Jaaroverzicht 2020 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
michelgouda
Berichten: 34
Lid geworden op: za apr 23, 2016 8:32 am

Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door michelgouda »

Het jaar 2020 proberen we maar snel te vergeten door de Corona, wat in 2021 ook nog een flinke rol gaat spelen.
Desondanks heb ik in het jaar 2020 weer niet stilgezeten met foto's maken van hoofdzakelijk Nez cassé locomotieven en vele andere dingen.
Ook heb ik na een jaar de Canon 80D al weer ingewisseld voor de Canon 6D Mark ii met de Canon 50 millimeter vaste lens. Waar ik tot nu toe geen spijt van heb !
En als kers op de taart heb ik ook een Hoogstatief aangeschaft, die ik al vele malen heb gebruikt dit jaar!
Veel plezier met bekijken!

Januari
AfbeeldingTCS 101002 in rotterdam by Michel Ritmeester, on Flickr

januari is een maand waar ik met een grote groep naar Oostenrijk ging, maar naast die twee erg gezellige dagen werd er niet echt meer weg gegaan.
Wel werd er op de laatste dag van de maand toch nog even de trein gepakt naar het Rotterdamse. Vanaf daar zou de dinnertrain rijden naar een nog mij onbekende locatie.
Hier staat de trein met maar liefst alle locomotieven van de firma Train Charter Services, te wachten op vertrek richting Delft.


Februari
AfbeeldingRRF PB 01 in Nieuwerkerk 9/2/2020 by Michel Ritmeester, on Flickr


De tweede maand van het jaar bestond helaas uit veel grijze dagen.
Ook had ik deze maand weekendvrij aangeschaft waardoor ik wat verder weg kon dan allen het station van gouda :p
De eerste rit werd gemaakt naar het station van Nieuwerkerk, want er werd een Oranje Class 66 met spoorballast gemeld richting gouda vanaf Craailo.
hier komt de luid brommende Class 66 (PB 01) door het station van Nieuwerkerk.


Maart
AfbeeldingDBC 1616 in Slek by Michel Ritmeester, on Flickr


In maart werd het al wat zonniger. dus werd de staal/kalktrein geklikt op meerdere stekken omdat DB de 1600 niet meer nodig had, en binnen enkele weken eruit gingen.
Als laatste werd er naar Slek toe gereden waar voor het eerst mijn hoogstatief werd uitgetest. Met succes !
Hier de 1616 met de staaltrein in Slek.

April
AfbeeldingBentheimer 1835 in Hogebrug by Michel Ritmeester, on Flickr

Ook april had vele zonnige uren. Alleen had ik het druk op het werk, dus er kon alleen in het weekend wat op de foto geslingerd worden.
Ik had deze avond geluk dat de Coevorden shuttle een uurtje of vier was vertraagd en kon deze in Hogebrug op de foto gezet worden.
Hier komt de 1835 met een helaas niet vol beladen trein langs de drie fotografen.

mei
AfbeeldingDBC 6478 met de Electrolux in Boskoop by Michel Ritmeester, on Flickr

In mei werden de dagen al flink langer, dus werd er op een van de eerste dagen een poging gedaan om de Electrolux op de foto te zetten.
Helaas waren er nog vele schaduwen. Dus werd eind van de maand nog een keer terug gegaan voor een nieuwe poging te Boskoop met Succes !
Hier komt de DB 6478 met een flinke trein langs de twee hoogstatieven van twee fotografen.

Juni
AfbeeldingRTB 193 793 met ketels in Dordrecht by Michel Ritmeester, on Flickr

Wederom werd er deze maand veel gewerkt. Maar de laatste Zondag van de maand werd er even naar Dordrecht Zuid gereden voor een paar leuke treintjes.
De laatste die zich liet zien was de fraaie RTB 193 793 met een leuke keteltrein.

Juli
AfbeeldingRFO 1831 met een Gefco autotrein in Keverdijk by Michel Ritmeester, on Flickr

Deze maand probeer ik het liefst toch zo snel mogelijk te vergeten ! Alles ging fout...
Desondanks kon er nog wel een zon plaat gemaakt worden.
Hier komt de RFO 1831 met de gefco autotrein door Keverdijk richting Kijfhoek.

