Jaaroverzicht 2020 Rens

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
ov_wijzer
Berichten: 929
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door ov_wijzer »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2020.

Begin van het jaar was al duidelijk dat de serie 1600 bij DBC op korte termijn zou gaan verdwijnen. Ik wou daar toch nog wel wat mee gaan doen, en dus zijn de treinen van/naar Beverwijk en Sloe de grootste kanshebbers. Daarom werd begin Januari naar Heemstede gegaan voor de 61601. Deze kwam keurig in de zon door met de 1604, welke enkele dagen later de geest gaf en daarna niet meer in dienst is geweest. En toen bleven er nog maar 2 over (de 1611 en 1615).....
Afbeelding

In Februari een plaat van de PCC shuttle van RTB. Langzaam aan is deze trein inmiddels opgeschroefd naar 9x slagen per week. Op de foto de 186 426 met de trein door de Eempolder.
Afbeelding

In Maart kwam tegen iedere verwachting in de DBC 1616 weer terug in dienst, waardoor het er toen weer 3 waren die nog in dienst waren. Langzaam werden ze alle 3 van afscheidstickers voorzien. Een plaat die al lang op het programma stond was bij de bekende molen van Lisse. En zo was het de 1611 die met een uurtje vertraging aldaar passeerde.
Afbeelding

In April de zeer onregelmatig rijdende EVS trein van Crossrail door NL. Regelmatig wordt ook de route via Montzen gekozen. Op 22 April was de trein vertraagd en was de nog steeds mooi rode DE6308 die bij Boxtel passeerde.
Afbeelding

RTB rijdt al jaren treinen met ethanol naar de NWB in Amsterdam Westhaven, sinds een tijdje wordt het rangeerwerk naar de NWB uitbesteed. Normaal rijden de trein aan het einde van de avond of in de nacht beladen naar Amsterdam Westhaven, maar op 21 Mei was de trein aan de vroege kant en was het de 193 792 die bij Duivendrecht passeerde.
Afbeelding

Juni was een hele lastige, in deze maand werd de jacht op meerdere Europorte treinen in België geopend, wat ook goed gelukt is. Uiteindelijk gekozen voor de cement trein vanaf Obourg naar Sucy (F). De 4007 passeert bij Mévergnies-Attre (B). Inmiddels rijdt de trein weer enorm onregelmatig.
Afbeelding

In Juli voor een plaat bij de Rupelbrug in Boom (B) gekozen. Lineas bediend hier tot 3x per week de Mouterij Albert met een gers trein. Op de foto de Lineas 7849 die een lege trein naar station Boom (B) duwt, en na kopmaken verder gaat naar Antwerpen (B).
Afbeelding

In Augustus was de keuze snel gemaakt. Sinds enige maanden rijdt Railtraxx 2x per week naar Tessenderlo (B). OP een zaterdag werd eens de gok gewaagd, en was het de 6481 met ook nog eens een uitzonderlijk lange trein.
Afbeelding

In September weer een moeilijke keuze, maar uiteindelijk gekozen voor Europorte met de steenslag trein uit Lessines. De 4001 heeft met de zware trein bijna Ath bereikt, en zal daar gaan omlopen voor de verdere reis naar Frankrijk.
Afbeelding

In Oktober werd vrijwel niets gedaan, daarom later een bonusplaat.

In November RFO met een trein vanaf NWB naar Moerdijk, voor reiniging bij Gentenaar. De 1829 passeert bij Portengen.
Afbeelding

In December werd niet veel gedaan (tot nu toe dan), en gekozen voor een setje SGM in Alphen a/d Rijn, als vervangend mat voor DDZ wat ineens massaal aan de kant is gezet.
Afbeelding

Als bonus toch nog een plaat uit Juni, en wederom een plaat van Europorte.
Sinds begin 2020 was Europorte begonnen met het rijden van Gefco treinen tussen Gevrey-Triage (F) en Zeebrugge Pelikaan (B). Door de corona crisis is de trein lange tijd gesneuveld, echter begon in Juni weer mondjesmaat te rijden. Helaas is de trein met ingang van de nieuwe dienstregeling 2020 verhuisd naar de nacht.
Afbeelding

Dit was mijn overzicht van 2020. Iedereen een mooi en gezond 2021 toegwenst!
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door wessele »

Zeer mooi! Mei is favoriet!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door Rens »

Fraai overzicht, met mei en juli als mooiste!
Ruben01
Berichten: 1295
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door Ruben01 »

Leuk jaaroverzicht! Favo's van mij zijn januari en november.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door TimoTrimbos »

Prachtig! Ook hier kan ik niets anders zeggen dan de foto's uit België als favoriet te stellen!
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 261
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door RailWorx »

Moeilijke keuze, maar mei is mn favoriet!
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door NovioSites »

Zeer fraai! April en september genieten mijn voorkeur.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door BjörnNielsen »

Lekker overzicht Rens, met april als persoonlijk favoriet.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door Marcel »

Fraaie serie Tessenderlo is mijn favoriet.
"The chase is better than the catch."
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door VinceCargo »

Lekker bezig!
Ik mis toch wel een HSL 186 in je overzicht ;)
Geen handvol, maar een land vol
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door David »

Nette serie, vooral juli vind ik ontzettend fraai!
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door ICEmaster »

Hele mooie reeks! De 1829 met ketels en de Europorte met Gefco op het eind spatten er voor mij uit!
Ik fotografeer op zonne-energie
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door wouterder »

Mooie serie! Juli is de favoriet!
YuriSloof
Berichten: 120
Lid geworden op: vr dec 08, 2017 10:15 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door YuriSloof »

Fraai overzicht met mooie foto's uit België!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Rens

Bericht door RemcoG »

Een goed gevarieerde selectie! Maart, april én november zijn de mooiste platen!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie