Dit jaar verliep uiteraard anders dan gepland, maar kende ook haar hoogtepunten. Fotografisch heb ik geïnvesteerd, zowel in tijd als in geld, in het maken van betere foto's en kijk ik dus terug op een jaar waarin ik steeds meer heb geleerd omtrent fotografie. Want uiteindelijk leer je niet fotografie uit een boek, maar leer je fotografie door het te doen.
JANUARI

Zo reisde ik in januari 2020 nog af naar Hegelsom om in het miezerige weer op goed geluk treinen op de plaat te zetten. Op de 25ste trok de fraaie 1829 de Cabooter-shuttle en achterop hing een G2000BB van RFO.
FEBRUARI

In feburari namen veel van ons Corona nog niet helemaal serieus, en ook ik leefde er nog op los. Je wist dat het eraan zat te komen, maar toch genoot je nog van elke dag die voorbij ging. Nouja, niet altijd, maar op een zonnige dag als 7 februari wel. Op die dag trokken de 7785 en de 7784 van Lineas de Kalkslurry ter hoogte van Zevenbergen.
MAART

Na een laatste dag genieten in Limburg gingen de Corona maatregelen in waardoor wij allemaal thuis bleven. Op 26 maart besloten mijn vriendin en ik dan maar even te wandelen in mijn buurt om van de frisse lucht te genieten. GVB-stel 2149 passeert hier de brug die Zeeburgereiland met Steigereiland verbindt op lijn 26.
APRIL

In april werd slechts met de fiets gefotografeerd. Op de 19de besloten mijn vriendin en ik om richting het Westen te gaan waar de 189 025 met een kalktrein te zien is bij passage ter hoogte van de Zaanstraat.
MEI

Op 21 mei reed de 1837 van RFO met een styreentrein over de Flevolijn, wat voor mij op fietsafstand was en dus goed te fotograferen. Hier passeert het geheel de bocht voor Weesp.
JUNI

Moeilijke keuze in juni, maar het hoogtepunt was op de grijze 14de toen wij naar Boisheim afreisden en daar de 193 717 met LWR-kleuren passeerde met de Melzo-shuttle.
JULI

In juli werd wederom veel gefotografeerd. Ik moest een auto naar Zuid-Frankrijk brengen, deze kans nam ik om wat fotostoppen in te plannen. Zo ook bij Reuilly-Sauvigny, waar de in Grand Est gestoken kleuren BB 26158R met een TER Grand-Est richting Saint-Dizier passeert.
AUGUSTUS

In augustus mochten mijn vriendin en ik de auto van haar ouders lenen en gingen wij 2,5 week op vakantie. Wij verbleven een kleine week bij mijn ouders in Zuid-Frankrijk, waardoor wij in Estagel een foto van de X 4573 'Caravelle' van de TPCF konden nemen.
SEPTEMBER

In september was het soms nog aardig zonnig en op 5 september heb ik mijn kans in Dordrecht-Zuid gepakt, waar de Melzo-shuttle langs reed met de 475 410 voorop terwijl het weer op punt van omslaan staat.
OKTOBER

Oktober was een drukke en grijze maand, maar op de 24ste vond ik een mooi moment om Assel te gaan bezoeken waar de 189 822 zonder 'snor' met de Daimler passeert.
NOVEMBER

In november nam ik lekker de tijd om op pad te gaan en het doel was om herfstkleuren op de foto te zetten; dat lukte op de 21ste met de Duisburg-shuttle die hier Venlo-Grens passeert met de 2106 van IRP voorop.
DECEMBER
In december werden er geen uitjes gemaakt om foto's te maken. Wie weet komt dat nog...
Dat was het dan voorlopig voor 2020, ik wens iedereen veel geluk en gezondheid toe in 2021!
Groet, Guy