Jaaroverzicht 2020 Jelani

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

Aangezien ik opeens doodgegooid wordt met de jaaroverzichten hier, doe ik voor het eerst ook maar eens mee hier.

Waar voor 2020 voor velen een minder jaar was, was het voor mij tot nu toe het beste jaar qua treintjes fotograferen. Zo werd er veel op uitgegaan binnen Nederland, maar ook naar Duitsland, België en tot slot Tsjechië. Ik kan helaas heel slecht kiezen tussen de honderden goed gelukte foto's van dit jaar, maar ik denk dat ik er toch een heel eind uit ben gekomen.

Januari

In januari werd er slechts één keer op uit gegaan met de reden om mijn nieuwe videocamera te testen. Bij dit bezoekje aan Aachen werden geen noemenswaardige plaatjes geschoten waardoor er een bonusfoto bij een andere maand te zien zal zijn.

Februari

Afbeelding-Wieldrecht- RFO 1829+Keteltrein by Jelani Ender, on Flickr

Op dinsdag 18 februari werd de Wieldrechtse Zeedijk bezocht. Reden hiervoor waren omleidingen van de Betuweroute én de route naar Bad Bentheim. Aangezien ik deze dinsdag vrij was, was dit de uitgelezen kans om eens deze 'dubbele' omleidingen mee te maken. Waar de omgeleide treinen van de Betuweroute zich in grote getalen lieten zien, werd er slechts één trein naar Bad Bentheim gezien wat gelukkig wel een hele leuke was. Echter kwam er ook nog een andere hele interessante trein voorbij, namelijk de DBC 193 366 "I am Einziganders" met de gasketeltrein vanaf Kijfhoek naar de Sloehaven. Toch heb ik ervoor gekozen om de trein naar Bad Bentheim hier te laten zien omdat deze in veel betere licht- en plaatsomstandigheden voorbij kwam. Het betreft de RFO 1829 met een styreentrein vanuit Kijfhoek naar Bad Bentheim. Door werkzaamheden bij Gouda werd deze trein onderlangs omgeleid!

Maart

Nadat in februari Duitsland al eens was bezocht, werden er plannen gemaakt om in maart nog een aantal keer onze oosterburen te bezoeken. Echter gooide onze grote virusvriend roet in het eten en bleef het bij een aantal bezoekjes binnenslands. Alhoewel er een aantal leuke plaatjes zijn ontstaan bewaar ik dit plekje liever voor een leukere foto uit een andere periode van dit jaar.

April

Afbeelding[Hulten, Broekdijk] Captrain 1618 &quot;Raillogix&quot; met LPG-Gasketeltrein by Jelani Ender, on Flickr

Ook in april bleef ik nog in Nederland omdat Duitsland haar grenzen had gesloten. In tegenstelling tot maart kwamen hier wel een aantal hele leuke en vooral zonnige plaatjes uit tevoorschijn. Als eerste komt er nog een 1600, naar mijn mening de mooiste die op ons kleine maar drukke Nederlandse net heeft gereden. Het betreft de in Raillogix kleurstelling getooide Captrain 1618 welke helaas sinds deze zomer terzijde is gesteld. Het eerste deel van dit jaar was zij gelukkig nog volop te zien voor de LPG gasketeltreinen tussen de Sloehaven en het Limburgse Lutterade-DSM. Ook op maandag 20 april reed Captrain met haar 1618 een slag tussen de Zeeland en Limburg en bij deze slag wist ik haar vanuit Zeeland én vanuit Limburg te fotograferen te Hulten. De heenrit naar Limburg kwam als beste uit de verf en toont bovenstaande foto!

Afbeelding-Hulten- DBC 6461+UC-Lutterade by Jelani Ender, on Flickr

Dan blijven we nog even in april en blijven we ook nog even bij typisch Nederlandse locomotieven. Dit keer gaan we dieselend verder met de DBC 6461 welke na haar revisie nog steeds in de oude NS Cargo geel / grijze livrei rond rijdt. Medio april was zij een tijdje voor de UnitCargo te bewonderen tussen eveneens Lutterade-DSM en Kijfhoek. Net als de Captrain 1618 wist ik haar op maandag 20 april vast te leggen in Hulten met een zonnig resultaat. Gelukkig had de rit richting Kijfhoek een redelijke sleep ketels met zich mee, want de rit terug richting het Limburgse werd slechts vertegenwoordigd door twee ketels!

