Spotplekken rondom New York

Interessante spotplekken
Plaats reactie
Peter1978
Berichten: 75
Lid geworden op: wo feb 03, 2016 10:39 am
Contacteer:

Spotplekken rondom New York

Bericht door Peter1978 »

De komende week ga ik naar New York voor een stedentrip. Uiteraard is het de bedoeling om ook een dagdeel in te plannen om Amerikaanse treinen te fotograferen. Heeft iemand nog goede tips voor spotplekken om bijvoorbeeld het treinverkeer op de Northeast Corridor vast te leggen?
Mijn foto's op Flickr
Vasco
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo sep 05, 2018 10:47 am

Re: Spotplekken rondom New York

Bericht door Vasco »

Vergeet de lijn langs de Hudson richting Albany niet. Vanaf Grand Central tot Harlem ondergronds maar daarna op of vlakbij de oever van de Hudson. De lijn heeft zijn bovenleiding inmiddels ingewisseld voor derde rail voeding (tot Croton-Harmon waarop MTA met treinstellen rijdt). Amtrak rijdt daar met hybride Genesis, MTA waarschijnlijk ook (de FL9 Bolle Neuzen van vijfentwintig jaar geleden zijn nu wel weg) voor de treinen richting Peekskill en Poughkeepsie. Er komen ook wel cargo's maar daar moet je waarschijnlijk wat geluk mee hebben (wij destijds niet, alleen wat losse loccen).
Peter1978
Berichten: 75
Lid geworden op: wo feb 03, 2016 10:39 am
Contacteer:

Re: Spotplekken rondom New York

Bericht door Peter1978 »

Uiteindelijk zijn het twee spotplekken geworden:

Queens, New York
Afbeelding
Makkelijk te bereiken met de metro via station Hunters Point Avenue (lijn 7). Hier kun je treinen van Amtrak, New Jersey Transit en Long Island Railroad zien die hier de tunnel onder de East River binnenrijden.

Newark International Airport Station
Afbeelding
Uitsluitend per trein of Airtrain te bereiken! Het beste kun je de NJ Transit treinen nemen vanaf New York Penn station. Deze rijden vrijwel ieder kwartier op deze route. Op dit station kun je de Amtrak en NJ Transit treinen goed fotograferen bij doorkomst. Ook komt hier de Acela door, de Amerikaanse hogesnelheidstreinen. Wie deze stellen nog wil zien moet snel zijn. Deze stellen worden de komende jaren vervangen door de Avelia Liberty treinstellen.
Mijn foto's op Flickr
Plaats reactie