Jaaroverzicht 2022 MarcV

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door Marc Vlot »

Hierbij mijn jaaroverzicht van afgelopen jaar 2022.

Januari
We beginnen met de maand januari, een maand waarin niet echt veel foto´s gemaakt werden, dus was de keuze dan ook snel gemaakt. Wel werd er een tripje gemaakt naar Zwitserland, om even het hoofd leeg te maken door te wandelen in de sneeuw en natuurlijk kon een foto niet ontbreken. Op 14 januari werd er met de trein afgereisd naar station Bugnei, waar het wachten was op de Glacier Express naar Zermatt, die keurig op tijd het viaduct passeert. Helaas was de sneeuw op deze plek al flink aan het dooien. Nadat de foto gemaakt was volgde er een lekkere wandeltocht van 2 uur.
Afbeelding

Februari
De keuze voor februari was snel gemaakt. De 110 428 staat met de Alpen Express te wachten op station Kaldenkirchen tot de piloot is uitgestapt (zichtbaar op de foto dat die bezig is met uitstappen) om vervolgens de trein verder te rijden naar Oostenrijk
Afbeelding

Maart
In maart was het bijna elke dag mooi weer, maar door werk was er niet veel vrije tijd over om te hobbyen. Gelukkig was er in het weekend wel tijd, en zo kon eindelijk de aanvoertrein naar Delfzijl worden afgevinkt op de brug bij Delfzijl.
Afbeelding

April
April was een moeilijke maand om te kiezen, maar op 9 april werden toch de mooiste foto´s gemaakt met wat geluk. Door het wisselvallige weer waren er fraaie wolkenluchten, en aangezien ik naar Friesland moest om de laatste keer m´n opa te zien, werd er in de ochtend alvast die kant opgereden om wat foto´s te maken. Eerst werd de ICB met fraaie wolkenlucht en regenboog in de zon gefotografeerd bij de bekende Ijsselbrug bij Zwolle, maar toch koos ik voor ICM 4036 en een soortgenoot die onderweg waren van Zwolle naar Roosendaal. Inmiddels worden deze intercity gereden door VIRM en DDZ….
Afbeelding

Mei
In mei was de keuze snel gemaakt, namelijk de 193 309 die met een omgeleide trein naar Zeebrugge het riviertje de Mark oversteekt. Door werkzaamheden op lijn 24 werd de trein omgeleid via Venlo en Roosendaal, maar door werkzaamheden tussen Breda en Roosendaal moest de trein nog een extra omweg maken via Lage Zwaluwe
Afbeelding

Juni
In de zomer stond de hobby op een veel lager pitje, veel werken en met vrienden dingen doen bevielen beter. Wel kon er nog een foto gemaakt worden van de Dinnertrain, die hier met de 102001 van TCS bij Muiderpoort passeert.
Afbeelding

Juli
De keuze voor Juli was het moeilijkst, omdat er tijdens de vakantie naar Zwitserland een hoop leuke foto´s gemaakt werden. Toch is het deze geworden, waar trein 388 naar Singen over de oude spoorbrug rijdt. Leuk iets om te vermelden, de dag ervoor werd er van 5:00 tot 20:00 gewerkt, de bedoeling was dat ik 16:00 thuis zou zijn om nog even te slapen voordat ik naar Zwitserland zou rijden, dus was het de moeite niet meer om nog te slapen dus werd er na een bak koffie met m’n zusje naar Zwitserland vertrokken, en toen ik om 7:00 bij de spoorbrug aankwam was het even tijd voor een biertje na 26 uur wakker te zijn 8-)
Afbeelding

Augustus
In augustus werd met vrienden en broer nog een tripje gemaakt naar Polen, maar omdat daar biertjes en gezelligheid belangrijker waren dan treintjes werden er geen bijzondere foto’s gemaakt. Daarom nog maar een foto van juli. BLS 465 002 met de 485 017 in dubbeltractie met een goed beladen Cargobeamer uit Kaldenkirchen en Keulen passeert het oude station van Preglia op weg naar Dommodossela
Afbeelding

September
In september was toch wel het hoogtepunt de 186 423, die ik nog nooit eerder in de zon had kunnen fotograferen. Op 2 september reed de loc containertrein 51401 van Blerick naar de Maasvlakte, dus werd er op tijd naar de Europoort gereden om daar de fraaie loc bij de Dintelhavenspoorbrug te kunnen vastleggen. Om 5 over 3 komt daar dan de loc met de volbeladen trein voorbij als hij bijna zijn eindbestemming bereikt heeft
Afbeelding

