Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door NovioSites »

In geen 15 jaar tijd maakte ik zo weinig foto's als in 2020, een jaar wat vooral gevuld werd door ondenkbare waarheden en waarin vanzelfsprekend gezondheid steeds het meest belangrijke was. Daarom staakte ik halverwege februari al het reizen per openbaar vervoer wat maakte dat ik over het gehele jaar vele weekenden thuis bleef wat niet in je hobbymatige voordeel is wanneer je woonplaats doorkruist wordt door een bepaald niet standaard veelzijdige spoorlijn. Daarom ook gaat in de eerste plaats alle dank uit naar vrienden en contacten die hebben mogelijk gemaakt wat ik in dit bijzondere jaar heb kunnen doen. En naar dan blijkt heb ik slechts één maand over moeten slaan waarin ik gewoon écht geen toonbare foto kon maken. Mijn jaaroverzicht zal dan ook vooral aantonen in welke regio ik woon en vooral ook welk materieel ik het mooiste vind. Op een enkele uitzondering na neem ik jullie mee naar de wondere wereld van de dieseltractie en in het bijzonder...check for yourself!

Januari
Hoewel januari begon zonder enige zorgen was het een maand waarin ik eigenlijk niet zo heel erg veel ondernam. Dat kwam simpelweg omdat ik werkelijk ieder weekend van de decembermaand aan de hobby had besteed en mijn wederhelft het nu wel eens tijd vond worden voor wat tijd voor elkaar. Zo gedaan hebbende was het een zonnige zondag waarop ik toch even de tijd vond even naar de Rotterdamse haven te gaan. Een uur wachten was noodzakelijk om de aan RTB Cargo verhuurde 203 102 aan de Welplaatweg in de Botlek te fotograferen met de eerste bijdrage aan dit jaaroverzicht als gevolg.

AfbeeldingRTB Cargo (Shunter) 203 102 - Botlek 19-01-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Februari
Voor wie zich afvraagt welk materieel door mij het meest gewaardeerd wordt vind zijn antwoord bij de vele maanden waarin ik een Class 66 het hoogtepunt van de maand noem. Een vrije vrijdagochtend bood me in dit geval de mogelijkheid voor de blauwe PB 15, destijds nog in dienst van Crossrail naar Roosendaal te reizen. Naar later bleek zou dit de laatste keer in vele maanden zijn dat ik het openbaar vervoer zou gebruiken, maar dan wel met een goed doel naar mijn mening!

AfbeeldingCrossrail PB 15 - Roosendaal 21-02-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Maart
Als je een voorkeur voor diesels hebt is het eigenlijk logisch dat je regelmatig in één van de havens terechtkomt en ik woon dan wel aan een stille spoorlijn, ik woon wel ideaal ten opzichte van de Antwerpse en Rotterdamse haven waardoor ik daar met enige regelmaat met een kameraad toch heen kon gaan. In dit geval met een opvallend succes aangezien de Belgische veteranen zeker niet standaard in het havengebied komen. Veel geduld was uiteraard weer noodzakelijk, maar 'the waiting game' is eigenlijk het grootste aandeel van onze hobby.

AfbeeldingInfrabel 6330 - Antwerpen R.O.(B) 04-03-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

April
Ook in april ondernam ik maar zeer weinig maar omdat in een latere maand geen foto voor het jaaroverzicht beschikbaar is deel ik er voor april twee, en dat waren er twee die me bijzonder gelukkig stemden. En dat dan ook nog op dezelfde dag in de vorm van Hippel 691 in de vroege Zeeuwse morgen én de prachtige RRF PB 01 met een 3800 ton zware kolentrein op Europoort West.

AfbeeldingRRF PB 01 - Europoort West 20-04-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

AfbeeldingCaptrain (BTT) 691 - Sloehaven 20-04-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Mei
In mei werd een rondje door Nederland gereden met diverse doelen waar meldingen vertelden dat er leuke goederentreinen zouden passeren. Een succesvolle dag met -hoe kan het ook anders- een Class 66 als absoluut hoogtepunt. De RRF PB 01 had de eer een Strabag werktrein van Maarn Goederen naar Emmerich te brengen.

AfbeeldingRRF PB 01 - Rumelaar 11-05-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Juni
2020 was zeker niet het jaar waarin museumtreinen veelvuldig te zien waren, de SSN stoomde zelfs helemaal niet buiten het eigen terrein. Succesvol was ik echter enige malen wel met de roestrijdende Plan U én Plan V 466 van de Karel Foundation die een bezoekje bracht aan Zeeland waarbij de terugweg het moment gaf voor een Zeeuws plaatje.

AfbeeldingDe Karel Foundation 466 - &#x27;s-Heer Arendskerke 28-06-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Juli
Een enorm hoogtepunt voor de zomerse maand juli was voor mij de reportage van de Railtraxx 266 024 die met een kalkslurrytrein te bewonderen was in Zeeuws Vlaanderen. De foto met brug bij Sluiskil vond ik persoonlijk de meest leuke en kies ik daarom als foto voor de maand juli.

AfbeeldingRailtraxx 266 024 - Sluiskilbrug 04-07-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Augustus
Augustus was wederom een maand met minimale activiteit, maar met gelukkig wel een kansje even de haven in te duiken! In dit geval komt Railtraxx 266 031 daarbij als leukste van de dag tevoorschijn terwijl men vanuit Krommenhoek koers zet naar Schijnpoort en daarbij de bekende boog in de Antigoonspoorlijn passeert. Het was hierbij een erg warme dag waarbij de spoorstaven overduidelijk flink verhit werden en men er daarvoor voor gekozen heeft deze van een witte laklaag te voorzien.

