Jaaroverzicht 2018 Derk

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2018.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2018 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door derquinho »

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2019!

2018 was een goed fotojaar voor mij. Heb heel veel reizen kunnen maken, met het zwaartepunt op Oost-Europa (zoals altijd bij mij), maar buiten Nederland ben ik ook in Duitsland en Frankrijk actief geweest.

JANUARI
Afbeelding
Een van de weinige goede platen van januari was gelijk de plaat van het jaar voor Nederland: de Alpen Express met de 1251 bij het molentje van Lisse.

FEBRUARI
Afbeelding
In februari en maart heb ik veel platen gemaakt van de Captrain 1621 en maar goed ook, want de loc bleek even later door Captrain te worden ingeleverd bij EETC. Hier de witte slang, LPG-trein van Captrain op een wat minder onorigineel plekje, bij Wissekerke.

MAART
Afbeelding
Het succes van een dagje in Nederland hobby'en wordt voor mij grotendeels bepaald door het aantal 1600/1700/1800'en dat ik heb gescoord. Hier bij Dorst de bekende Unit Cargo-afvoertrein uit Zuid-Limburg. Even hiervoor heeft de bewoner van naastgelegen boerderij tevergeefs geprobeerd mij te verjagen door met stenen en een houten paal te gooien.

APRIL
Afbeelding
In april het eerste tripje naar Oost-Europa gemaakt, met zwaartepunt Polen en Hongarije. Een van de hoogtepunten was wel deze Taigatrommel van Rail Cargo Hungaria, teruggeschilderd in de oude kleurstelling.

MEI
Afbeelding
Geslaagde kleurstelling voor de 1700'en van Railpromo, vind ik. De restauranttreinen zorgden voor wat leuke afwisseling in mijn regio.

JUNI
Afbeelding
Hoog op mijn verlangijstje stond de 218 396 van BEG in eigen kleurstelling, met de aluminiumtreinen van Spellen (vlak over de grens) naar Koblenz. Het lukte om deze trein te fotograferen, hier bij Duisburg-Hamborn

JULI
Afbeelding
Twee trips naar Oost-Europa gemaakt deze maand, heel veel om als plaat van juli te kiezen.... Het is deze geworden: PKP Cargo ET42 029 op de brug over de Wisla bij Nowy Bierun.

AUGUSTUS
Afbeelding
Begin augustus was ik nog in Slowakije. De locs bijgenaamd Bardotka blijven een lust voor het oog maar ook voor het oor. In het oosten bij Sol' kwam in alle vroegte deze buurtgoederentrein voorbij.

SEPTEMBER
Afbeelding
In september bezocht ik twee keer de omgeving Straatsburg om de laatste elocs serie BB25500 te fotograferen. Deze zouden mogelijk in december 2018 buiten dienst gaan, maar blijken nog steeds te rijden in 2019. Hier een plaatje van de BB25613 met trek-duwtrein in de mijns inziens meest geslaagde kleurstelling: Ile-de-France.

OKTOBER
Afbeelding
Plaat van het jaar Nederland nummer 2 is voor mij deze: Railexperts 6703 in dienst van LTE met Poznan-shuttle vertrekkend van de P&O-terminal Europoort.

NOVEMBER
Afbeelding
In februari heb ik eindelijk een goede plaat van een Railpro-bakkie kunnen maken (in Oss) en in november lukte dat weer, door een opleving in het vervoer naar de voormalige Houtbank in Roosendaal. Lineas reed een aantal steenslagtreinen van Quenast naar Roosendaal en het rangeerwerk gebeurde met het Railpro-bakkie.

DECEMBER
Afbeelding
Geen treinenfoto's gemaakt, dan stiekem nog maar een plaat uit augustus: ALEX-Die Länderbahn huurde RailSystems RP in voor het rijden van haar treinen tussen Immenstadt en Oberstdorf. Hier zo'n trein met de 218 447 van RP in de vroege morgen bij Blaichach.

Groet,
Derk
Laatst gewijzigd door derquinho op do jan 03, 2019 7:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
GvTrail
Berichten: 3418
Lid geworden op: vr okt 24, 2014 5:12 pm
Locatie: Hart van de Betuwe

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door GvTrail »

Je was idd maar weinig op de zaak ;-)
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door arnold »

Heel mooie serie Derk. Juni is favoriet en de Oost-Europese plaatjes.
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door Ruben01 »

Leuk overzicht! Moeilijk om een favoriet uit te kiezen, maar ik ga dan toch voor augustus.
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door ov_wijzer »

Gaaf Derk!
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door DDZ7504 »

Hele mooie plaatjes! Januari en maart zijn mijn favorieten, ook februari vind ik erg leuk.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door wessele »

Mooi man, oktober en november vind ik top!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door Ronnie »

Mooi afwisselend overzicht. Januari en mei zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door Rens »

Hoogwaardige kwaliteit wederom, met veel leuke Oost-Europese treintjes :-) Mei is toch wel mijn favo foto uit de reeks!
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Jaaroverzicht Derk

Bericht door rob1965 »

Mooie foto’s! Favorieten: februari, mei en december (die eigenlijk augustus was) ;)
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door Railleon »

Fraai overzicht met december (augustus) als favoriet.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door Jeroen »

Prachtig overzicht Derk!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door N-spoor »

Mooi overzicht, januari is mijn favoriet!
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door Michel »

Fraai overzicht Derk. Augustus en September zijn mijn favorieten.
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door Kevinrail »

Mooi jaaroverzicht Derk. Januari en oktober zijn mijn favoriet. De beste wensen voor het nieuwe jaar.
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door KvdLee »

Heel fraai Derk! Augustus en November zijn favoriet hier
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door VinceCargo »

Fraai! Oktober is voor mij favoriet; na 20 pogingen nog steeds niet gelukt ;-(
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Derk

Bericht door derquinho »

Dank voor jullie reacties.
Ik heb even snel geturfd en de 1251 bij Lisse valt het meest in de smaak :-)
Plaats reactie