Jaaroverzicht 2020 Marcel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door Marcel »

Zo hierbij dan ook mijn overzicht van dit in alle opzichte vreemde jaar. Buitenlandse tripjes zaten er niet in maar het verplicht dagen vrij nemen zorgde wel voor meer Nederlandse foto's dan normaal. Tevens werd waar mogelijk ook geprobeerd eens wat andere stekken aan te doen zodat er wat meer variatie in de foto's komt. Dat heeft tot het volgende overzicht gezorgd waarbij er toch een aantal dingen van het wensenlijstje af konden. Persoonlijk vind ik het overzicht per maand wel mooi waardoor niet de 12 mooiste maar de mooiste foto van de 10 maanden die ik foto's heb gemaakt worden getoond. In februari en oktober was het weer dusdanig slecht dat er niet op pad werd gegaan.

Januari
Afbeelding
In januari was er nog niks aan de hand en toch werden er slechts 7 foto's gemaakt. Iets wat ik al jaren wilde doen was het fotograferen van de AlpenExpress in Kaldenkirchen. Op 17 januari kwam dat er eindelijk van en kon de 193 517 van SBB Cargo worden gefotografeerd met de AlpenExpress.

Maart
Afbeelding
Van mid januari tot mid maart werden geen enkele foto gemaakt. Gelukkig was het de laatste 2 weekenden van maart wel prachtig weer. Zo konden alsnog 2 extra foto's van de zondagse kalktrein aan de collectie worden toegevoegd. Een foto waar een grote omweg voor nodig was omdat de A2 was afgesloten werd gemaakt in Baexem. Op 22 maart kon daar de 1616 worden gefotografeerd met de lege kalktrein die deze week geheel uit beladen staalwagens bestond :D.

April
Afbeelding
Zoals beschreven vroeg mijn werkgever om zoveel mogelijk vrije dagen op te nemen. Onder deze lichte dwang werd standaard een dag in de week vrij genomen als het werk het toe liet. Dag in combinatie met een maand lang prachtig weer zorgde voor een historisch aantal foto's in april, zeker voor mijn doen. De mooiste kiezen was niet eenvoudig maar uiteindelijk kom ik op de dag na mijn verjaardag. Op 20 april kon ik voor het eerst een foto maken in Koolwijk wat tevens ook mijn eerste foto was van de RFO gipstrein. De trein werd getrokken door de 1829.

Mei
Afbeelding
Ook in mei werd er vrolijk op los geklikt. Kiezen was lastig maar de RFO 193 623 die in fraai ochtendlicht door Horst kwam met een extra keteltrein was voor mij het hoogtepunt van de maand. De foto werd gemaakt op 7 mei.

Juni
Afbeelding
In juni werd eindelijk weer eens serieus de grens over gestoken. Een dag ging ik met Vince naar de Angertalbahn (geen zorgen wel in 2 auto's :) ) de tweede keer naar de Rijn. Beide keren leverde fraaie foto's op. Bovenstaande foto is echter voor mij een absolute highlight. Soms heb je van die foto's waar voor jezelf alles klopt en waar andere misschien niet veel van begrijpen. Voor mij is dit zo'n foto. De combinatie van bocht, schone loc en mooie kleuren maakte het mijn highlight van de trip op 26 juni. De foto aan de Angertalbahn komt terug bij bonus 1, no worries. We zien de BLS 486 502 met een Jan de Rijk en Wetron trein uit Melzo door de boog van Filsen komen.

Juli
Afbeelding
In juli werd 2 keer op pad gegaan, 1 keer naar de Rijn de andere keer de regio rond Venlo vanwege omleidingen. Kiezen werd het tussen een paar fraaie foto's van oa HSL aan de Rijn of een 111 in oude kleurstelling. Uiteindelijk kies ik toch voor de 111. Ondertussen helaas al verleden tijd maar op 18 juli kon ik nog een foto maken van de fraai terug geschilderde 111 174 in Wickrath met de RE naar Aachen. Getrokken mat altijd +1.

