige stek daar in Braubach zeg!
arnold
Berichten: 14629
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door arnold »

Mooie serie. Braubach is favoriet mooiste stek langs de Rijn
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door teunlukassen »

Fraai overzicht Bob! De twee 'oudjes' van april 2- en augustus 2 zijn erg mooi!
TreinspotOdz
Berichten: 149
Lid geworden op: za apr 04, 2020 7:18 pm

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door TreinspotOdz »

Heel leuk gedaan, Bob! Voor mij springen april 2 en september er uit. 😉
:)
spotterbram
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 03, 2020 1:30 pm

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door spotterbram »

Stuk voor stuk fraaie platen Bob!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door Kevinrail »

Heel fraai jaaroverzicht Bob! Lastig om een keuze te maken inderdaad. Ik ga voor de platen van april 2, augustus 2 & september als favorieten van het afgelopenjaar.
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door babosorany »

Gaaf! vooral oktober
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi, divers overzicht! Augustus 2 is een heerlijk beeld maar ook oktober mag er zijn!
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door RedmarStam »

Mooi divers overzicht, Bob. April 2 en Augustus 2 zijn mijn favoriet! :)
Flickr: --> Klik <--
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks Bob! Voor mij springt de 2e foto van November erboven uit als liefhebber van Nez-casse's :)
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht Bob Visser

Bericht door ICEmaster »

Desalniettemin een leuk overzicht! Augustus 2 en oktober zijn m'n favoriet!
Ik fotografeer op zonne-energie
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door NS1707 »

Erg fraai overzicht, Bob! April 1 en augustus 2 zijn wat mij betreft de favorieten!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door QuinnTT »

Mooie serie Bob! Ik kies zelf voor de tweede plaat uit je hometown, oktober dus :)
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door VinceCargo »

Toch erg leuke plaatjes! Augustus 2 is m’n favoriet
Geen handvol, maar een land vol
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door TSNL250 »

Leuke plaatjes!
Gebruikersavatar
knarf6472
Berichten: 188
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 2:35 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door knarf6472 »

Leuk en gevarieerd overzicht met augustus 2 als favo!
Greetz,
Knarf
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door Jona Brans »

Leuke serie! Ik vind januari erg leuk gedaan, daarnaast gaat mijn voorkeur naar augustus 2 en september
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door Rens »

Stuk voor stuk geslaagde foto's!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door derquinho »

Heel fraai Bob! Jouw versie van de 1315 is ook heel mooi; mijn voorkeur heeft augustus 2, sfeervolle plaat!
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Bob Visser

Bericht door Ruben01 »

Mooi overzicht, en leuke variatie tussen Mokum en de rest. Vind maart dan toch de fraaiste trein van al.
Plaats reactie