Mei

Afbeelding[Bornheim, Alfred-Rademacher-Straße] BBL 192 008+Ermewa E-Wagen met BBL 225 015 by Jelani Ender, on Flickr

In mei van dit jaar werden de eerste echte grote uitstapjes naar het buitenland gemaakt. De grenzen werden weer geopend en het aantal besmettingen daalde enorm. Het eerste uitstapje werd gemaakt naar Bornheim, een plek waar ik graag sta. Zoals bijna altijd als ik hier ben, was de Rechter Rheinstrecke gesloten door werkzaamheden en rolde het verkeer dus aardig door. Alhoewel het verkeer deze dag redelijk interessant was, spande toch één trein de kroon, namelijk eentje die ik totaal niet verwacht had en ook nog eens in heerlijk zonlicht voorbij kwam. Ik spreek hier over de BBL Logistik 192 008 die aan de haal was met een setje Ermewa E-Wagens, welke lekker ondergekalkt waren, en achterop de BBL Logistik 225 015 die op de foto helaas amper te zien is. De Smartron is in deze periode vaker gezien met deze wagens door geheel Duitsland. Het was dus wel een gelukje dat ze op het goede moment op de juiste plaats was!

Juni

Afbeelding[Ahrensdorf, Potsdamer Landstraße] DB Cargo 232 409 met knikketeltrein by Jelani Ender, on Flickr

In juni stond de 'grote' reis naar Dresden op het programma. Van zondag tot en met zondag hadden we een hotelletje geboekt in eerdergenoemde Duitse plaats en was het plan om in het Elbtal, Tsjechië en Polen treinen vast te leggen. Helaas waren de maatregelen in Polen voor ons onbekend waardoor een dagje Berliner Außenring de vervanging leverde. Meteen de eerste doordeweekse dag werd de Berliner Außenring bezocht maar helaas was het minder druk dan verwacht. Extra zuur was het feit dat we te horen kregen dat de dinsdag erna, het bijna 3 keer zo druk was. Gelukkig was een groot aantal van de treinen wel erg leuk en kwam mijn hoofddoel voor deze dag ook voorbij. Het betreft de DBC 232 409 met de knikketeltrein uit het Poolse Kostrzyn naar Seddin welke in heerlijk zomerse omstandigheden onze plek te Ahrensdorf passeert!

Afbeelding[Ústí nad Labem-Střekov, Koperníkova] ČD Cargo E469.2 001 met E-Wagens by Jelani Ender, on Flickr

Dan een plaatje uit Tsjechië, een land waar ik in korte tijd heel wat over heb geleerd en waar ik maar al te graag een bezoekje aan wilde brengen. Mijn kennismaking met dit land vond plaats op 23 juni, een dagje later na het bezoek aan Ahrensdorf. Deze dag werden een aantal plekken bezocht rondom Ústí nad Labem, met het doel hier de nodige Tsjechische locomotieven vast te leggen. ČD Cargo hielp maar al te graag mee en besloot haar E469.2 001 met E-Wagens voorbij te laten komen. Dit is de enige locomotief van de reeks 122 die nog in de oude kleurstelling rondrijdt. Ze heeft de recente grote revisie al gehad en ziet er nog strak in de lak uit als ze voorbij Ústí nad Labem-Střekov komt. Officieel heeft ze het nummer 122 001, maar op haar schildje draagt ze nog steeds trots het nummer E469.2 001!

Afbeelding[Königstein, Elberadweg] HSL 186 364 &quot;WaveRider&quot; met LKW Walter intermodaal by Jelani Ender, on Flickr

Dan de derde en laatste foto van ons tripje naar Dresden in juni. Tijdens ons bezoek aan Ústí nad Labem-Střekov kwam aan de overkant de HSL 186 364 "WaveRider" voorbij als losse loc richting het Tsjechische Lovosice. Hier haalde zij een LKW-Walter intermodale trein op welke zij naar Duitsland bracht. Wetende dat ze voorlopig nog rondom Dresden zou hangen werd ze helaas niet meer gezien in de daaropvolgende dagen. Op de laatste spotdag werd Königstein bezocht. Alhoewel dit een zaterdag was, kwamen deze dag wel relatief de meeste goederentreinen voorbij en deze waren zoals gewoonlijk stuk voor stuk erg interessant. Inmiddels waren wij allang de HSL WaveRider weer vergeten toen zij prompt om de hoek kwam zeilen met dezelfde LKW-Walter intermodale trein uit Lovosice. Bovenstaande foto toont de passage te Königstein waar zij met volle snelheid voorbij kwam verder Duitsland in!