AfbeeldingRailtraxx 266 031 - Kallo (B) 15-08-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

September
Geen foto

Oktober
We zijn weer terug in Europoort West waarbij een eerdere verstoring maakte dat niet een Class 66 maar een V100 moest worden gebruikt om uren later dan gebruikelijk een lege kolentrein af te leveren bij de belader van de EECV terminal. Ongewoon én dus de meest bijzondere klik van de maand!

AfbeeldingRRF 23 - Europoort West 18-10-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

November
Ook deze kleurrijke Crossrail DE 6311 mag niet aan dit lijstje ontbreken, het weerzien van een goede vriend die ik al meer dan een halfjaar niet gezien had, veel zonuren en afsluiten met een diesel van formaat maken voor mij een succesvolle dag en daarmee dan ook de foto van de maand.

AfbeeldingCrossrail DE 6311 &#x27;Hana&#x27; - Nispen 07-11-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

December
De decembermaand kende heel wat minder zonuren dan een verder toch wel vrij zonnig jaar, hoewel ik lang niet altijd overal op af kon kijk ik toch naar tevredenheid terug op een bijzonder jaar. De decembermaand sluiten we dan ook af met een trein die door Covid-19 zijn bestemming vind in de Waaslandhaven in plaats van Bremen. Als je daarnaast verneemt dat hij eigenlijk in de nachtelijke uren hoort te arriveren is een buitenkansje alle reden tot een goede afsluiter van het jaar.

AfbeeldingRTB Cargo V267 &amp; 186 426 - Waaslandhaven (B) 19-12-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Bonus
We sluiten af met een primeurtje, de allereerste slag van de nieuwe ICNG voor NS bij daglicht was er één naar Vlissingen en dankzij een oplettende melden aldaar kon ik precies op tijd stelling innemen om de 3103 door mijn eigen woonplaats te zien passeren, inclusief korte stop. Al met al besluit ik met iedere fijne kerstdagen toe te wensen en is de hoop op een zorgeloos en succesvol 2021!

AfbeeldingNS ICNG 3103 - Bergen op Zoom 21-06-2020. by Stephan Breugelmans, on Flickr
EuropeTrains
Berichten: 290
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door EuropeTrains »

Heel leuk Stephan! Juli en December zijn mijn absolute favorieten!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door tiemen »

Mooi Stephan, ondanks je weinig weg kon toch een mooi jaaroverzicht en hopelijk brengt 2021 wat beters!
Bert63
Berichten: 105
Lid geworden op: vr feb 22, 2019 5:34 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Bert63 »

Mooi Stephan
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Ruben01 »

Mooi overzicht Stephan! Lekker dieselgehalte weer :-)) Persoonlijke favoriet van mij is mei, stiekem vind ik het een beetje jammer dat ik deze niet kon vastleggen (en dat zo dicht bij huis).
Jbakker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr mei 23, 2014 9:54 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Jbakker »

Leuk overzicht Stephan! November en de bonus zijn toch wel de favoriet!
JustinVK
Berichten: 87
Lid geworden op: vr jul 10, 2015 11:48 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door JustinVK »

Ondanks alles toch nog een paar erg fraaie vangsten gehad toch ;)
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door arnold »

Mooie plaatje in het overzicht. Fijne dagen samen.
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door wessele »

Mooi hoor, december is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 258
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door RailWorx »

Fraaie reeks :-)
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door TrainplazaNL »

Ondanks de beperkte fotomogelijkheden heb je er een mooi overzicht van gemaakt! De tweede van april vind ik de mooiste!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door derquinho »

Mooie foto's! De Shunter V100 en de 691 vind ik de leukste.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door TimoTrimbos »

Prachtig Stephan! Je houdt je aan je woord met de Class66, kiezen is dan ook lastig. Als ik dan toch een keus moet maken, wordt het de foto van de hippel en die uit mei.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Rens »

Mooie serie met veel diesel!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door VinceCargo »

Genoeg Class66, zoals gewend van de liefhebber ;-)
Leuke foto’s!
Geen handvol, maar een land vol
ICEmaster
Berichten: 183
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door ICEmaster »

Zitten een aantal erg leuke tussen! :D
Ik fotografeer op zonne-energie
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door David »

Mooie serie met de plaatjes uit april als favoriet!
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door BjörnNielsen »

Leuke serie! Mei is toch wel de knaller voor mij.
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door babosorany »

Mooi overzicht met veel dieselgeweld! Sloe en EECV knaller eruit!
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Kevinrail »

Fraaie plaatjes Stephan! Mei en juni zijn mijn favorieten.
Zuyderduyn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 01, 2014 12:05 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Zuyderduyn »

Mooi overzicht! Mooi die class 66 variatie's.
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door wouterder »

Diesel, diesel en nog meer diesel. Prachtoverzicht Stephan! :lol: :-))
Sander855
Berichten: 187
Lid geworden op: wo jul 03, 2019 7:27 pm
Locatie: Antwerpen

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Sander855 »

Mooi overzicht!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door RemcoG »

Geheel zoals verwacht veel Class66! Mijn favorieten zijn de beide platen uit april!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door Jeroen »

Ondanks dat je zegt dat je dit jaar weinig foto's hebt gemaakt, heb je toch nog een mooie overzicht bij elkaar weten te fotografen. :) De beide foto's van RRF zijn mijn favoriet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
ThijsvLoon
Berichten: 156
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door ThijsvLoon »

Leuk en gevarieerd overzicht!
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Stephan Breugelmans

Bericht door rob1965 »

Mooi hoor. April is bij mij zwaar favoriet!
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
Plaats reactie