Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door Kevinrail »

Jaaroverzicht 2019 Kevin-rail

Het einde van het jaar komt weer inzicht en daarom wordt het ook voormij tijd om de balans van 2019 op te maken. Hoogte punten van 2019 waren o.a. de korte vakantie naar Engeland en de indienststelling van SSN stoomlocomotief 23 023. Natuurlijk werd ook het ‘gewone’ treinverkeer niet vergeten. Ik heb ervoor gekozen om van elke maand een foto te plaatsen. Net als vorigjaar kan ik terugblikken op een mooi fotografisch 2019. Mede door het mooie weer trok ik er met enige regelmaat op uit om foto’s te maken. Op hobbygebied werden de periodes wel afgewisseld van heel druk naar vrij rustig. Persoonlijk was 2019 voormij een rustig jaar alles ging z’n gangetje. Helaas is de opa van mijn vriendin bijna aan het einde van het jaar in de leeftijd van 94 jaar overleden. Natuurlijk werd er dit jaar de nodige tijd besteed aan klussen in en rondom ons huis, en op dit gebied valt er de komende jaren nog genoeg te doen. Veel kijkplezier met mijn jaaroverzicht!

AfbeeldingRXP 1251 en SSN 01 1075 + waterwagen, als trein 70456 by Kevin Piket, on Flickr

Januari
Het jaar 2019 begon rustig want in de maand januari werd er niet zoveel gefotografeerd. Het jaaroverzicht beginnen we in het Limburgse Baexem. Op 15 december 2018 reed de SSN weer haar jaarlijkse Kerst Express, met deze keer Maastricht als eindbestemming. Door slechte kwaliteit van de kolen ontstonden er problemen met het vuur en kwam men uiteindelijk niet verder dan Weert (een beruchte plaats voor de SSN). Locomotief 9901 van Railexperts kwam uit Amersfoort naar Weert, nam aldaar de tractie van de 01 1075 over, bracht de SSN trein naar het zuiden van ons land en mocht tevens de terugreis naar het Rotterdamse verzorgen. De 01 1075 bleef die dag in Simpelveld achter. De bedoeling was om de SSN 01 1075 op zondag 23 december van Simpelveld terug naar Rotterdam te brengen, maar de ontsporing van ZLSM loc 1040 gooide die planning door de war. Omdat de ZLSM nog kerstritten had gepland, werd de SSN gevraagd om met de 01 1075 deze kerstritten te rijden. In het eerste weekend van het nieuwe jaar werd de SSN 01 1075 alsnog vanuit Simpelveld overgebracht naar Rotterdam. De 1251 van Railexperts mocht als voorspanloc optreden, waardoor een bijzondere en unieke combinatie ontstond. De SSN reed op eigenkracht met de waterwagen van Simpelveld naar Kerkrade, waar de RXP 1251 al klaar stond. Na het aankoppelen en het nemen van de remproef was het span gereed voor vertrek. Aanvankelijk zou men vanaf Eindhoven via Tilburg-Breda-Lage Zwaluwe en Dordrecht naar Rotterdam rijden, maar een aanrijding met een voertuig bij Oisterwijk (?) gooide roet in het eten. Gelukkig kon de trein vanaf Eindhoven omrijden naar het Rotterdamse via de route Den Bosch-Geldermalsen-Houten-Utrecht-Woerden en Gouda. Op de foto passeren de 1251 en 01 1075 met de waterwagen, als trein 70456 (Krd-Rtng) bij Baexem de fotografen richting het westen van ons land.

AfbeeldingIRP loc’s 2101 + 2105 met lange sleep ketelwagens voor Koole Tankstorage Minerals by Kevin Piket, on Flickr

