Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Tijs
Berichten: 151
Lid geworden op: vr apr 13, 2018 12:50 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door Tijs »

Januari
Het jaar begon al goed. De derde dag van 2020 bevond ik me samen met Timo grotendeels van de dag in Flémalle en Statte, en we sloten de dag zoals wel vaker af met wat avondfoto's op de Brusselse Noord-Zuidas. In het tijdperk dat Lineas nog met 21ers diensten reden van o.a. Genk naar Chatelet, kon ik 2 21ers afstrepen. Dit waren de 2149 en de 2154. Nadat beiden definitief niet meer te zien zouden zijn voor goederentreinen duurden het heel lang voordat ik een van de twee kon vastleggen in de reizigersdienst. Op 3 januari schoot ik raak, loc 2154 verzekerde een P-trein naar Gent vanuit Schaerbeek.

AfbeeldingNMBS/SNCB 2154, @ Brussel Zuid (B) by Tijs Trimbos, on Flickr



Februari
Dé uitschieter van februari kan niet missen in dit jaaroverzicht. De tijd dat SNCF met hun oude diesels weer tuffelde naar Quenast was wat mij betreft een heerlijke comeback! Ik kon niet anders dan achter deze krachtpatsers aan gaan, en daarom ben ik naar de eerste rit gegaan. Een van de eerste opnames waren wat mij betreft het meest sfeervol. Hier hebben de locs zich net afgekoppeld van de lege set, en passeren hier het oude vervallen maar sfeervolle wachtershuis van Clabecq. Ik heb me laten vertellen dat dit gebouw er helaas aan heeft moeten geloven...

AfbeeldingSNCF 67579 + 67629, @ Clabecq (B) by Tijs Trimbos, on Flickr



Maart
Inmiddels zaten we al even binnen wegens de pandemie. Omdat in deze weken de locomotief reeks 1600 hun laatste ritten zouden doen, ben ik frequent naar de Zeeuwse Lijn gestapt in de hoop een 1600 ervoor te krijgen. Ditmaal had ik dubbel geluk, er zat namelijk niet enkel een 1600 voor, maar ook een vectron die in de "I am European" bestickering rond reed.

AfbeeldingDB 193 364 1615 r by Tijs Trimbos, on Flickr



April
Ik kon enkele keren regelen dat ik een dag vrij van online school had, en die benutte ik meerdere keren voor een fietstocht naar Moerdijk. Na enkele mislukkingen, probeerde ik op deze vrijdag in April nogmaals om de kalkslurry bij DB vast te leggen, wat me voorheen nog niet was gelukt. En jawel, eindelijk had ik prijs. Loc 6465 stond al even gereed met de bloktrein naar Burgo Ardennes op Moerdijk, wachtend in een mooi lentezonnetje.

AfbeeldingDBC 6465, @ Moerdijk (NL) by Tijs Trimbos, on Flickr



Mei
Dit is de uitschieter van Mei: Met een prachtig avondlicht en een ronkende 6400 sloot ik de zoveelste Moerdijk-dag af, maar wel de geslaagdste! :D

AfbeeldingDB Cargo 6425, @ Moerdijk (NL) by Tijs Trimbos, on Flickr



Juni
In deze maand heb ik zeer weinig gefotografeerd, maar de gaafste vangst was de eerste en misschien de laatste foto van de BE 1835 voor de Coevorden-shuttle

AfbeeldingBentheimer Eisenbahn 1835, @ Moordrecht (NL) by Tijs Trimbos, on Flickr



Juli
Mijn eerste België-dagje na de lockdown, benutte ik om de werkdagelijkse staaltrein van Bettembourg naar Antwerpen vast te leggen. In deze trein zou namelijk de 1806 van CFL meeliften, die de dag erna naar Ronet zou gaan voor interne werken.

AfbeeldingLineas 1321, 1337 en CFL 1806, @ Duffel (B) by Tijs Trimbos, on Flickr



Augustus
Misschien toch wel het leukste plaatje van 2020, was een klassiekje in Franière. Dit doel had ik al erg lang, en vandaar kon ik het waarmaken. Het was daarom wel extra leuk toen ik zag dat de plek nog daadwerkelijk fotografeerbaar was. Stel 738 was het pareltje die in het zomerse zonnetje over de Sambre komt gereden.

AfbeeldingSNCB 738, @ Franière (B) by Tijs Trimbos, on Flickr



September
111 was een doel waar ik nog heel graag gebruik van wilde maken, echter werd er elk weekend bewolking voorspeld. Echter kon ik met anderen een zondag plannen, en werd die gebruikt om enkele 111en op de foto te zetten. De beste foto van de dag, kon ik trekken in Übach.

Afbeelding111 143 2 klaar by Tijs Trimbos, on Flickr



Oktober
Omdat het niet meer verantwoord was om met het OV België door te reizen, koos ik om mijn fiets te pakken in de vroege vrijdagochtend in oktober. Van pak het beet 6h tot 11h vertrekt er 1x per uur een IC naar Charleroi die door een T27 getrokken wordt. De 9h18 werd in de sfeervolle dichte mist nabij Wildert gefotografeerd met de 2759 voorop.

Afbeelding2759 by Tijs Trimbos, on Flickr



November
Na een dag fietsen van Weert naar Hamont en Neerpelt om 2 62ers op de foto te zetten, kon ik 's avonds tijdens een overstap de BeNeLux op Breda op de plaat zetten, met de 2809 voorop.

Afbeelding2809 by Tijs Trimbos, on Flickr



December
Vlak voor het wijzigingsblad in December, ging ik SGMm fotograferen op de serie waar SGMm niet zou verdwijnen, niet heel logisch dus... :D Mijn afsluitende foto kwam van Barendrecht, waar de 2943 voorop stond.

Afbeelding2943 bRD by Tijs Trimbos, on Flickr



BONUSFOTO
Dit is het meest bijzondere plaatje wat ik in 2020 heb kunnen maken. Een nog gele HLD62 kon ik naast een NS-bordje vastleggen, iets wat niet meer dagelijkse kost is... ;)

Afbeelding6295 by Tijs Trimbos, on Flickr


IK WENS IEDEREEN NOG FIJNE, GEZELLIGE FEESTDAGEN EN EEN GEZOND 2021! :D :lol:
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door RemcoG »

Niet alle foto's zijn goed doorgekomen. Wat ik heb kunnen zien ziet er mooi uit! Mei en december zijn mijn favorieten!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door teunlukassen »

Heerlijke reeks zeg! Mei en juli zijn mijn favorieten
Ruben01
Berichten: 1295
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door Ruben01 »

Leuk reeks! Maart en mei vind ik het mooist. Ook leuk hoe je bij de foto van maart zegt dat je dubbel geluk had. Menigeen zou teleurgesteld zijn bij de 1600 in opzending.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door Jeroen »

Leuk overzicht! Augustus is mijn favoriet!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door ICEmaster »

Geweldige plaatjes! Maart is wel echt heel dik :o
Ik fotografeer op zonne-energie
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door NS1707 »

Mooi overzicht!
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door David »

Goede serie! Plaatjes uit Moerdijk vind ik altijd leuk om te zien, en de combi in maart is een ontzettend fraai tijdsbeeld zo :)
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door wessele »

Mooie serie Tijs. Vooral de foto uit Franière vind ik erg mooi!
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door ThijsvLoon »

Hele mooie serie Tijs!
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door TrainplazaNL »

Foto's uit januari, maart en april zijn bij mij niet zichtbaar helaas. De overige foto's zien er erg goed uit!
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door tiemen »

Gaaf en lekker divers overzicht Tijs, met als favorieten Januari en September
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door babosorany »

Leuk overzicht met mei en de bonus als favoriet!
spurt2244
Berichten: 367
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door spurt2244 »

Leuke foto's Tijs.
arnold
Berichten: 14591
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door arnold »

Mooie serie.
Zuyderduyn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 01, 2014 12:05 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door Zuyderduyn »

Mooi hoor, vooral de eerste foto vind ik tof!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door wouterder »

Leuke serie! Die HLE21/27´s blijven leuke locjes :-))
Sander855
Berichten: 187
Lid geworden op: wo jul 03, 2019 7:27 pm
Locatie: Antwerpen

Re: Jaaroverzicht 2020 Tijs Trimbos

Bericht door Sander855 »

Mooi overzicht! Juli en augustus zijn mijn favoriet!
Plaats reactie