Jaaroverzicht 2020 Wouter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door wouterder »

2020, een druk maar ook krankzinnig jaar door het Coronavirus. Het eerste halfjaar werd er vanuit huis stage gelopen. En ondanks dat, bleef er weinig tijd over om aan de hobby te besteden. Hetzij niet anders. Dit keer dus niet een normaal overzicht, maar de 12 beste foto's geschoten dit jaar. :D

Beginnend met:

Januari
Afbeelding
LTE rijdt de laatste jaren vooral nog met Vectron op de routes naar het oostblok. Deze zijn meestal of in de huisstijl van leasemij. ELL, of verfraaid met een bestickering. Zo ook deze 193 738, die in een ietwat regenachtig Hengelo passeerde met een bonte mix aan graanwagens van VTG en Wascosa.

Afbeelding
In het begin van 2020 reed ook nog het vernieuwde concept van de Dinner Train rond in Nederland, waar nog geen Coronavirus te vinden was. Hier staan de 101001 en 101002 met een sleep restowagens er tussen ingeklemd, gereed om een retourtje Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle te doen.

Afbeelding
Ook werden eerder dat jaar enkele Traxx locomotieven aangekocht, die van een fraaie bestickering werden voorzien. Ter promotie van hun werkzaamheden, en een fraaie Poznan Shuttle aan de haak, onderweg naar de Rotterdamse Europoort.

Mei
Afbeelding
Daarna brak er een periode van stage lopen en thuiszitten door Corona aan. In mei van dit jaar was de overbrenging van het eerste ICNG treinstel een feit. Treinstel 3108 werd voor opleidingsdoeleinden overgebracht naar het Amsterdamse. Ingeklemd tussen een aantal koppel- en remwagens en getrokken door de Railexperts 9901, passeerde het treinstel hier te Hengelo.

Juni
Afbeelding
In juni was het een aantal dagen drukte voor het Spoorwegmuseum in Utrecht, dat vanuit enkele uithoeken restauratierijtuigen ontving voor hun tentoonstelling Tosti's, truffels en treinen. Onder andere uit het DB-museum in Koblenz kwamen 2 Rheingold rijtuigen (waaronder een Panoramawagen) en een TEE resto over naar Utrecht. Getrokken door de 1768 van het Spoorwegmuseum zelf, passeert het geheel Hengelo Oost richting het Maliebaanstation te Utrecht.

September
Afbeelding
Zolang het nog kan, moet je ze meepakken. De 4400'ers van RRF. De slepen variëren elke keer weer van samenstelling, wat het een leuk bont geheel maakt. Hier passerend bij de Hengelose Westermaat, in een fraai zonnetje, richting Rotterdam, om later in de havens afgeleverd te worden.

Afbeelding
Ook DB Cargo, wat voorheen altijd vrij saai was met hun rode 189'ers, hebben van 2020 een spektakel gemaakt, door een flink aantal van hun nieuwe Vectron's te voorzien van een bestickering voor hun onderdeel in de maatschappij. Zo ook deze 193 363, die het klimaatvoordeel van het spoor promoot, met een matig beladen Pruszków Shuttle.

Afbeelding
Ook Rail Force One (RFO) bleef doorgaan in 2020 en het gipsvervoer naar Oss werd weer opgestart. Enkele fraaie slepen, waaronder deze ex-Freightliner sleep van VTG, waren te zien in deze trein. Hier passeert de 1831 met de lege sleep, terug naar het Oostblok.

Afbeelding
Naast de Climate Hero, rijden er ook twee zwarte Vectron's bij DB Cargo, die promoten dat DB Cargo een belangrijke spil in de transportwereld is in deze moeilijke tijden. De eerste keer dat deze loc in Nederland kwam, was met de PON autotrein. 's Ochtends is hier vrij weinig mee te doen rond Hengelo, maar op de terugweg passeerde deze in een fraai zonnetje, terug naar Duitsland.

Afbeelding
De Zeebrugge autotrein rijdt sinds enkele jaren altijd met de gesloten Hccrrs wagens tussen Zeebrugge en Bremen, maar in 2020 werd deze ook enkele keren met open autowagens van ARS-Altmann en DB Cargo zelf gereden.
Op 21 september 2020 ook het geval en kwam deze na de PON autotrein voorbij met de fraaie sleep autowagens richting Duitsland.

Oktober
Afbeelding
HSL Logistik heeft een goede naam qua het bestickeren/beschilderen van haar locs. Ook huurlocs worden vaak voorzien van een fraai livery. Bij Akiem zijn enkele 186 en 187 locomotieven gehuurd, die allen een fraaie kleur hebben gekregen, met de HSL logo's er op.
De blauwe had het geluk een keer de keteltrein uit de Botlek te rijden naar Duitsland, hier passerend te Zenderen.

November
Afbeelding
Ondanks Corona bleven er nieuwe verbindingen opgezet worden met steden in China. Zo ook Rail Force One, die ook een trein opzette naar de Tilburgse containerterminal.
De eerste keer in Nederland was deze op de terugweg ook beladen en passeerde deze met de 1830, die op de neuzen voorzien is van de Portugese schrikstrepen en snor, richting Bad Bentheim.

Dit jaar bijzonder weinig foto's gemaakt, weinig reizen gemaakt, maar toch wat leuke treintjes zien passeren richting en van Bad Bentheim. Laten we hopen dat 2021 een beter jaar mag worden.
Eenieder fijne feestdagen en een voorspoedig 2021 gewenst en laten we er nog wat van maken deze laatste dagen! ;)
Laatst gewijzigd door wouterder op do dec 24, 2020 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door VinceCargo »

Veel leuks bij elkaar geschoten Wouter
Geen handvol, maar een land vol
ICEmaster
Berichten: 183
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door ICEmaster »

Leuke reeks! De plaatjes uit de drie laatste maanden zijn erg tof :)
Ik fotografeer op zonne-energie
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door wessele »

Leuke serie Wouter, september springt eruit voor mij!
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door NovioSites »

Toch een zeer mooi overzicht bij elkaar verzameld! Het ICNG transport krijgt van mij de voorkeur!
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door TrainplazaNL »

Erg mooi jaaroverzicht! Als favoriet ga ik toch voor de 186 381 in oktober, die moet ik nog stééds een keer goed op de foto zetten... (iets met een goed voornemen voor 2021 :lol:)
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door Daan W »

Ondanks met mindere jaar heb je toch nog wat leuke dingen bij elkaar geschoten. November is mijn favoriet, leuk je nog even gesproken te hebben in Hengelo begin deze maand ;)
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door tiemen »

Mooie foto's heb je gemaakt Wouter! Met mijn favoriet de RRF 4400 van September. Hopelijk brengt 2021 voor ons allen wat beters!
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door babosorany »

leuk met september als favoriet!
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door TimoTrimbos »

Mooie fotoreeks Wouter! Wat mij betreft is het nachtplaatje uit Rotterdam een favoriet, evenals de foto van de RRF 1600 trouwens.
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door wouterder »

Thx allen voor de leuke reacties! :D
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door Rens »

Veel leuks nog gezien lokaal! September is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door RemcoG »

Fraai zeg! Mei, juni én september springen eruit voor mij!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 258
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door RailWorx »

Mooie Wouter! September vind ik de mooiste.
Zuyderduyn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 01, 2014 12:05 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door Zuyderduyn »

Mooi. Best nog wat variatie zo op de lijn naar Bad Bentheim:-).
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door wouterder »

Ook jullie hartelijk dank voor de reacties! :D :lol:
Sander855
Berichten: 187
Lid geworden op: wo jul 03, 2019 7:27 pm
Locatie: Antwerpen

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door Sander855 »

Mooie reeks! Mei is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door wouterder »

Dankjewel Sander!
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door rob1965 »

Mooie foto’s. September is mijn favoriet en met name RRF.
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door arnold »

Zeer fraaie serie !
ThijsvLoon
Berichten: 156
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Wouter

Bericht door ThijsvLoon »

Fraaie fotoreeks!
Plaats reactie