Afgelopen woensdag ben ik weer eens naar m’n achtertuinhaventje geweest. Op woensdag vertrekt namelijk de kalkslurrytrein van Captrain naar Frankrijk, en er vielen wat lessen uit waardoor ik genoeg tijd had. Zoals vaker reed ik eerst even langs Lage Zwaluwe om te kijken wat daar stond. De aanvoertrein was zojuist binnengekomen en bestond uit 36 ketelwagens en een gesloten wagen, een zeer respectabele lengte. Het werd wachten totdat de loc om ging lopen, maar dat gebeurde niet: eerst kwam Locon 220 aan met de afvaltrein uit Kragge. Tot mijn verbazing werd Locon 203 160 er echter voorgezet, en deze trein vertrok al snel naar het Moerdijkse.

Na een sprintje, dat helemaal niet nodig bleek, en zes minuten wachten komt de fraaie trein langs het dorp Moerdijk opweg naar het industriegebied.

Hierna werd doorgefietst naar de haven. Al snel werden de vijf wagens met afval naar Attero geduwd, helaas stond er een vrachtauto vrij storend in beeld.

Terwijl Locon naar Attero ging, kwam DB Schenker aan met de middagaanvoer. Deze was echter zo lang dat deze het wissel naar de noordelijkste drie sporen bezette. Zodoende blokkeerde de trein twee van de vijf sporen en zat DB Schenker ‘opgesloten’ aan de westzijde. Niet echt mijn ding, maar een sfeerplaatje van het emplacement.

Zo werd er een hoop gerangeerd om Locon, die weer los terug ging, erlangs te laten en uiteindelijk over het meest zuidelijke spoor naar Wuppermann te gaan met 11 Shimmns en een Habbillns.

Omdat het rangeren bij Wuppermann vaak erg lang duurt omdat er maar twee sporen zijn, en er nu toch niks binnen kon komen op het emplacement door de knikketelwagens ben ik verder gefietst naar Langeweg, een erg klein dorpje bij Zevenbergen. Hier wilde ik de bonte trein naar Antwerpen doen, maar die bleek minstens 30 minuten vertraging te hebben. Gelukkig kwam er wel een alternatief in de vorm van de Olympische Benelux, die inmiddels alweer een half jaar rondrijdt.
Dat was 'm weer