Oktober
In oktober werden er in totaal maar 4 foto’s gemaakt, dus was deze keuze ook snel gemaakt. Op 22 oktober komt de 110 278 van Centralbahn door de gekleurde bossen bij de Venlose grens op weg naar Keulen.
Afbeelding

November
Ook de keuze voor november was ook weer snel gemaakt. Op zaterdag 19 november was ik weer eens een daagje vrij, dus werd er naar Amsterdam gereden voor de kolentrein van RXP/NIAG. De 6004 trekt de sleep VTG wagens onder de laadbunker vandaan, en zal deze naar het emplacement brengen waar vervolgens 2 186’ers voor de trein kwamen.
Afbeelding

December
In december word/werd er geen een foto gemaakt, vrienden, werken en gezelligheid is natuurlijk veel belangrijker. Daarom pakken we nog maar even een foto van augustus. Op 27 augustus werd van het werk een hoogwerker meegenomen, om bij Gouda de Dinnertrain en de Coevorden-shuttle te kunnen fotograferen vanuit een hogere positie. De Dinnertrain passeerde helaas in een fotowolk, maar met de Coevorden-shuttle ging het wel net goed. Met de 9901 op kop passeert hij de spoorbrug op weg naar de Kijfhoek. Inmiddels is deze shuttle gestopt met rijden, en mogen chauffeurs en kapiteins de containers van de Rotterdamse haven naar Coevorden brengen.
Afbeelding

Dit was dan mijn jaaroverzicht. Veel gezellige dingen meegemaakt en nog redelijk veel leuke foto’s gemaakt in de uren wanneer ik zin en tijd had om foto’s te maken. Bedankt voor afgelopen jaar en tot volgend jaar hopen we!
wessele
Berichten: 760
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door wessele »

Fraaie serie Marc, waarbij november eruit springt voor mij!
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door stijn55 »

Leuke serie! Stuk voor stuk leuke platen.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door BjörnNielsen »

Leuk divers overzicht Marc! In Juni past alles wel heel lekker met de brug, molen en loc. Augustus is ook erg fijn, stationsfoto's in Italië pakken vaak erg leuk uit!
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door teunlukassen »

Een erg mooi overzicht weer Marc! Februari en juli behoren tot mijn favorieten :)
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door Jona Brans »

Mooi overzicht met veel sfeervolle foto's, vooral die uit juli is een heerlijke plaat!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door VinceCargo »

Kleurrijk overzicht! Juni, oktober en november zijn favoriet
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door RedmarStam »

Een mooi jaaroverzicht, Marc. Januari en November zijn mijn favoriet! :D
Flickr: --> Klik <--
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door ClintW »

Heel mooi overzicht, met voor mij als favorieten juni en november!
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door Rubenr »

Prachtig overzicht, November springt er uit!
David
Berichten: 1544
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door David »

Heerlijk overzicht! Voor mij ook november als hoogtepunt samen met Eglisau in juli, zeker gezien die dienst sinds december grotendeels (en over enkele maanden geheel) met KISS-treinstellen wordt gereden!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door RemcoG »

Fraai overzicht met lekker veel variatie qua treinen en fotolocaties! Juni springt eruit voor mij, al mag november er ook zijn!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door TrainplazaNL »

Fraaie serie! Persoonlijk vind ik de foto uit juli het mooiste.
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door babosorany »

mooi hoor! maart en september als favoriet.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door TimoTrimbos »

Heel mooi Marc! Maart is fraai maar juli is wel echt de max
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door NS1707 »

Heel leuk en creatief overzicht, Marc!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door Rens »

Goede keuze om ook ICM dat nu al deels uit dienst is op te nemen in je jaaroverzicht!
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks Marc! Mijn favoriet is juli
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door Kevinrail »

Fraai en vooral kleurrijk jaaroverzicht Marc! Het is lastig kiezen maar ik ga voor de foto's van februari, maart & oktober.
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door TSNL250 »

Mooi divers overzicht!
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 MarcV

Bericht door ThijsvLoon »

Leuke plaatjes!
Plaats reactie