Augustus
Afbeelding
In augustus werd ook niet veel gedaan op een tripje naar de Rijn met mijn pa en een ritje naar Tessenderlo en omgeving. Ondanks de andere foto's aan de Rijn springen er 2 foto's voor mij uit. Al heel erg lang wilde ik een HectorRail 151 fotograferen het liefst aan de Rijn. Iets wat ook al 10 jaar op mijn lijstje stond na een foto van Luc Peulen destijds is een plaat bij het fraaie fabrieksterrein in Tessenderlo. Ik kies voor de foto in Tessenderlo als plaat van de maand en de HectorRail zien we terug als bonus foto 2. Op 8 augustus kon ik eindelijk een foto maken in Tessenderlo en ook eindelijk een RailTraxx 6400 fotograferen. We zien de 6481 van RailTraxx hier met de lange keteltrein staan in Tessenderlo waar men zal beginnen met rangeren.

September
Afbeelding
In september kon ik met mijn vriendin nog even op vakantie naar Italië. In plaats van de normale 3 weken werden het er nu vanwege de weeromslag slechts 1,5. Maar er was dit jaar wel wat ruimte voor de hobby. Zo kon ik op 18 september in Novale de bovenstaande 193 774 en 193 776 van Lokomotion vastleggen met de PanEurope trein naar Verona.

November
Afbeelding
Ook in november probeerde ik nog wat stekjes uit waar ik nog niet eerder of niet vaak geweest was. Zo kwam ik op 29 november na 14 jaar weer eens in Ellecom terecht waar ook ik eindelijk de fraaie RFO 1830 kon fotograferen met een keteltrein.

December
Afbeelding
In december werd er alleen een tweetal uurtjes op vrijdag gefotografeerd. Hoewel dit kwantitatief nog best wat opleverde was de kwaliteit niet heel hoogstaand. Omdat ik wel graag wil vasthouden aan de foto per maand toch de mooiste van december. We zien de Crossrail PB03 voorbij komen met een vertraagde Neussshuttle die ondanks eerdere berichten gelukkig nog met Class 66 wordt gereden.

Bonus 1
Afbeelding
In februari werd geen foto gemaakt dus hierbij de bonus foto. Op 12 juni werd een bezoekje gebracht aan Heiligenhaus om te kijken of een 232 kon worden gefotografeerd. Het geluk was aan onze kant en zo zien we hier de DB Cargo 232 635 voorbij komen met de lege kalktrein. Voor mij de eerste poging meteen raak, Vince had er meer dan 10 nodig. Ondanks alle bouwtreinen in de grensregio bleef het bij deze éne 232 die ik zou fotograferen dit jaar.

Bonus 2
Afbeelding
Zoals beschreven lukte het mij in augustus ook eindelijk om een foto te maken van een HectorRail 151. Ondanks de vele locs die men ondertussen heeft lukte mij dit steeds niet. Op 6 augustus in Hammerstein kwam de trein keurig in de zon voorbij net nadat een kruisende trein voorbij was.

Op naar 2021 waarin we hopelijk weer snel terug kunnen naar het oude normaal.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel van Eupen

Bericht door TimoTrimbos »

Wat een fraaie fotoserie! Juli en augustus zijn wat mij betreft de favorieten
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel van Eupen

Bericht door BjörnNielsen »

Heel leuk jaaroverzicht Marcel! Bonus1 en Bonus2 vind ik het mooist!
arnold
Berichten: 14493
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel van Eupen

Bericht door arnold »

Leuke serie Marcel.
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 259
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel van Eupen

Bericht door RailWorx »

Prachtig overzicht, met april, juli en november als favorieten.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door RemcoG »

Erg fraai en gevarieerd overzicht! Mijn favorieten zijn maart en april!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door NS1707 »

Heel mooi jaaroverzicht!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door VinceCargo »

Geweldig overzicht Marcel!
En wat was ik blij bij Bonus1 haha
Geen handvol, maar een land vol
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door wessele »

Fraaie serie! April is zonder twijfel mijn favoriet!
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door David »

Mooi overzicht met april en november als favorieten!
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door Daan W »

Fraai overzicht! juli is mijn favoriet :D
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door ov_wijzer »

Fraaie serie Marcel.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door Ronnie »

November en Bonus 2 zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door Michel »

Bij mij zijn bonus 1 + 2 de favorieten. Oud altijd +1 :lol:
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door Rens »

Zoals altijd een mooi zonnig jaaroverzicht, leuk wederom!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Marcel

Bericht door wouterder »

Lekker zonnig overzicht met veel diversiteit! :D
Plaats reactie