Februari
In februari werd er veel meer gefotografeerd dan in januari. Ik ben in totaal 12 dagen op pad geweest in deze maand, wat de keuze voor de foto van februari dan wel weer wat moeilijker maakte. Wordt het een foto van de bediening van auto-importeur PON in Leusden door RFO? Of een plaatje van de eerste meters van SSN stoomlocomotief 23 023 na haar revisie op het depot? De keuze is gevallen op een plaatje van IRP. Op Maandag 25 februari had ik vroegedienst en besloot ik na het werk even van het mooie weer te gaan genieten en de Rotterdamse haven in te gaan. De bedoeling was om het uithalen van de HSL kolentrein door IRP vast te leggen, maar deze was op het moment van aankomst nog niet klaar. Daarom ben ik naar Pernis gereden want er was een keteltrein van IRP gemeld. IRP had het deze middag er maar druk mee in Pernis. Nadat in de ochtend IRP loc’s 2101 + 2105 in Emmerich een lange sleep ketelwagens (UN 99/GEVI 3257) hadden aangehaakt, reden de machines in dubbeltractie naar Pernis om aansluitend de trein bij Koole Tankstorage Minerals te plaatsen. Na terugkomst op emplacement Pernis van de beide karren, stond IRP locomotief 2213 met +/- 18 ketelwagens (UN 30/GEVI 1202) al klaar om ook deze trein bij Koole Tankstorage Minerals te plaatsen. Op de foto duwen de IRP loc’s 2101 + 2105 in dubbeltractie de lange sleep ketelwagens langs de Petroleumweg naar Koole Tankstorage Minerals.

AfbeeldingRXP 1251 met twee SSN Bm rijtuigen + waterwagen en 23 023 te Rotterdam Noord Goederen by Kevin Piket, on Flickr

Maart
Ook in maart ben ik aan aantal dagen op pad geweest zij het wat minder dan in februari.
De maand maart werd afgetrapt met proefritten van de vers gereviseerde 23 023 van de Stoom Stichting Nederland. In het weekend van 1 maart stonden de eerste proefritten van de SSN 23er buiten de poort van het SSN depot op het programma. Op vrijdag 1 maart werd begonnen met op het emplacement Rotterdam Noord Goederen heen en weer te rijden, waarbij een mankement aan het licht kwam waarmee de vrijwilligers van de SSN tot in de late uurtjes bezig zijn geweest. Gelukkig wist men dit probleem op te lossen waardoor toch nog met behulp van Railexperts locomotief 1251, een slag naar Rotterdam Centraal gereden kon worden. Ook op zaterdag 2 maart stonden er proefritten op het programma. Er werd met de 1251 van RXP eveneens een slag naar Rotterdam CS gemaakt. Helaas waren er wat problemen met de 23 023 waardoor de geplande rit naar Gouda en het rondje via Zoetermeer-Den Haag-Delft-Schiedam-Rotterdam CS-Rotterdam Noord Goederen niet door kon gaan. Ook bij deze proefritten was ik aanwezig en heb ik een serie foto’s gemaakt. Op de foto staat de RXP 1251 op 2 maart met twee Bm rijtuigen, de waterwagen en 23 023 op het donkere emplacement van Rotterdam Noord Goederen. Zoals gezegd ging het geplande rondje niet meer door, maar konden de technici van de SSN wel met behulp van de 1200 de hoogspanningsinstallatie van de Bm rijtuigen nakijken. Na dit klusje werd het geheel weer het SSN depot opgeduwd en keerde men huiswaarts.

AfbeeldingRFS 101001 + Dinner Train + 101002 als trein 33201 by Kevin Piket, on Flickr

