Jaaroverzicht 2019 Ruben

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
RubenS344255
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 28, 2019 1:07 pm

Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door RubenS344255 »

Mijn eerste bericht op dit forum is gelijk mijn jaaroverzicht van dit jaar.

Voor mij ook een druk jaar. Van baan veranderd, van 32 uur werkweek naar 36 uur gegaan, maar toch was er tijd voor de hobby's Beginnend natuurlijk in januari.

Januari

Het jaar begon gelijk goed, aangezien op 6 januari mijn favoriete loc de 1251 haar benen mocht strekken naar Zuid-Limburg om de 01 1075 van de SSN op te gaan halen in Kerkrade. Vlak na vertrek kon het geheel gefotografeerd worden bij het station van Chèvremont.
Afbeelding

Februari

In februari werden ook een paar dagen gefotografeerd. De mooiste van die maand was toch wel de 186 293 van Lineas met de Sweden-Express bij Dordrecht-Zuid.
Afbeelding

Maart

De maand maart stond in het teken van een dagje Woltorf die heel goed uitpakte met veel bijzondere transporten!En de 1251 reed naar Bad Bentheim.

Op 3 maart werd met twee anderen met de auto naar Woltorf gereden voor een dagje daar langs de baan. Naast een 156, 216, 212 en een 139 kwam ook een 103 langs. Dit in de vorm van de 103 222 van RailAdventure met een BM78 treinstel voor Flytoget.
Afbeelding

April

In april werd een dag in Duitsland besteed voor een Sonderzug richting Norddeich, maar natuurlijk was ook Koningsdag die dicht bij huis werd gevierd vanwege de afwijkende inzet van de GTW's van de Maaslijn & Vechtdallijnen.

Toch de knaller was de Sonderzug naar Norddeich die werd bestond uit de 110 383 van Centralbahn en Rheingold wagons. In de avond werd naar Abelitz gereden om het geheel in een fraai avondlicht op te wachten.
Afbeelding

Mei

De maand mei stond in het teken van een bezoek aan de SGB, het Rail & Road event in Blerick en wederom een dagje Duitsland.

Op de zonnige 18 mei werd een dagje bij Hürth gestaan. De knaller van die dag was de 231 012 van WFL met een lege grindtrein vanuit Oberhausen richting Koblenz.
Afbeelding

Juni

De maand juni stond vooral in het teken van twee dagen Duitsland. Eerst rondom de Emslandstrecke, maar ook langs beide Rheinstrecken tussen Keulen & Koblenz vanwege het Sommersfest in Koblenz.

In de avonduren zou de V200 033 van de MEH naar Hamm terugkeren vanuit Koblenz. Eerst werd de plek bij Hammerstein gekozen maar door Duitse fotografen die verkeerd stonden opgesteld met hun enorme telelenzen werd naar Linz am Rhein uitgeweken, achteraf een uitstekende keuze. Aangezien wij zon hadden bij Hammerstein het helemaal dicht was getrokken.
Afbeelding

Juli

De maand juli stond in het teken van een kort weekend Altenbeken, vakantie en de jacht op 1600/1800.

Ook werden er nog foto's gemaakt van de DDM-1 stammen die alleen in de spits ingezet worden. Zo ook op 30 juli, na een dagje in de havens van Rotterdam werd richting Heemskerk en Driehuis gereden voor de DDM-1 en later ook de DBC 1600 met kalk/staal richting Jemelle. Hier in Heemskerk passeert de 1731 met stam 7205 de drie fotografen als LM van Alkmaar naar Haarlem om later weer een ritje naar Alkmaar te rijden met reizigers.
Afbeelding


Augustus

Augustus stond in het teken van nog twee weken vakantie, de Fairtrains rit naar Den Helder en de inzet van Breng GTW's tussen Arnhem & Tiel. Maar ook werd er nog gejaagd op de 1600'en van DBC.

Op 3 augustus hadden RXP samen met Fairtrains een rit georganiseerd door de kop van Noord-Holland. De rit ging van Amsterdam naar Den Helder. Vanaf de marinestad via Haarlem naar Zandvoort en weer terug naar Amsterdam. Zodoende konden de 1251 en 1304 weer op trajecten gezien worden waar ze dagelijks dienst deden. Zo ook in Den Helder. De combinatie heeft in Den Helder Zuid de IC vanuit Nijmegen gekruist als ze koers zetten voor hun volgende stop in Anna Paulowna.
Afbeelding

September

In september werden weer een paar dagen treinen fotografeerd. De knaller was toch 15 september, toen begon de dag slecht maar eindigde in succes.

De planning was om 232 rondom Duisburg te fotograferen, maar de trein liep al +90 op. Dus die plan viel in duigen, maar we kregen door dat er twee Partytreinen over de Linker Rheinstrecke zouden rijden. Dus werd met de auto naar Bornheim gereden. Verzegeld van nog een Nederlander konden de fraaie treinen gefotografeerd worden. De eerste Partytrein werd getrokken door de Flammen Taurus 182 572. De tweede trein werd getrokken door de 182 510 beter bekend als de Beethoven.
Afbeelding

Oktober

in oktober stonden een dagje Duitsland en een bezoek aan de MBS op het programma, maar onverwachts werd twee dagen achter elkaar de RE19 van Düsseldorf naar Emmerich op de foto gezet.

Op 22 oktober kwam de melding dat de 110 428 van TRI voor de Ersatzzug van Abellio zou zitten, Een 110 zo dicht bij huis gebeurt natuurlijk niet elke dag. Een dag later zou de loc wederom voor de trein zitten. Door een stroomstoring op het werk was ik eerder vrij dus had ik alle tijd om naar Haldern te rijden. Zo kon de fraaie blauwe Einheitslok voor de tweede keer gefotografeerd worden.
Afbeelding

November

De maand november stond in het teken van de verhuizing van de Buffels vanuit Nijmegen en Hengelo richting de hoofdstad.

Op 13 november had ik een dag vrij genomen van het werk. Om 5 uur werd vanuit Zevenaar richting Amsterdam vertrokken voor het eerste transport van de dag, die dag zouden vier transporten rijden. De eerste was om half 10 in de Houtrakpolder. De 203-4 van VolkerRail duwde de 3403 + 3442 (ex Syntus 55) + 3451 (ex Syntus 51) + 3443 vanaf het emplacement naar de USA-terminal.
Afbeelding

December

In de maand december zijn er niet al te veel foto's gemaakt, natuurlijk vanwege de feestdagen maar ook vanwege een slijmbeursontsteking. Maar toch kon er een fraai plaatje in Duitsland gemaakt worden.

Op 14 december reed er een Sonderzug vanuit Goch naar Konigstein getrokken door de fraaie 218 105 van NeSa. Er werd met de auto richting Kerken gereden. Het weer veranderde onderweg van zonnig naar fikse regenbuien, maar vlak voordat de trein kwam trok het helemaal open. Zodoende kon de trein in een fraai zonnetje vastgelegd worden.
Afbeelding

Dit was mijn overzicht van 2019 een leuk spoor jaar op naar 2020!

Cheers Ruben
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door Daan W »

Fraai overzicht met een aantal bekende plaatjes! December is mijn favoriet :D
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door wouterder »

Mooi en lekker divers overzicht Ruben! :)
N-spoor
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door N-spoor »

Mooie serie Ruben!
Ruben01
Berichten: 1295
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door Ruben01 »

Leuk overzicht naamgenoot :-)) Lastig om een favoriet te kiezen tussen al die ouwe (trouwe) locomotieven.
TSNL250
Berichten: 974
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door TSNL250 »

Mooi Ruben!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Ruben

Bericht door derquinho »

Heel fraai Ruben. Je hebt een aantal heel mooie speciale treinen erop gezet. Maart, april en oktober zijn mijn favorieten.
Plaats reactie