Juli

Afbeelding[Holten, Veenweg] LTE 186 942 &quot;atTRACKtive Forces&quot; met Poznań-Shuttle by Jelani Ender, on Flickr

Normaliter is de maand juli de maand waarin ik het meest het buitenland opzoek om treinen te fotograferen. Echter had ik in juni net een weekje Dresden achter de rug en stond er in juli niet bijster veel gepland. Alsnog werd Duitsland wel twee keer bezocht maar kwamen hierbij geen geweldige foto's tot stand. Een plaatje waar ik wel heel erg tevreden mee ben is er eentje uit Holten. Op 18 juli werd met een hele groep vrienden Holten bezocht. Reden hiervoor waren werkzaamheden bij Emmerich waardoor enkele goederentreinen via Bad Bentheim omgeleid moesten worden. Helaas viel de drukte van het verkeer heel erg tegen en moest er zelfs 6,5 uur gewacht worden totdat de eerste echt leuke trein voorbij kwam, wat dan ook meteen de klapper van de maand was. Het betreft de LTE 186 942 "atTRACKtive Forces" met de omgeleide Poznan-Shuttle. Precies zoals ik het plaatje al een aantal dagen in gedachte had kwam hij tot stand. Op de foto passeert de trein de grote groep in Holten onderweg richting Rotterdam Europoort!

Augustus

Afbeelding[Oberhausen West, Ruhrorter Straße] Centralbahn 110 278 met remwagens by Jelani Ender, on Flickr

In augustus werd weer vaker Duitsland bezocht, maar dan veelal in het Ruhrgebiet en een eendaagse trip naar Hammerstein en Leutesdorf aan de Rechter Rheinstrecke. De eerste uitstap in augustus was samen met drie vrienden naar Oberhausen West, een plek die bij velen niet gewild is maar ik des te meer interessant vind vanwege de industriële uitstraling. Waar op vele plekken in het Ruhrgebiet DBC de dienst uit maakt, zijn het de privaten die zich vooral laten zien in Oberhausen West. Op deze drukke maandag zat er tussen al het goederenverkeer ook een leuk transportje tussen van een aantal Centralbahn remwagens welke vanuit Möngengladbach naar Hennigsdorf onderweg waren. Deze zouden namelijk een dag later een nieuwe ICE 4 overbrengen naar het Siemens Testcenter te Wegberg-Wildenrath. De glimmende Centralbahn 110 278 had de taak deze remwagens, bestaande uit beladen containerwagens, over te brengen. Op de foto de passage te Oberhausen West!

Afbeelding[Hulten, Hulteneindsestraat] Lineas 7789 en Lineas 7784 met lege ARS Altmann autotrein by Jelani Ender, on Flickr

Terwijl ik met dit jaaroverzicht bezig ben kom ik erachter dat ik toch de in eerste instantie twaalf foto´s ga overschrijden. Want ik kom opeens dit plaatje tegen welke ook in augustus is geschoten. In de week van 24 augustus vonden er weer werkzaamheden plaats tussen Emmerich en Oberhausen en dus reden genoeg om weer eens bij de Brabantroute te gaan kijken. Zoals bijna altijd was ook deze dag de leukste trein geen Betuweroute omleider maar een interessante trein naar België. Vanuit het oosten des lands kwam een melding binnen van de Lineas 7789 en 7784, beide voorzien van huislivrei, met een lege set ARS Altmann autowagens welke onderweg waren vanuit Bremerhaven naar Zeebrugge. Echter was nu nog de brandende vraag of deze trein vanaf Amersfoort over Rotterdam naar Essen zou rijden, of toch via 's-Hertogenbosch onderlangs. Gelukkig kwam al snel de bevestiging dat deze trein onderlangs zou rijden en moest er nu nog één van de twee overwegen in Hulten worden gekozen. Mijn keuze viel toch op de Hulteneindestraat zodat ik daar de stoere diesels groot en goed in beeld kon krijgen. Uiteindelijk bleek dit een heel goede keuze want waar de trein bij mij, aan de Hulteneindsestraat, in de volle zon voorbij kwam, bevond de overweg aan de Broekdijk zich in een fotowolk. Bovenstaande foto toont de unieke en eenmalige trein die hier Hulten passeert. Misschien toch wel de meest bijzondere trein die ik dit jaar aan de Brabantroute heb gefotografeerd!

September

Afbeelding[Retzbach-Zellingen, Paradiesstraße] TXL 193 640 &quot;Connected by Rail&quot; met intermodaal by Jelani Ender, on Flickr

In september stond het tweede en laatste meerdaagse tripje op het programma welke last-minute was gepland. Van 3 tot en met 5 september zou ik voor het eerst treinen gaan fotograferen in het Maintal, een spoorlijn waar ik al een aantal jaar naartoe wilde en dat werd nu eindelijk werkelijkheid! Als goederentreinfanaat zou dit voor mij de ultieme spoorlijn zijn qua drukte van goederenverkeer, en of het druk was! In de kleine drie dagen werden ruim 380 goederentreinen gefotografeerd wat voor mij een flink record is. Natuurlijk is ruim de helft niet heel interessant goederenverkeer, pratende over UnitCargo's van DBC of saaie containertreinen voortgetrokken door 185's of 152's van DBC. Maar er zitten ook heel dikke uitschieters tussen waaronder TXL die eigenlijk altijd wel goed vertegenwoordigd is in het Maintal. De eerste dag begon in Retzbach-Zellingen waar dikke mist voor een aantal uur de overhand had. Nog geen uur nadat de mist volledig weg was getrokken en plaats had gemaakt voor een waterig zonnetje kwam een van de grootste klappers voorbij. Op het moment dat de zon even volledig doorkwam, iets wat maar 2 à 3 keer is gebeurd in deze drie dagen, passeert de TXL 193 640 "Connected by Rail" een aantal Nederlandse fotografen te Retzbach-Zellingen met de Kölner KLV uit Köln Eifeltor naar Verona Quadrante Europa!

Afbeelding[Retzbach-Zellingen, Paradiesstraße] Press 140 037 en Press 140 050 met keteltrein by Jelani Ender, on Flickr

Zoals eerder gezegd ben ik heel slecht in het kiezen van foto's dus heb ik er hier nog eentje uit Retzbach-Zellingen uit de maand september, dit is foto twee van de drie uit Retzbach-Zellingen die hier zal verschijnen dus bij deze ga ik de twaalf foto's flink overschrijden, oepsie. Altbau en het Maintal, geen goede combinatie al zich ik het zelf. Op een aantal treinen na zijn het allemaal de moderne locomotieven van Siemens en Bombardier die de dienst uitmaken. Naast de alom bekende Henkelzüg van Bayernbahn moet je dus maar geluk hebben dat je nog een andere Altbau loc tegenkomt. Toch is het me gelukt in Retzbach-Zellingen. Van tevoren wist ik al dat ik kans kon maken op de keteltrein van Press vanuit Hamburg Hohe Schaar naar München Milbertshofen. Op het moment dat in de verte een blauw front in zicht kwam wist ik al hoe laat het was. De tweede foto uit Retzbach-Zellingen toont de Press 140 037 in voorspan met de Press 140 050, voorzien van schaarstroomafnemer, welke met betreffende keteltrein passeren vanuit Hamburg richting de Bayerische Landeshauptstadt!

Afbeelding[Retzbach-Zellingen, Paradiesstraße] TXL 182 572 &quot;Wir brennen für das was Wir tun&quot; met containertrein by Jelani Ender, on Flickr

De derde en laatste foto uit Retzbach-Zellingen toont een geliefde Taurus onder veel fotografen welke onlangs helaas haar stickers heeft verloren. Ik spreek hier over de TXL 182 572 "Wir brennen für das was Wir tun", of beter bekend als "Flammentaurus". Vlak voordat het laatste licht verdween kwam ze als een duveltje uit het doosje voorbijgereden met de containertrein uit Wolfurt naar Bremerhaven. Ondanks dat het fototechnisch verre van een goede foto is, wil ik deze niet onthouden omdat het voor mij toch wel een heel speciale foto is!