April
In april was het wat rustiger met fotograferen en in deze maand stond de 2e fase van de proefritten met de SSN 23 023 op het programma. Verder werd er een dagje in Brabant gehobbyd en werden er (niet geheel toevallig) een aantal fraaie platen van de Dinner Train geschoten. De keuze voor deze maand is gevallen op een plaatje van de Railpromo Dinner Train. In de week van 27 maart opende Railpromo met de eerste ritten het lange seizoen van de vernieuwde Dinner Train. Van Maart 2019 tot Maart 2020 zou de Dinner Train vanuit 37 verschillende steden in Nederland gaan vertrekken voor een rondje met gasten. De Dinner Train bestond dit jaar uit vier rijtuigen en de tractie bleef in handen van de RFS 101001 & 101002. De fraaie trein zou het afgelopen jaar dus in een groot deel van Nederland te zien zijn en dat bood mogelijkheden om de trein op mooie stekken in ons land vast te kunnen leggen. Bijna elke provincie in Nederland wou men bezoeken, waarbij vrijwel elke grote stad werd genoemd in het lijstje van te bezoeken steden. De provincie Zuid-Holland beet in week 13 het spits af met als eerste vertrekpunt Rotterdam (vertrek 27/3 t/m 7/4). De volgende Zuid-Hollandse steden waren achtereenvolgens Den Haag, Zoetermeer, Alphen a/d Rijn & Leiden, waarna de karavaan richting Noord-Holland trok en zo stelselmatig bijna het hele land langs ging. Vanuit Rotterdam stonden er die week ritten op het programma naar Bergen op Zoom en Gouda. Dat de Dinner Train in augustus failliet zou gaan was toen natuurlijk nog niet te voorspellen. Gelukkig kon de Dinner Train in oktober een doorstart maken, waarbij de exploitatie in handen kwam van Train Charter Events welke al 2 jaar een aandeel had in de Dinner Train. Het materieel verhuisde mee naar de nieuwe eigenaar. Op de fraaie voorjaarsavond van 7 april was het nog niet zover en stonden twee slagen Rotterdam-Schiedam-Delft-Den Haag-Zoetermeer-Gouda v.v. op de planning. Getrokken door RFS 101001, met de vier restauratierijtuigen en de 101002 (in opzending) passeert de kleurrijke combinatie als trein 33201 (Gdg-Rtd) in een licht gesluierd zonnetje bij Zevenhuizen de fotograaf richting Den Haag.

AfbeeldingLMS Stanier Class 8F 48151 + ‘The Dalesman’ als trein 1Z41 by Kevin Piket, on Flickr

Mei
De hoogte punten voor de maand mei waren de korte vakantie naar Engeland (met Durk en Stephan) van 13 t/m 17 mei en de indienststelling van SSN stoomlocomotief 23 023. Daarnaast werd er vijf dagen op uitgetrokken met de camera om foto’s te maken. Gekozen werd voor een foto van de vakantie in Engeland. In Engeland hebben we op verschillende locaties treinen geklikt en hadden we weer veel geluk met het weer. Regelmatig rijdt West Coast Railways ritten door Engeland met stoomtreinen, het bleek dat dit op de dag van aankomst in Engeland op 14 mei ook het geval was. Vanuit York stond een rit naar Carlisle v.v. op het programma. Vanuit York met een dieselloc naar Hellifield waar een locwissel gepland stond en dan met stoom verder naar Carlisle over de prachtige spoorlijn via Garsdale en Appleby. De heenrit werd gefotografeerd bij Long Preston en de terugrit werd vastgelegd in Garsdale. Op de foto passeert LMS Stanier Class 8F 48151 na lang wachten met ‘The Dalesman’ als trein 1Z41 (Carlisle-York) de drie Nederlanders richting York. Na het fotograferen van de stoomtrein werd het tijd om iets te gaan eten en ons hotel op te zoeken in Bradford.

AfbeeldingRFO 1837 met Gefco autotrein 46268 by Kevin Piket, on Flickr

Juni
Voor juni was de keuze alweer wat moeilijker, er werden een aantal leuke treinen gefotografeerd. Wordt het een foto van een stoomtrein, een reizigerstrein in de vorm van een DDM1 + 1700 van NS of toch gewoon een goederentrein? Het is een plaatje van een goederentrein geworden. Op zondagavond 30 juni stonden er twee treinen van RFO vanaf Bad Bentheim via Gouda naar de Kijfhoek gepland. De eerste trein betrof de beladen Gefco autotrein, welke werd gereden door de schone 1837. Een klein halfuur later was het de beurt aan de eveneens schone 1828, welke met een Styreentrein onderweg was. Voor het vastleggen van beide treinen besloot ik de fotostek bij Rotterdam Overschie weer eens te bezoeken. Op de foto zien we RFO locomotief 1837 met de goed beladen Gefco autotrein 46268 (Bh-Kfhn) de fotograaf passeren richting de Kijfhoek. Overigens zien we op de achtergrond het Sint Franciscus Gasthuis en links in de ‘Jungle’ de tuinhuisjes van Volkstuinvereniging ‘Tuinderslust’.

AfbeeldingDB Cargo locomotief 6438 met trein 62070 by Kevin Piket, on Flickr

JULI
Vervolgens zou het i.v.m. een vakantie samen met mijn vriendin naar Corfu in Griekenland, ruim twee weken duren voordat ik weer trein kon fotograferen. Helaas rijden er op Corfu geen treinen, dus was het voor een spoorman/hobbyfotograaf wel ff afkicken. Vanwege deze vakantie werd er logischerwijs ook wat minder gefotografeerd. De maand juli werd ook dit jaar gekenmerkt door een aantal zeer warme dagen van dik boven de 30 graden. Ook op donderdag 25 juli was het zeer heet in Nederland en daarom besloot ik net als de dag ervoor pas aan het einde van de middag te gaan hobbyen. Deze keer werd naar Rotterdam Zuid gereden voor een foto van een RFO Vectron + staaltrein met eindbestemming Tatasteel te Beverwijk. Nadat deze was gepasseerd besloot ik te blijven ‘hangen’ om ook het overige treinverkeer vast te leggen. Op mijn lijstje stond tevens nog de buurtgoederentrein van DB Cargo voor Elektrolux te Alphen a/d Rijn. Met nog steeds ruim 30 graden op de teller, passeert DB Cargo locomotief 6438 met 7 schuifwandwagens ‘Am Haken’ als trein 62070 (Kfhn-Gd) de fotograaf richting Gouda.

AfbeeldingNSR 1733 + DDAR stam 7317 als trein 5660 by Kevin Piket, on Flickr

Augustus
De maand augustus stond grotendeels in het teken van het fotograferen van de NSR 1700’en + DDAR stammen. Oorspronkelijk was het plan om ook op maandag 26 augustus een dagje aan de Veluwelijn te spenderen en de nodige NSR 1700 locomotieven met DDAR stammen te fotograferen. Helaas besloot de Bijsturing van NSR om vanaf zondag 25 augustus de DDAR stammen vanwege de warmte uit de dienstregeling te halen en te vervangen door SLT & SNG treinstellen. Dit was een week eerder dan gepland want oorspronkelijk zou dit met het wijzigingsblad van 2 september 2019 worden doorgevoerd. Die dag werd er dus niet langs de Veluwelijn gestaan, maar ben ik wel op pad geweest. Op 21 augustus werden er wel NSR 1700’en + DDAR stammen op het traject Zwolle-Amersfoort vastgelegd. Nadat ik een groot deel van de dag samen met Matthijs Schreurs en Tim Sabelis had opgetrokken, ging laatst genoemde halverwege de middag naar huis omdat hij nog aan de arbeid moest. Matthijs en ik gingen samen verder en we konden nog een paar leuke opnamen maken. De dag eindigde in Ermelo, waar we NSR loc 1733 + DDAR stam 7317 als trein 5660 (Zl-Ut) op volle snelheid de twee fotografen zien passeren die stelling hebben genomen tussen de kerstbomen van een bomen kwekerij. Dit zou overigens voorlopig de laatste trein zijn vanwege een sein en wisselstoring op het traject Amersfoort-Zwolle, voor ons de reden om huiswaarts te keren.

