Jaaroverzicht 2020 - Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door Michel »

Hierbij dan mijn jaaroverzicht van een merkwaardig jaar. Zoals velen al opmerkte, was het bekende virus die ervoor zorgde dat bewegingsvrijheid erg beperkt was. Dus werd er veel in NL gedaan en soms ook even over de grens.

Januari
Door drukte op het werk en de korte dagen, zijn er geen foto's gemaakt. Een bonusfoto volgt.

Februari
Door drukte op het werk en het regenachtige weer, zorgde dat er wederom geen foto's werden gemaakt. Een bonusfoto volgt.

Maart
Afbeelding
DB Cargo heeft een aantal Vectrons in dienst die vooral dienst doen op de routes naar de voormalige Oostbloklanden. Een aantal zijn in de witte kleur afgeleverd en inmiddels bestickerd. Zo ook de 193 362 die het "I am European" outfit heeft gekregen. Vanaf de derde decade van Maart is de zon weer tevoorschijn gekomen en dat lokte mij naar buiten. Op 28 maart trok DBC 193 362 "I am European" een trein afkomstig uit de Sloehaven naar Venlo en verder.

April
Afbeelding
De Traxx'n 186 268 en 186 269 rijden in een blauw outfit met het opschrift "Rhenus Logistics". Op zondag 26 april lukte het mij om de 186 269 bij Tilburg Reeshof te fotograferen op weg naar Antwerpen.

Mei
Afbeelding
In 2020 werd het containervervoer van DSM naar Moerdijk weer opgestart. Dit werd in de eerste maanden gedaan met een V100 van Captrain. Op 27 mei was ik in de gelegenheid om iets eerder weg te gaan op het werk om deze trein bij Haaren te fotograferen met CT 203 102.

Juni
Afbeelding
In 2020 reed de PET trein van Crossrail bij tijd en wijle via Nederland. Nadat ik in een eerder stadium de trein al een paar keer in Nederland heb kunnen fotograferen, had ik op 24 juni 2020 net over de grens op de stek bij Lappen in Kaldenkirchen de kans om deze trein op duits grondgebied te fotograferen. De DE6314 heeft zojuist station Kaldenkirchen gepasseerd en is op weg naar Viersen.

Juli
Afbeelding
Eind juli werd er een dag gepland om naar de Rijn te gaan vanwege de werkzaamheden bij Bornheim op de linkerstrecke op dat moment, zodat alle cargo's tussen Köln en Koblenz via de rechterstrecke moesten. Tegen het middaguur stond ik op de bekende stek in Linz am Rhein en kwam een van de gele Vectrons van TXL door. Zoveel heb ik er nog niet kunnen fotograferen, dus ik was er zeer blij mee toen ik TXL 193 556 "License to rail" kon fotograferen.

Augustus
Door de vakantie van collega's en extreme warmte deze maand, werd er niets ondernomen. Een bonusfoto volgt.

September
Afbeelding
Eindelijk was mijn vakantie aangebroken in deze maand. Door de oplopende cijfers van het virus, ben ik in NL gebleven. Tijdens het mooie weer deze maand werd er ook aandacht geschonken aan het naderende afscheid van SGM-materieel die op hun laatste wielen rijden. Op een fraaie najaarsdag ben ik naar het oosten van het land gegaan en kon ik bij de onbewaakte overweg (ook een verdwijnend fenomeen!) van Teuge stel 2956 vastleggen op weg naar Almelo.

Oktober
Door het regenachtige weer deze maand en drukte op het werk, werd er niets ondernomen. Een bonusfoto volgt.

November
Afbeelding
In het voorjaar 2020 kwam PKP Cargo onregelmatig naar de terminal van Tilburg Industrie. Nadat het mij eerder dit jaar al een paar keer was gelukt om deze trein te fotograferen, kies ik voor de foto van 9 november. Na het zien van een melding, besloot ik mijn lunchpauze nabij Vught te houden. Het is nog maar een paar kilometers voor PKP 193 513 als deze natuurgebied de IJzeren Man net is gepaseerd.

December
Ook deze maand werd niets ondernomen. Een bonusfoto volgt.

Bonusfoto 1
Afbeelding
Tijdens mijn dag aan de Rijn eind Juli, werd op de avondstek in Leutesdorf een Taurus van Hectorrail vastgelegd. Voor mij de eerste keer dat ik deze vervoerder voor de lens kreeg en in combinatie met de fraaie lichtomstandigheden, verdient deze een plaats in dit overzicht.

Bonusfoto 2
Afbeelding
Tijdens mijn vakantie werd er op donderdag 17 september een dag naar Krefeld - Neuss gegaan vanwege werkzaamheden bij Ratingen en Lintorf. Omdat het aanbod erg tegenviel, besloot ik om de dag bij Wickrath af te sluiten vanwege de BR111 in de dienst van de RE4 tussen Dortmund Hbf en Aachen Hbf. Die avond kwam de erg vale DB 111 112 voorbij.

Bonusfoto 3
Afbeelding
Tijdens het voorjaar waren er diverse perioden dat er omleidingen waren via Venlo. Tijdens de omleidingen in de maand April, kwam ik op de stek in Boisheim terecht en dat was voor mij de eerste keer, Staand op deze stek, kwam ook BLS door met een Cargobeamer komende uit Kaldenkirchen die vertraagd was. BLS 485 014 is zojuist aan zijn reis naar Domodossola begonnen.

Bonusfoto 4
Afbeelding
Het jaar 2020 was ook het jaar dat ik eindelijk 2 locs van Lineas met "werbe" voor de lens kreeg. Tijdens de omleidingen op 19 september had Lineas de 186 295 "Regenboogloc" voor een trein naar het oosten van Duitsland gepland en deze trein werd na diverse meldingen in Breyell opgewacht.

Bonusfoto 5
Afbeelding
Een ander "speciaal" stel die in 2020 kon worden afgevinkt, was het "groene stroom"-stel 9556 van NS. Nadat ik op internet zag dat het stel van Enkhuizen naar Sittard was gepland en bij de bekende loopbrug van 's-Hertogenbosch goed was te fotograferen, werd deze kans gegrepen. V-IRM 9556 als IC 3953 Enkhuizen - Sittard bij 's-Hertogenbosch op 20 september 2020.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi, divers overzicht! Juni en bonusplaat 2 zijn voor mij de favorieten
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door RemcoG »

Fraai overzicht! Maart is mijn favoriet!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door VinceCargo »

Ondanks alles een prachtige serie Michel!
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 258
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door RailWorx »

Mooi overzicht!
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door erica »

Maart is mijn favoriet, ik ben wel benieuwd waar dat is.
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door arnold »

erica schreef: ma dec 28, 2020 5:50 am Maart is mijn favoriet, ik ben wel benieuwd waar dat is.
Dit is Oisterwijk ;) Stek nu onbruikbaar er staat hekwerk :shock:
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door wessele »

Mooi overzicht Michel. Juni is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door wouterder »

Leuk overzicht!
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door David »

Fraaie serie!
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 - Michel

Bericht door Daan W »

Leuke reeks Michel!
Plaats reactie