Jaaroverzicht 2020 Justin

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
JustinVK
Berichten: 87
Lid geworden op: vr jul 10, 2015 11:48 am

Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door JustinVK »

2020.. een jaar waar ik niet teveel woorden aan vuil ga maken.. Het hele coronaverhaal kennen we zo langzamerhand wel denk ik.. Op naar 2021 ;)

Januari
Op de aardige zonnige zondag 26 januari was ik in de middag in Oisterwijk beland voor een omgeleide DB Kalktrein. Het idee was om deze met het stationsgebouw vast te leggen maar door enorme schaduwen werd dit niks.. Met wat improvisatie werk kon deze trein uiteindelijk vastgelegd worden over het hek van de parkeerplaats. Voordat dat zo ver was kon er een testplaatje gemaakt worden van de schone BLS 475 409 met een Samskip/Melzo shuttle.
AfbeeldingBLS 475 409 + Samskip/Melzo shuttle, Oisterwijk, 26-01-2020


Februari
Februari was meer herfst dan winter te noemen; veel regen en veel wind waren bijna de hele maand het weerbeeld.. Na een storm waren er enkele DB Cargo treinen zwaar vertraagd geraakt. Een hiervan was de 193 364 met de Aluminiumoxide naar de Rotterdamse Botlek. Na een flinke hoeveelheid regen werd het begin van de middag even heerlijk weer en werd er toch even opuit getrokken. Met een enorme lading klei onder de schoenen kon de "I Am European" 193 364 met de Aluminiumoxide in een heerlijk zonnetje vastgelegd worden net buiten Arnhem Zuid.
AfbeeldingDB Cargo 193 364 I Am European + Aluminiumoxide, Arnhem Zuid, 17-02-2020


Maart
Maart betekende het einde van de 1600 serie bij DB Cargo. Het gerucht ging nu toch echt waarheid worden nadat er afscheidsstickers op de nog rijdende 1600en verschenen. Mijn laatste foto werd gemaakt op de heerlijk zonnige maar erg frisse zondag 22 maart bij het plaatsje Sterksel.
AfbeeldingDB Cargo 1616 + staaltrein, Sterksel, 22-03-2020


April
April was een maand dat ik op hobbygebied en topmaand heb gehad. Heerlijk weer i.c.m een mede hobbyist met vakantie zorgde ervoor dat er een hele hoop gedaan kon worden. Af en toe werd er ook een doelgericht uitstapje gemaakt naar onze oosterburen. Op de aangename 17 april kon de WFL 232 535 met een Aushubzug naar Stolberg vastgelegd worden te Ratingen.
AfbeeldingWFL 232 535 + Aushubzug, Ratingen, 17-04-2020

Mei
Het aangename weer van April zette zich door in Mei. Een klapper van jewelste volgde op de 29e dag van de maand; de RRF PB01 werd in Hardinxveld-Giessendam gezien met een Metrans Praag shuttle. Na wat overleggen werd de gok genomen en naar Angeren gereden in de hoop dat deze een beetje snel zou terugkeren met de tegentrein uit Emmerich. Na ruim 45 minuten wachten klonk het gebulder van een goederentrein in de verte. Het gele front van de PB01 was onmiskenbaar door het avondlicht, en kon door de fotografen worden vastgelegd onder heerlijke omstandigheden.
AfbeeldingRRF PB01 + Praag shuttle, Angeren, 29-05-2020


Juni
In Juni werd er met een medehobbyist en stadsgenoot naar een stukje boven Nienburg gereden. Na een aantal stekken gehad te hebben werd de laatste stek in Linsburg bereikt. In 30 minuten passeerden er 3 autotreinen, waarvan een met een EVB 140 op kop. Aangezien ik daar nog geen foto's van had tot deze 23 juni was de tweede EVB 140 van de dag natuurlijk erg welkom ;)
AfbeeldingEVB 140 774 + BLG autotrein, Linsburg, 23-06-2020

Juli
Op de laatste dag van Juli reed de RFO 1829 een sleep gasketels naar Sloe. Samen met een goede vriend werd er naar Ellecom gereden. Na een geslaagde foto in Ellecom werd er doorgereden naar Herpen, in de buurt van Ravenstein. Met slechts 2 minuten speling over qua schaduwen kon de RFO 1829 een tweede keer vastgelegd worden in het laatst bruikbare licht.
AfbeeldingRFO 1829 + leeg LPG, Herpen, 31-07-2020

Augustus
Op de ietwat wisselvallige zaterdag 1 augustus kon ik de Bentheimer Eisenbahn E01/1835 eindelijk voor de eerste keer vastleggen. Na stevig doorlopen tijdens mijn werk werd er snel thuis de camera gepakt en naar Elst gegaan. Na een tijdje wachten kwam de gele 1835 in zicht terwijl de zon nog een poging deed om door de bewolking te breken.
AfbeeldingBentheimer Eisenbahn E01 (1835) + Coevorden shuttle, Elst, 01-08-2020