AfbeeldingSMMR 2225 met trein 39385 by Kevin Piket, on Flickr

September
In de maand september werd er niet zo heel veel gefotografeerd. De meeste foto’s werden gemaakt op 21 september tijdens het evenement ‘’Den Bosch onder Stoom 2019’’ georganiseerd door Modeltreincenter ’s Hertogenbosch. Vanwege het 10 jarige bestaan van deze modeltreinwinkel en vanwege het succes van de editie van 2018 liet de eigenaar ook dit jaar pendeltreinen rijden, deze keer op het traject ’s Hertogenbosch-Tilburg. Voor dit jaar stonden er maar liefst 4 stoomlocomotieven aangekondigd en werd naast de SSN ook de VSM uitgenodigd om samen pendelritten te rijden op het traject ’s Hertogenbosch-Tilburg. Als bonus werd er aan het einde van de middag een "23 treffen" in ’s Hertogenbosch gehouden. Helaas kon vanwege meerdere defecten aan SSN stoomlocomotief 01 1075 deze niet ingezet worden, en werd de 01.10 vervangen door diesellocomotief 2225 van SMMR (Stichting Museum Materieel Raillion) om samen met de SSN 23 023 de pendelritten te kunnen rijden. Na mijn hobby gezelschap voor die dag opgehaald te hebben in Oisterwijk kon de dag beginnen. Het was de hele dag druk met fotografen langs de lijn en het zeer mooie weer droeg ook haar steentje bij. Het traject ’s Hertogenbosch-Tilburg bevat aan aantal mooie punten, maar vele stekken zijn in de loop der jaren helaas dicht gegroeid. Na enig zoeken werd bij Berkel-Enschot een leuke stek gevonden en na het nodige tuinieren waren we er klaar voor. Met de fraaie SMMR 2225 op kop passeert de SSN rijtuigstam en de 23 023 achteraan, als trein 39385 (Ht-Tb) de drie fotografen richting Tilburg.

AfbeeldingSSN 23 023 met trein 39384 by Kevin Piket, on Flickr

Oktober
Ook de maand oktober verliep vrij rustig qua foto’s maken. Vanwege een vakantie met mijn ouders, broer en vriendin in vakantiepark ‘De Miggelenberg’ van Landal Greenparks te Hoenderloo, werd er wat gehobbyd in de omgeving van Apeldoorn en Deventer, wat een aantal leuke platen van o.a. NSR 1700’en + DDAR stammen opleverde. De keuze is echter gevallen op een plaatje van SSN stoomlocomotief 23 023. Op zondag 13 oktober mocht de SSN machine namelijk een rondje van ‘slechts’ een kleine drieënhalfuur door een deel van Nederland maken. De locomotief reed een ‘verjaardags’ rondrit vanaf het SSN depot via Gouda-Woerden-Utrecht-Geldermalsen-’s-Hertogenbosch-Tilburg-Breda-Dordrecht en Rotterdam terug naar het depot. De trein bestond uit de fraaie waterwagen, één Bm en het Mitropa restauratierijtuig. Samen met mijn vader werd de trein achtervolgd en dit leverde ondanks het korte ritje toch nog 4 plaatjes op, dankzij een kortere en langere stop te Utrecht Centraal en in ’s-Hertogenbosch. We begonnen in Driebruggen waar de eerste foto gemaakt werd, om vervolgens de tweede plaat in Culemborg te maken. Daarna was het de beurt aan de bekende stek bij Udenhout (waar zich onverwachts twee personen bij ons voegde) om vervolgens met z’n vieren in rap tempo door te rijden naar het Rotterdamse Hillegersberg, alwaar de laatste foto genomen werd. Als trein 39384 (Rtng-Ht) passeert de SSN 23 023 met zijn korte trein ter hoogte van Culemborg de twee belangstellende richting ’s Hertogenbosch.

AfbeeldingNSR SGMm 2962 + 2936 als trein 5040 by Kevin Piket, on Flickr

November
Nu het DDAR/DDM1 materieel samen met de 1700 locomotieven van NS per 14 december van dit jaar buitendienst zijn gesteld, mag het SGMm materieel zich met recht het oudste materieel der Nederlandse Spoorwegen noemen. Dit materieel uit de jaren 70 van de vorige eeuw, is aan vervanging toe en de opvolger van de SGM, de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) rijdt inmiddels al in grote getalen rond in ons land. Vanaf 9 december 2018 (ingaande dienstregeling 2019) begon de indienststelling van de SNG. Inmiddels staan een aantal stellen SGMm met (brand)schade terzijde. Van die treinstellen zijn in april 2018 de eerste rijtuigen voor sloop afgevoerd. Vanaf 2020 zal de afvoer van de SGMm treinstellen op grotere schaal beginnen als er voldoende vervangende nieuwe SNG-treinstellen in dienst gesteld zijn bij NS. De SGM-treinstellen zullen dan een leeftijd bereikt hebben van tussen de 37 en 45 jaar oud. Diverse onderdelen zullen worden verkocht aan spoorliefhebbers. Op 26 november 2019 zien we de SGMm treinstellen 2962 + 2936 als trein 5040 (Ddr-Gvc) bij Rotterdam Zuid de fotograaf passeren richting eindbestemming Den Haag Centraal.