Afbeelding[Thüngersheim, Mainau] ELBA 211 049 met Kübler Spedition Trafo by Jelani Ender, on Flickr

En we zijn nog niet klaar met het Maintal want er kwamen gewoon teveel leuke treinen voorbij. Na de dag in Retzbach-Zellingen werd Thüngersheim bezocht, een van de meest bekende plekken welke slechts op 5 minuten rijden van Würzburg verwijderd is. De mooiste foto's op deze dag ontstonden toch wel 's avonds en nummer één van twee is een Trafo overbrenging van Kübler Spedition. De brandschone ELBA 211 049 brengt dit zware transport over van A naar B als zij Thüngersheim passeert. De trage trein wordt met gemak ingehaald door de witte Porsche welke haar weg vervolgd op de B27 richting Gemünden am Main!

Afbeelding[Thüngersheim, Mainau] Retrack 193 811 met LKW-Walter intermodaal by Jelani Ender, on Flickr

Bij deze de laatste foto uit het Maintal. Dit jaar kregen een aantal van Railpool geleaste Retrack 193's een make-over met uiteindelijk een nieuwe huiskleurstelling van Retrack. Ik wist met wat geluk al een aantal keer zulke Vectrons op de foto te zetten, en ondanks dat er nog maar weinig licht over was vind ik dit toch wel een heel fraaie. Terwijl de zon bijna geheel achter de heuvels is gezakt komt nog net de Retrack 193 811, voorzien van nieuwe Retrack huislivrei, door het Maintal gesneld met een lange sleep LKW-Walter trailers de nacht tegemoet!

Oktober

Afbeelding[Rotterdam, Vondelingenweg] RTB 186 423 &quot;Running like Clockwork&quot; met keteltrein by Jelani Ender, on Flickr

In oktober houd ik het weer lekker bij één foto, en dan meteen weer eentje van Hollandse bodem. Tijdens de herfstvakantie werd op 22 oktober de havenspoorlijn bezocht bij de Vondelingenweg langs de RSC Waalhaven. De avond voordat we vertrokken werd bekend dat er een deel van de bovenleiding tussen Europoort en Maasvlakte naar beneden was getrokken. Waar we eerst dachten dat dit voor minder goederenverkeer ging zorgen, had het voor ons alleen maar voordelen want aangezien er snel een oplossing werd gevonden konden we extra veel vertraagde treinen vastleggen. Echter was de meest interessante trein van de dag er eentje uit Botlek en dat betreft bovenstaande foto. De RTB 186 423 "Running like Clockwork" passeert de RSC Waalhaven met een keteltrein richting Bad Bentheim!

November

Afbeelding[Sevenum, Ulfterhoek] Strukton 303002 met Arriva Wink 604 by Jelani Ender, on Flickr

Iets wat ik niet snel dacht vast te leggen was een Stadler Wink transport. Telkens was ik te laat op de hoogte gesteld van zo'n transport of komen ze simpelweg niet voorbij als ik langs de baan sta. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit want op 21 november gebeurde het alsnog. Zoals zo vaak dit jaar was ik weer eens langs de Brabantroute want omleidingen bladiebla en bevond ik me dit keer bij Sevenum. Aangezien het bewolkt was stond ik op het zandpaadje, een plek waar je met zon bijna niet kunt staan vanwege de zonstand. Aan het eind van de ochtend kwam vanuit 's-Hertogenbosch de melding binnen met daarin de info dat de Strukton 303002 zojuist was gepasseerd met Arriva Wink 604. Die treinstellen hebben niks in het zuiden van Limburg te zoeken dus die moest wel richting Blerick of Wegberg-Wildenrath gaan. Echter trad er een probleem op, de zon zei kiekeboe dus moest er snel een andere plek worden gevonden. In eerste instantie werd gedacht om richting het station te gaan om daar op het buiten bedrijf staande spoortje te gaan staan, maar schaduwen van bomen gooiden daar roet in het eten. De bult bij Ulfterhoek was de laatste optie, maar die wilde ik graag vermijden vanwege de afspanningsdraad en het feit dat je redelijk ver van de trein staat, als kers op de taart stond die bult al zo goed als vol met andere fotografen. Toch besloot ik maar een kijkje te nemen en kwam ik op een iets ander plekje uit, namelijk rechts achter de bult één portaal verder, kon je ook prima staan. Ik had er zelf nog nooit foto's van gezien, maar besloot het toch maar te gaan proberen. Ik ben toch erg blij dat ik het geprobeerd heb want er is toch wel een schitterend resultaat uit gekomen (al zeg ik het zelf) te zien op bovenstaande foto!

December

Afbeelding[Hulten, Hulteneindsestraat] LTE 186 945 &quot;atTRACKtive Forces&quot; met Mannheim-Shuttle by Jelani Ender, on Flickr

Dan zijn we aangekomen bij de laatste foto van mijn jaaroverzicht. Emmerich omleidingen riedeltje bracht me afgelopen vrijdag weer in Hulten what's new. De LTE 186 945 "atTRACKtive Forces" vind ik persoonlijk de mooiste van de vijf locomotieven van de "atTRACKtive" reeks. Voor een lange tijd reed ze de Mannheim-Shuttle, maar helaas wist ik haar in die periode niet te fotograferen. Toch wel een beetje jammer want ze was nog brandschoon van de nieuwigheid. Inmiddels is ze erg smerig geworden en heeft ze zelfs een lelijke bruine vlek op de zijkant. Toch omdat ik het een mooie loc vind en het een principe kwestie is verdiend ook zij een plekje in dit overzicht. Laat ik ook maar niet over de belading beginnen van de trein, want die had ook zeker beter gekund, maarja dat hoort er eenmaal bij. Gelukkig was het verrassend zonnig afgelopen vrijdag en kwam dus deze foto tot stand. De LTE 186 945 passeert hier Hulten wow much verrassende plek met de Mannheim-Shuttle richting onze oosterburen!

Als je alles hebt gelezen en dus ook deze zin leest krijg je een koekje.

Bij deze nog een fijne kerst en jaarwisseling gewenst en laten we hopen dat corona volgend jaar even ophoepelt.

De balle :-))
Ik fotografeer op zonne-energie
EuropeTrains
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door EuropeTrains »

Leuk overzicht!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door NS1707 »

Dat 2020 voelt alsof het 18 maanden heeft geduurd, totdat het (bijna) voorbij is, mag denk ik niet de reden zijn om 18 i.p.v. de toegestane 12 foto's te publiceren ...
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

NS1707 schreef: do dec 24, 2020 8:38 pm Dat 2020 voelt alsof het 18 maanden heeft geduurd, totdat het (bijna) voorbij is, mag denk ik niet de reden zijn om 18 i.p.v. de toegestane 12 foto's te publiceren ...
Ik dacht ook eerst dat 12 de maximum was. Echter kon ik dit nergens bevestigd zien dus heb ik maar m'n eigen pad gekozen. Tis maar waar je je druk om maakt dit jaar ;)
Ik fotografeer op zonne-energie
DDZ7504
Berichten: 3879
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door DDZ7504 »

Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>
Succes met de selectie!
Dit stond er vorig jaar boven, er vanuit gaande dat de "regels" onveranderd zijn heb je dus in werkelijkheid niet goed gezocht ;)
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Jona Brans
Berichten: 1632
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht Jelani! Veel afwisseling en gave locs zitten er in, mijn favoriet gaat uit naar de 1618 in Hulten, de Poznan in Holten en Strukton met de Wink in Sevenum. Krijg ik dat koekje echt of wat dat nep? :D
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

DDZ7504 schreef: do dec 24, 2020 9:12 pm
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>
Succes met de selectie!
Dit stond er vorig jaar boven, er vanuit gaande dat de "regels" onveranderd zijn heb je dus in werkelijkheid niet goed gezocht ;)
Oh dat heb ik wel gezien hoor. 2019 is echter een heel ander jaar dan 2020. Misschien moet je maar solliciteren als admin dan? ;)
Ik fotografeer op zonne-energie
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

Jona Brans schreef: do dec 24, 2020 10:34 pm Leuk overzicht Jelani! Veel afwisseling en gave locs zitten er in, mijn favoriet gaat uit naar de 1618 in Hulten, de Poznan in Holten en Strukton met de Wink in Sevenum. Krijg ik dat koekje echt of wat dat nep? :D
Dankje! Als ik je tegen kom heb ik vast wel een koekje bij me haha :lol:
Ik fotografeer op zonne-energie
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door TimoTrimbos »

Leuke en diverse fotoreeks zo!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door VinceCargo »

Flink gevarieerd, leuke trips gehad zo te zien
Geen handvol, maar een land vol
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

VinceCargo schreef: do dec 24, 2020 11:31 pm Flink gevarieerd, leuke trips gehad zo te zien
Thnx! Ja dat kun je wel stellen haha
Ik fotografeer op zonne-energie
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

TimoTrimbos schreef: do dec 24, 2020 11:21 pm Leuke en diverse fotoreeks zo!
Thnx! Dat was bij jou ook goed te zien ;)
Ik fotografeer op zonne-energie
ThijsvLoon
Berichten: 156
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ThijsvLoon »

Zeer hutse reeks man!
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

ThijsvLoon schreef: vr dec 25, 2020 12:09 am Zeer hutse reeks man!
Hutsiefrutsie
Ik fotografeer op zonne-energie
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door NovioSites »

Lekkere reeks Jelani! Mijn voorkeur gaat uit naar juni.
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door teunlukassen »

Zeer mooie reeks met veel diversiteit man! De Ludmilla in juni en de ELBA V100 van augustus vind ik de mooiste
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

NovioSites schreef: vr dec 25, 2020 12:20 am Lekkere reeks Jelani! Mijn voorkeur gaat uit naar juni.
Thnx! Juni was zeker een van de toppers :D
Ik fotografeer op zonne-energie
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

teunlukassen schreef: vr dec 25, 2020 12:42 am Zeer mooie reeks met veel diversiteit man! De Ludmilla in juni en de ELBA V100 van augustus vind ik de mooiste
Thnx! Teun en Altbau what's new :lol:
Ik fotografeer op zonne-energie
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door Daan W »

Lekker divers! juni is erg leuk
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

Daan W schreef: vr dec 25, 2020 12:48 am Lekker divers! juni is erg leuk
Thnx! Inderdaad samen met september toch wel de leukste maand
Ik fotografeer op zonne-energie
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 148
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door RedmarStam »

Mooi divers overzicht. Mijn favoriet is die van Februari.


Flickr: --> Klik <--
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door tiemen »

Fijn dat je toch nog wat moois hebt kunnen maken van dit jaar, mooie en diverse reeks foto's. Mijn favoriet gaat toch naar de 232
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

RedmarStam schreef: vr dec 25, 2020 1:03 am Mooi divers overzicht. Mijn favoriet is die van Februari.


Thnx!
Ik fotografeer op zonne-energie
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door ICEmaster »

tiemen schreef: vr dec 25, 2020 9:08 am Fijn dat je toch nog wat moois hebt kunnen maken van dit jaar, mooie en diverse reeks foto's. Mijn favoriet gaat toch naar de 232
Thnx!
Ik fotografeer op zonne-energie
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21694
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door Ronnie »

ICEmaster schreef: do dec 24, 2020 11:08 pm Oh dat heb ik wel gezien hoor. 2019 is echter een heel ander jaar dan 2020. Misschien moet je maar solliciteren als admin dan? ;)
De regels zijn in 2020 nog altijd hetzelfde als in 2019. Succes met het terugbrengen van het overzicht naar 12 foto's. Misschien kun je dat doen tijdens het eten van een koekje ;)
Goed sporen. Daar houden we van.
arnold
Berichten: 14580
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door arnold »

Erg fraaie serie. En leuke reacties :lol:
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door RemcoG »

Lekkere reeks Jelani! De 6461 in april en de 945 in december zijn mijn favorieten!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 261
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door RailWorx »

Leuk man! Februari is de mooiste!
spurt2244
Berichten: 367
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door spurt2244 »

Leuke platen Jelani en mijn voorkeur is november.
Zuyderduyn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 01, 2014 12:05 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door Zuyderduyn »

Mooi hoor! Genoeg variatie gehad dit jaar!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 736
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Jelani

Bericht door wouterder »

12 plaatjes van een jaar is ook moeilijk. :P Lekker overzicht Jelani!
Plaats reactie