Augustus
AfbeeldingRFO 1828 in Hoven met een Craftertrein by Michel Ritmeester, on Flickr

net als een paar andere maanden, een hoop gewerkt. Maar er was zeker tijd voor een plaatje.
Op twee Augustus werd de Craftertrein omgeleid over Zutphen omdat er werkzaamheden waren bij Apeldoorn.
Nadat er een RFO keteltrein in Ellecom was geklikt werd er naar De Hoven gereden voor deze fraaie trein over de brug van zutphen.

september
AfbeeldingNSI 1739 by Michel Ritmeester, on Flickr

Deze Maand heb ik niet zoveel over te vertellen. Wel werd deze maand besteed om wat ICB's te klikken hier en daar. Zo ook hier in De Lutte

Oktober
Deze maand werd er eigenlijk niets op de foto gezet. Dus maak ik er na december wel een bonus van.

November
AfbeeldingRFO 1829 met containers in Holten by Michel Ritmeester, on Flickr

Tussen alle grijze dagen in november zat er gelukkig ook nog een zonnige dag tussen. Op deze dag werd er ICB geklikt tussen Zwolle en Deventer.
Maar toen de melding kwam van drie RFO treinen achter elkaar werd er naar holten gegaan.
Hier komt de 1829 met een volle containertrein door Holten richting Amersfoort en Tilburg industrie.

December
AfbeeldingRFO 1830 met 4 Buffels in Amsterdam by Michel Ritmeester, on Flickr

Deze maand was erg grijs, maar aan de andere kant best interessant.
Doordat het type DDZ aan de kant moest vanwege trillingen werd de 8800 (Leiden->Utrecht Centraal) wel heel interessant ingedeeld.
met onder andere SNG, SLT en SGMm.
Ook Ging deze maand de door Lineas gereden Dolime trein met een TCS E-loc rijden, wat eerst met de Belgische type 77 reed.
Maar Ook de maand dat RFO de Buffels van de Ns naar de grens ging brengen voor een tweede leven in Polen voor de SKPL.
Helaas was na een transport de goedkeuring in Duitsland ingetrokken.
Dus werden de resterende Buffels naar Amersfoort gebracht, om daar af te wachten wanneer ze door mogen.
Op de foto ziet u een van deze overbrengingen naar Amersfoort stilstaan in het altijd mooie Amsterdam !

Bonus

AfbeeldingSaarRail 151 161 In Bous (D) by Michel Ritmeester, on Flickr

Omdat ik in Oktober niets heb gedaan met treinen heb ik hier maar een plaatje van mijn vakantie in Saar (D)
De lava treinen rijden daar gelukkig nog steeds rond en keurig volgens dienstregeling met een van hun fraaie 151'ers !
Op 16 Augustus besloot in naar Bous te gaan voor zo een trein.
Hoewel ik veel geluk had met de zon omdat de trein hier 5 minuten buiten zijn pad zat vanwege een vertraagde RB.
hier komt de SaarRail 151 161 door Bous richting Völkingen.


Zo, dit was het alweer, bedankt voor het kijken en hopelijk een flinke corona-daling in 2021 !
Laatst gewijzigd door michelgouda op do dec 31, 2020 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door DDZ7504 »

Mooi overzicht zeg! Knap werk dit jaar ;)
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door TimoTrimbos »

Heel mooi! Augustus en oktober zijn mijn favorieten
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door Kevinrail »

Leuk jaaroverzicht Michel! Mijn favorieten zijn de foto's van februari, mei en juli.
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door arnold »

Fraai overzicht.
YuriSloof
Berichten: 120
Lid geworden op: vr dec 08, 2017 10:15 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door YuriSloof »

Top overzicht! Augustus is wel een fraaie setting
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door RemcoG »

Zeer fraai! Petje af!
Eén favoriet aanwijzen lukt me niet; februari en juni!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door Rens »

Mooi!
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 258
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door RailWorx »

Super super fraai! Stuk voor stuk prachtplaten!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door NS1707 »

Prachtig overzicht met veel bekende plaatjes!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door derquinho »

Allemaal zeer fraai! Augustus, november en de bonus springen er voor mij uit!
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Michel

Bericht door rob1965 »

Allemaal heel mooi!
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
Plaats reactie