AfbeeldingRXP 9901 met trein 39440 by Kevin Piket, on Flickr

December
In de laatste maand van het jaar werd er niet zo veel gefotografeerd. Zoals gememoreerd in de aanhef is de opa van mijn vriendin halverwege december in de leeftijd van 94 jaar overleden. Daarnaast slokte werk en andere dingen mijn vrije tijd op. Ik ben slechts 2 keer op pad geweest in december en heb één keer een trein tussen de bedrijven door gefotografeerd, toen bij ons thuis de trap van de 1e verdieping naar zolder werd bekleed en er nieuwe trapleuningen werden geplaatst. De overige 2 dagen heb ik o.a. de bediening van Van Leeuwen Buizen in Zwijndrecht vastgelegd en het afscheid van het DDM1 materieel gefotografeerd. Voor december heb ik gekozen voor een plaatje van RXP locomotief 9901 met rijtuigen. Op zaterdag 14 december reed RailExperts een extra trein van Rotterdam naar Maastricht v.v. De tractie werd verzorgt door RailExperts locomotief 9901, terwijl men bij de SSN drie Bm rijtuigen en het Mitropa restauratierijtuig huurde. Tevens werd bij BTE een discorijtuig (!) gehuurd, welke op 11 december met een keteltrein uit Szazhalobatta was meegelift tot Rotterdam Noord Goederen en door HSL locomotief 186 381 aldaar werd afgeleverd. Zoals gezegd werd op die dag bij ons de trap gedaan en daarom was ik niet in de gelegenheid om achter de trein aan te gaan. Daarom werd naar Moordrecht gereden om een plaatje te maken bij de overweg in de Spoorweglaan. Gelukkig werkte de zon goed mee als we onder een dreigende lucht RXP locomotief 9901 met vijf rijtuigen aan de haak, als trein 39440 (Rtng-Mt) de fotograaf zien passeren naar het Limburgse land. Het gezelschap keerde aan het einde van de middag weer terug naar Rotterdam, waar men in de loop van de avond aan kwam.

Rest mij alleen nog om u allen een fijne jaarwisseling en een mooi, spoors en vooral gezond 2020 te wensen.
Laatst gewijzigd door Kevinrail op wo jan 01, 2020 3:44 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin-rail (Kevin Piket)

Bericht door Ruben01 »

Mooi overzicht Kevin, juli vind ik het mooist!
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin-rail (Kevin Piket)

Bericht door Daan W »

Mei is mijn favoriet! Leuk overzicht Kevin.
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door N-spoor »

Fraai! Ik ga voor augustus
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door wouterder »

Leuk overzicht Kevin met al dat "klassieke" materieel! :P
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door TSNL250 »

Fraai Kevin, ik sluit mij aan bij Daan
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door derquinho »

Mooi overzicht Kevin!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door Rens »

Veel leuke foto's uit de buurt, met genoeg originele stekken! Leukste trein vind ik februari, vanwege de bediening met dubbele locs.
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Kevin (Kevin Piket)

Bericht door Kevinrail »

Sorry mannen voor de late reactie, maar bedankt voor de complimenten :). Ik vindt het altijd weer een sport om leuke foto's uit te zoeken voor het jaaroverzicht, waarbij ik probeer om mij te onderscheiden van de andere fotografen.

Wouter: Ja op één plaat na is er alleen maar 'klassiek' materieel te zien in dit jaaroverzicht (is overigens niet bewust gedaan :lol: ;)).

Rens: Ik heb inderdaad o.a. foto's uit de buurt gepubliceerd die nog niet op Flickr stonden, en wilde daarnaast foto's laten zien van stekken waar je normaal op Flickr en de sociale media weinig foto's van ziet :). Het was inderdaad leuk om te zien dat de bediening van Koole in Pernis met twee locomotieven werd uitgevoerd! Plaatjes om te koesteren, want daar moet je geluk voor hebben ;).
Plaats reactie