Jaaroverzicht 2020 Babo

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door babosorany »

In dit jaar konden veel vooraf gemaakte plannen, zoals een reis naar Slovenië, Bosnië en Servië, niet doorgaan. Ondanks dat konden er veel leuke bedieningen en andere treinen op de foto gezet worden. Daarnaast lag ook de nadruk dit jaar op de Baureihe 111.

Januari
De maand januari stelde niet zoveel voor, vandaar dat ik kies voor een foto uit Winterberg op de 1e dag van deze maand. De 218 457 van AIX is hier als DPE 1899 onderweg naar Winterberg.

AfbeeldingAIX 218 457+Sonderzug | SIlbach by Babo Sorany, on Flickr


Februari
In deze maand werden redelijk wat foto’s gemaakt. Een van de hoogtepunten was de Kruiner Tunnel, een tunnel die de trein moet delen met het wegverkeer. Op deze foto is DB Cargo 294 850 te zien wanneer hij door de Kruiner Tunnel rijdt, op weg naar Hagen-Vorhalle.

AfbeeldingDBC 294 850 | Kruiner Tunnel, Gevelsberg by Babo Sorany, on Flickr

Maart
Van 27 februari tot en met 1 maart waren wij in Engeland, in de omgeving van Manchester. De mooiste foto van deze reis werd gemaakt op 27 februari, vandaar dat ik deze toon in plaats van de foto van 1 maart. Dit was tevens de laatste meerdaagse reis in het buitenland, direct na deze reis begonnen de corona maatregelen.
Op de foto rijdt DB Cargo UK class 66 66053 met een huisafval trein over het Gauxholme Viaduct in Walsden.

AfbeeldingDBC UK 66053+6M16 | Gauxholme Viaduct, Walsden by Babo Sorany, on Flickr

April
Omdat er in deze maand niet heel veel bijzonders gebeurde, afgezien van een bezoek aan Delden, toon ik hier voor in de plaats later een vervangende foto.

Mei
In deze maand werden er redelijk wat foto’s gemaakt, waaronder het Ersatzverkehr van de S3 en RB59 in NRW. Ondanks dit koos ik voor de foto van de sproeitrein, dit was voor het eerst sinds tientallen jaren dat in Nederland een sproeitrein te zien was. Proefgereden werd op de lijn van de VSM.

AfbeeldingVRR 203-5 &#x27;Tyke&#x27;+Sproeitrein | Lieren by Babo Sorany, on Flickr

Juni
In deze maand werden nauwelijks foto’s gemaakt, de foto van deze maand zal ik vervangen door een foto uit november.

Juli I
In juli werden er redelijk wat foto’s gemaakt. Daarom kies ik ook voor 2 foto’s waarvan een in plaats van April.
De eerste foto die ik laat zien is HSL met een graantrein in Elst. Dit was de eerste keer dat ik een loc van HSL in de zon had.

AfbeeldingHSL 186 381+graantrein | Elst by Babo Sorany, auf Flickr

Juli II
De 2e foto van deze maand is Gevelsberg. Ik vond het moeilijk kiezen tussen deze foto, de 110 op de Hohenzollernbrücke in Köln en de armseinen bij de fabriek in Stolberg maar desondanks kies ik voor deze foto omdat het toch erg speciaal is dat een trein dwars door de straat rijdt. Dit is tevens dezelfde spoorlijn als de foto van Februari.

AfbeeldingDB Cargo 294 866+Goederentrein | Gevelsberg, Kölner Straße by Babo Sorany, on Flickr

Augustus
In deze maand lukte eindelijk de bediening van KAO in Emmerich, het was nog even kiezen welke van de 2 foto’s ik ging tonen maar het is degene bij de loods geworden door de oude industriële sfeer en vervallen sporen. Daarnaast is het erg leuk dat hier ook Rongenwagen van PRESS meereden.

AfbeeldingBEG 295 057+goederentrein | Emmerich by Babo Sorany, auf Flickr

September
In de maand september werden er niet heel veel foto’s gemaakt. Vandaar was de keuze snel gemaakt, mijn enige stoomtrein van dit jaar in Nederland.

AfbeeldingSTAR 52 8060+rijtuigen | Stadskanaal by Babo Sorany, auf Flickr

Oktober
Het absolute hoogtepunt van oktober was Essen-Vogelheim. Bij deze prachtige bediening zijn als een van de laatste bedieningen nog armseinen actief. Elke werkdag komt hier een 294 met enkele goederenwagens.

AfbeeldingDB Cargo 294 706+2 eanosen | Essen-Vogelheim by Babo Sorany, on Flickr

November I
De eerste foto die ik uit november wil tonen is ook gelijk de eerste foto met hoogstatief. Sinds de maand november maak ik gebruik van een hoogstatief, speciaal daarvoor heb ik ook de canon 60d gekocht zodat ik deze camera kan gebruiken voor op het statief en met mijn Nikon normale foto’s kan maken. De foto waar het om gaat is de IC Berlin met Vectron. In de maand November reed de IC Berlijn een aantal keer als test met een Vectron. Het ging hierbij om de treinparen 143 en 148. Op de foto is IC 148 te zien in de bocht van Teuge.

AfbeeldingNSI 193 766+IC 148 | Teuge by Babo Sorany, on Flickr

November 2
In het jaaroverzicht mag uiteraard niet het transport van de Dm ’90 ontbreken. Ik heb meerdere foto’s gemaakt van dit transport maar uiteindelijk is de foto van de brug in de Houtrakpolder het leukste geworden.

AfbeeldingRFO 6702+DM &#x27;90 3429+3431+3435+3445 | Houtrakpolder by Babo Sorany, on Flickr

December
Hoewel ik in de maand december meerdere foto’s heb gemaakt mag een foto van de Baureihe 111 op de RE4 absoluut niet ontbreken in mijn jaaroverzicht. De foto die ik hiervoor kies is wanneer de trein langs de huizenrij in Wuppertal-Oberbarmen rijdt.

AfbeeldingDB 111 158+DoStos (RE4) | Wuppertal Oberbarmen by Babo Sorany, on Flickr
Laatst gewijzigd door babosorany op za dec 24, 2022 2:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door TimoTrimbos »

Heel mooi Babo! Ondanks de beperkingen heb je toch optimaal gebruik gemaakt van wat wél mogelijk was! Maart en december vind ik heel gaaf!
Gebruikersavatar
knarf6472
Berichten: 188
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 2:35 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door knarf6472 »

Stuk voor stuk prachtplaten! ;)
Greetz,
Knarf
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door BjörnNielsen »

Gaaf jaaroverzicht Babo, met maart natuurlijk als absolute knaller!
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door wessele »

Mooie serie Babo! Juli II is mijn favoriet.
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door tiemen »

Gaaf Babo, de bedieningen zijn goed vertegenwoordigd! Mijn favoriet is maart.
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door NovioSites »

Heel gaaf jaaroverzicht Babo!
Lars
Berichten: 73
Lid geworden op: vr sep 06, 2019 2:55 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door Lars »

Heerlijk jaaroverzicht!
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door Ruben01 »

Gaaf jaaroverzicht! De plaat van maart is echt fenomenaal.
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1270
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door kay-cee »

Erg fraai dieseloverzicht Babo! Februari en November 2 mijn beide favorieten!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door NS1707 »

Mooi overzicht!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door RemcoG »

Mooi en afwisselend overzicht!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 259
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door RailWorx »

Leuk Babo, juli II is wel erg leuk zo in die straat...
spurt2244
Berichten: 362
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door spurt2244 »

Leuke platen :D .
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door derquinho »

Mooie foto's! Ik ga voor november 2.
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door Kevinrail »

Mooi jaaroverzicht Babo! Ik ga voor de plaatjes van mei, juli 2 en november 2.
Zuyderduyn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 01, 2014 12:05 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door Zuyderduyn »

Gaaf! Februari en November (Vectron) zijn mijn favorieten!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door wouterder »

Leuke bedieningen, maar maart springt er uit! :D
Sander855
Berichten: 187
Lid geworden op: wo jul 03, 2019 7:27 pm
Locatie: Antwerpen

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door Sander855 »

Heel mooi jaaroverzicht!
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door David »

Gaaf overzicht! Vooral de drie 294 platen vind ik ontzettend fraai :)
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Babo

Bericht door Daan W »

Hele fraaie serie Babo! Maart is mijn favoriet :)
Plaats reactie