Jaaroverzicht Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht Sytze

Bericht door Saitzee »

Een jaar die ik niet snel zal vergeten. Ondanks het hele Covid19 gebeuren heb ik echter een heel mooi jaar gehad. Maar goed dat ligt allemaal op mijn werk verder. Snel over naar de hobby.

maart
Afbeelding
Hobbyend 2020 begon al vrij laat. Ik moest 7 maart even naar Waalwijk voor wat dingen voor mijn werk. Toen ik daar klaar was en zag dat de 193 232 was gemeld in de havens ben ik meteen door gereden naar Dordrecht zuid voor de LTE. Op de foto zien we de trein in een fraai zonnetje voorbij komen op weg naar Venlo

mei
Afbeelding
April was weer een stille maand. Maar mei ging meteen weer goed. Ik zei al weekenden ik moet gewoon een keer een blauwe 186 hebben van LTE. Dit werk werkelijkheid op 9 mei. De trein werd al elders gemeld. En had als planning om hem op de Veluwe te doen echter toen ik net aankwam ging die mij neus voorbij. Snel omgekeerd richting Kockengen om daar de vrij recente gestickerde loc mee te pakken met resultaat.

juni
Afbeelding
Soms kun je best wel werk en hobby combineren. Op 4 juni moest ik bananen laden in Moerdijk. Maar toen ik bij de klant weg reed zag ik de DBC 6478 door de havens rijden. Dus ja toch even de wagen(de Mercedes Benz) naast de trein gezet om toch een leuke plaat ervan te maken.

juli
Afbeelding
In de maand juli stond voor ons de vakantie tripje gepland. Echter door de Corona hebben we ons Noorwegen tripje naar volgend jaar geschoven en zijn we met de camper naar Duitsland(en stukjes Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk) geweest. Op 19 juli dacht ik even kijken bij de tunnel van St Goar. Na wat herrie kwam er snel al een trein aan in de vorm van een BLS 475 414 met de trein uit Kalderkirchen.

september
Afbeelding
12 september moesten we even naar Hellevoetsluis om wat weg te brengen waarna we toen toch even gingen kijken in de Havens. Zo zagen we al een RRF 561-04 rijden met de hoop dat die naar de Maasvlakte ging. En dat ging gelukkig goed. Zie foto op het laatste stuk spoor van de Maasvlakte.

November
Afbeelding
Oktober was er weer weinig aan de hobby gedaan maar november zal daar wel wat mee inhalen ivm mijn weekjes vrij. 2 november begon een van mijn weekjes vrij. Die dag even naar Gilze rijen gereden voor div goederen verkeer. Zo zien we de Strukton 1824 met de 3002282 en een werk treintje op weg naar Roosendaal.

Bonus 1
Afbeelding
Aangezien ik nog wat meer foto's heb ik dezelfde maanden een paar bonussen. Op 24 mei reed na enige lange tijd weer een Rail force one auto trein. De trein werd omgeleid via de Hanzelijn. Op de foto gaat de trein bijna de Flevolijn op bij Lelystad. RFO 1828

Bonus 2
Afbeelding
Soms kwam het ook uit tijdens het werk dat ik op andere plekken treinen op de foto kon zetten. Dus de grote wagen bij Deurningen op een carpool plek gezet om een paar meter verderop de LTE 186 298 met graantrein op de foto te zetten. 2 juli.

bonus 3
Afbeelding
In de weekjes dat ik vrij was in november had ik op 5 november een bezoek gebracht aan Venlo en America. Dus meteen even een bezoek gebracht aan Cabooter. Op de foto hield we de RFO 1572 de trein uit om later via Venlo richting de Rotterdamse havens te vertrekken.

bonus 4
Afbeelding
Vlak voordat ik naar huis ging wou ik nog even de RFO 189 203 mee nemen. Op de foto komt de trein bij een laagstaand zonnetje voorbij richting de havens. 5 november

Bonus 5
Afbeelding
De laaste daagjes van mijn vakantie weekjes had ik nog even een doel de RRF PB01 met de kolen trein op de Europoort Op de foto was de machinist bezig de trein te controleren voordat de reis werd voort gezet richting Duitsland. De RRF PB01 zou rijden tot het emplacement van de Europoort. Waarna Captrain het stokje zal overnemen.

Bonus 6
Afbeelding
Als afsluiting van 2020 nog de RFO 1829 met de DM90's op weg naar Polen. Op de foto komt de trein net de gemeente Putten binnen omdat de trein werd omgeleid via Zwolle. 28 november.

Helaas geen stoom dit jaar. Hopelijk wordt het volgend jaar weer een beetje anders. Fijne dagen iedereen voor het zover nog kan
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3425
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door Rens »

Een leuke afwisselende set foto's, hopelijk in 2021 weer veel stoom!
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door wessele »

Leuke serie chef! Beste wensen voor 2021!
arnold
Berichten: 14596
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door arnold »

Leuke serie. Bonus 4 is bij America ;)
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door TimoTrimbos »

Erg leuk jaarverslag!
Ruben01
Berichten: 1295
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door Ruben01 »

Mooi verslag! En ik deel je teleurstelling wat betreft stoom, hopelijk is er volgend jaar weer meer mogelijk. September en bonus 3 zijn m'n favoriet!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door RemcoG »

Gaaf overzicht met een aantal erg mooie platen (maart, december, bonus 5 en 6). Ik vind sommige platen wel een beetje te fors bewerkt, maar dat is slechts mijn mening
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
1618
Berichten: 945
Lid geworden op: vr mei 22, 2020 7:25 pm

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door 1618 »

Gaaf! Vooral september is leuk! Welke shuttle had die 561-04 bij zich? En welke dag en hoe laat?
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 261
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door RailWorx »

Mooi overzicht met leuke foto's, ook de bonusfoto's!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door wouterder »

Minder stoom dan ik van je gewend ben. Maar toch leuk overzicht geworden! :D
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht Sytze

Bericht door NS1707 »

Mooi overzicht!
Plaats reactie