September
Op de tropisch warme 14 september werd er een bezoekje gebracht aan onze oosterburen voor een bijzondere trein. Dit jaar reed er tot oktober een speciaal vervoer vanaf de Urenco vestiging in Gronau. De treinen worden eigenlijk altijd getrokken door een DB Cargo 232, al komt een ECR Class 66 ook wel eens voor. Na aankomst stonden er al een paar agenten van de politie van Nordrhein Westfalen bij de overweg te wachten om de boel in de gaten te houden. Puur voor de veiligheid werd er om onze legitimatiebewijzen gevraagd, wat uiteraard geen probleem is. Deze vorm van voorzorgsmaatregelen zijn nodig omdat dit soort transporten ook veel "idioten" in de vorm van demonstranten aantrekken. De aanwezige agenten hadden al snel door dat we geen kwade bedoelingen hadden en hing er meteen een goede sfeer. Na pakweg een half uurtje verscheen de begeleidende politiehelikopter; vertrek duurt dan niet lang meer. Een paar minuten later gebaarden de agenten dat de trein eraan kwam en kon ongeveer 30 seconden later vastgelegd worden net buiten het plaatsje Ochtrup.
AfbeeldingDB Cargo 232 668 + Urenco transport, Ochtrup, 14-09-2020

November
Eind oktober werd er begonnen bij mijn nieuwe baan; heel veel tijd en/of energie voor hobbyen bleef er niet echt over. Voordat de echte December drukte begon was ik op maandag 23 november optijd klaar. Mijn interesse werd gewekt door een melding van de RTB Cargo PCC shuttle met op kop de fraaie 186 423. Na uitblijven van meldingen uit de omgeving van Apeldoorn was het vrij zeker dat de trein zijn weg via Arnhem ging vervolgen. Een melding uit Dieren bevestigde dat en en half uur later kon de fraaie trein vastgelegd worden in Elst.
AfbeeldingRTB Cargo 186 423 + PCC Shuttle, Elst, 23-11-2020

Bonusfoto 1
Door het ontbreken van foto's van de maand oktober is er ruimte voor een bonusfoto uit een eerdere maand.

Op 23 april werd ik getipt over een slooptransport naar de firma Bender in Opladen (D). In alle vroegte werd er op 24 april naar de regio Duisburg gereden voor dit transport.. Uiteindelijk waren we uren te vroeg omdat de rit op de dag ervoor uren te laat is aangekomen door een stremming. Na wat tijd doden in Anrath & Duisburg werd er weer terug naar Ratingen gereden voor de MEG 801 (ex 156 001) met een sleep locomotieven van de serie 151 & serie 155.
AfbeeldingMEG 801 (Ex DB 156 001) + slooptransport, Ratingen, 24-04-2020

Bonusfoto 2
Aangezien ik niet verwacht dat ik met de huidige drukte op mijn werk deze maand nog ga hobbyen wordt de tweede bonusfoto de vervanger voor de maand December.

Op zaterdag 7 november reed de Coevorden shuttle weer via Arnhem. Dit maal liep de route via Utrecht in plaats van Nijmegen dus werd er afgesproken in Ede-Wageningen om een plaatje te maken. In een heerlijk herfstzonnetje kon de 1835 vastgelegd worden met een volbeladen Coevorden shuttle. Achteraf gezien erg blij dat ik voor deze rit gegaan ben, later in de maand werd bekend dat de 1835 verkocht is en weg ging bij de Bentheimer Eisenbahn.
AfbeeldingBentheimer Eisenbahn E01 + Coevorden shuttle, Ede-Wageningen, 07-11-2020

Nu dit overzicht ten einde wil ik iedereen fijne feestdagen wensen en een goed en gezond 2021 :-))
Laatst gewijzigd door JustinVK op di dec 22, 2020 10:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door TimoTrimbos »

Leuk overzicht! Die EVB 140 is wel heel gaaf geworden!
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door NovioSites »

Mooi overzicht geworden! Onnodig te vermelden zijn de RRF PB 01 en de 232's in Duitsland mijn voorkeuren in dit overzicht. ;)
EuropeTrains
Berichten: 290
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door EuropeTrains »

Leuke Serie Justin! Mijn voorkeur gaat naar de Diesels en vooral September!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door wessele »

Fraai Justin, november steekt er voor mij bovenuit!
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1269
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door kay-cee »

Mooi overzicht Justin! April en Juli mijn favorieten!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door derquinho »

Heel fraai. Ik ga voor Sterksel en Linsburg!
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 256
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door RailWorx »

Die foto van de E01 bij Ede is prachtig!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door Rens »

Ik zou haast gaan denken dat in 2020 de zon altijd scheen, mooi jaaroverzicht!
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door Ruben01 »

Ik kan natuurlijk alleen maar voor de 2e bonusfoto kiezen. Mooi zonnig overzicht!
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door BjörnNielsen »

Top overzicht hoor, november en bonus 1 zijn m'n favorieten.
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht Justin

Bericht door tiemen »

Fraai Justin, met toch wel als favoriet de Ludmilla. Blijven mooie loccies!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door VinceCargo »

Heel gaaf Justin!
Geen handvol, maar een land vol
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door Marc Vlot »

Mooi man!
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door babosorany »

Mooi overzicht met april en Ede als favoriet!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door wouterder »

Leuke serie Justin! April is toch wel de leukste!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door RemcoG »

Fraai en zonnig Justin! De keuze is lastig maar ik ga toch voor januari als favoriet!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Justin

Bericht door Jeroen »

Mooie reeks Justin! Juli is heel gaaf!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie