Jaaroverzicht 2020 Arnold

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
arnold
Berichten: 14598
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door arnold »

Wie had dat gedacht dat 2020 'n erg vervelend jaar voor velen van ons zou worden.e. Gelukkig ben ik niet besmet geraakt. Heb me goed aan de regels gehouden. Veel tripjes in NL moest ik met het OV maken,want Jeroen had de auto nodig voor zijn werk. Had er geen moeite mee. Je kunt tenslotte toch niet overal tegelijk zijn. Maar er konden toch ook nog leuke buitenlandse uitstapjes gemaakt worden.

Januari
Afbeelding
Op deze dag werd er naar Linz am Rhein gereden. Er was gemeld dat de rode DBC 151 075 in 'n nieuw jasje was gestoken.Hier passeert DBC 151 075 met de Unit-Cargo komende vanuit Köln-Gremberg en naar eindbestemming Mannheim Gbf


Maart
Afbeelding
Eind maart werd er vanuit Venlo naar het Duitse Breyell gefietst. DBC 193 362 (I am European ) was met de papierpulp onderweg. Hier passeert hij in Breyell het mooi bloeiende koolzaadveld. Vanaf hier naar eindbestemming Amstetten.


April
Afbeelding

's Morgens had ik via de Railcam 'n mooie RFO Combi zien passeren naar richting Venlo.Dus werd er rond het middaguur naar de ''thuistek '' in Brouwhuis gefietst. En daar begon het wachten. Dan passeert naar 'n paar uur eindelijk RFO 193 627 (Rail Logix) + Diesel RFO 6702 met de volbeladen Cabooter/Blerick-Shuttle De eindbestemming is het Rotterdamse. Helaas rijdt deze fraaie loc al maanden ,eerst voor RailJet in Tsjechië rond en nu ook weer in Duitsland met Cargo. Hopelijk zien we hem nog eens in ons landje.


April 2
Afbeelding
Bonus ! Op deze fraaie zonnige middag werd er naar de Oosterburen,Wickrath, gereden. Er was nl. vanuit Frankfurt a/d Oder 'n HSL keteltrein onderweg naar Aachen-west en met eindbestemming Hemiksem (B) * Op deze lijn kom je vaak leuke HSL locs tegen als omleidingen zijn.


Mei
Afbeelding
Op 7 mei werd er naar Viersen -Helenabruhn gereden. Lineas Class66er 513-10 was onderweg met 'n lege kalktrein naar het Belgische Hermalle-sous Huy.


Juni
Afbeelding
Samen met Jeroen werd er op deze zeer zonnige en warme dag naar het Duitse Braubach am Rhein gereden. Veel leuke treinen maar dit was toch wel de topper Vanuit Dortmund passeert hier DB 101 064 (Märklin 160 jr logo) de 2 fotografen. De eindbestemming is Stuttgard Hbf.


Juli
Afbeelding
Nadat de reisbeperkingen waren opgeheven konden Jeroen & Ik van de jaarlijkse vakantie gaan genieten.En wel naar Zwitserland het Oosten van Duitsland en Tsjechië. Hier passeert langs de rivier de Elbe te Ustinad Labem (CZ) EP Cargo 383 062 met 'n graantrein aan de haak. Vanaf hier verder Tsjechië in.



Juli 2
Afbeelding
Nadat de reisbeperkingen waren opgeheven konden Jeroen & ik van de jaarlijkse vakantie gaan genieten. En wel naar Zwitserland het Oosten van Duitsland en Tsjechië.
Op deze warme zomerdag werd er's morgens vanuit het hotel naar de fraaie stek, Oberrütti (CH),gelegen aan de rivier de Reuss gereden. Er passeerde daar veel fraaie treinen. Maar dit was voor mij wel 1 v/d mooiste. Vanuit Wuppertal (D) passeert hier de 2 fotografen SBB 193 524 + SBB 193 463 met de fraaie Winner-Spedition Shuttle. Vanaf hier naar het Italiaanse Piacenza.



September
Afbeelding
Op deze wederom zonnige dag werd er naar Kaarst gereden. Want vanuit Oberhausen-west zou er 'n mooie kolentrein passeren. De Mcn had ons daags van tevoren verteld dat de rode DBC opkop zat en de zwarte backbone in 2e positie. Hij heeft hem 's morgens voor de fotografen nog even omgezet. Waarvoor dank! Hier passeert in Kaarst DBC 193 318 (backbone) + DBC 193 333 met de beladen kolentrein. De eindbestemming is Ausburg.



Oktober
Deze maand is het weer tijd om .in het Venlosebos te gaan spotten Het is weer mooi gekleurd qua herfsttinten. En met grijsweer goed om foto's te maken. Je kunt hier géén zon gebruiken.Dan passeert hier boxXpress 193 537 (z/rode snor) de fotografen.Aan de haak heeft hij de Kornwestheim-Shuttle. Hier bereikt hij bijna grensstation Kaldenkirchen (D).
Afbeelding



November
Afbeelding
Sinds begin augustus rijdt Lineas met de fraaie BASF tankcontainertrein van en naar Duitsland via de Brabantroute.We hadden hem al met veschillende tracties. Maar op 7 November zou Lineas 186 258 ervoor zitten,dus naar Dülken (D) daar stonden al vele fotografen hem op te wachten.In bijna het laatste licht passeert hier Lineas 186 258 met de lege BASF tankcontainertrein UN 1824. De eindbestemming is de Antwerpse havens.



December
Afbeelding
Sinds begin van deze maand rijdt Lineas Reeks 77/78x00 geen Dolime trein meer! De tracties is overgenomen door Lineas/TSC 101002. Dus werd er op 16 december naar Sint-Joost gereden. Vanwege 'n aanrijding tussen Eindhoven & Weert moest ik omrijden via Venlo -Roermond & Echt. Daar met de OV fiets naar de fraaie stek. Dan rond 13u passeert hier de 5 fotografen Lineas 101002 met de lege Dolimetrein. Type wagens Taoos. Vanaf hier naar Sittard,daar rijden de 2 Lineas Diesellocs de trein naar eindbestemming het Belgische Hermalle sous Huy.

* Bij deze wens ik een ieder 'n gezellige jaarwisseling toe. Maar vooral 'n gezond 2021. En uiteraard mooie plaatjes.
Laatst gewijzigd door arnold op zo dec 27, 2020 12:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door RemcoG »

Fraai Arnold! De Lineastreinen (allemaal ja) en de BoxXpress springen er echt uit voor mij!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1278
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door kay-cee »

Fraai overzicht Arnold! Juni, Juli 2 en December mijn favorieten!
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 261
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door RailWorx »

Super Arnold. April 2 en november vind ik de mooiste van je overzicht :-)
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door teunlukassen »

Fraaie serie Arnold! Januari, maart en november vind ik de mooiste!
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door wessele »

Lekkere serie Arnold!
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi Arnold! Januari en mei zijn wel heel vet!
Jbakker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr mei 23, 2014 9:54 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door Jbakker »

Fraai overzicht Arnold! April 2 en Mei zijn wel de favoriet!
Ruben01
Berichten: 1295
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door Ruben01 »

Mooie reeks Arnold! Ik kan niet kiezen, stuk voor stuk vind ik ze sfeervol.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door derquinho »

Heel mooi Arnold! Mijn favorieten zijn januari en december.
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door Kevinrail »

Mooi jaaroverzicht Arnold, al maak je de keuze, wel lastig :D. Ik ga voor de foto's van mei , juli 2 en december als favorieten.
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door NovioSites »

Niet anders verwacht dan een zeer geslaagd jaaroverzicht van jou! Januari en (natuurlijk) mei vind ik het leukste.
arnold
Berichten: 14598
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door arnold »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Zuyderduyn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 01, 2014 12:05 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door Zuyderduyn »

Mooi! Foto is vind ik gaaf. Jammer dat die lok weinig meer gezien is laatste maanden.
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door wouterder »

Fraaie serie. Oktober in het bos is de leukste!
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Arnold

Bericht door David »

Fraai overzicht! Met name de afsluiter, maar het Venlose bos en het koolzaad doen het ook erg goed :)
Plaats reactie