Jaaroverzicht 2019 Marc

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Jaaroverzicht 2019 Marc

Bericht door Marc Vlot »

Ook ik ben nog steeds actief in de ''treinenhobbywereld''. Ik kon niet zeggen dat dit een geweldig jaar was, maar toch heb ik een aantal foto's kunnen maken. Door werk en omstandigheden rond huis, was het moeilijk om er tussen uit te knijpen, maar het is toch een aantal keer gelukt. Niet elke maand werden er foto's gemaakt, dus hieronder een aantal foto's van 2019

Doordat ik ook nog eens elke dag werk, is het moeilijk om sommige treinen te kunnen klikken, zoals DDM-1 en DDAR bijvoorbeeld. Gelukkig hebben andere jongens dat dit jaar al gedaan ;).

Op 23 januari was er in Nederland een beetje sneeuw gevallen, en ik had deze 2 dagen precies tijd. De 1e dag werd op pad gegaan om de nieuwe blauwe 193'ers van RTB op de foto te krijgen, helaas, een VIRM verpeste de foto.

De volgende dag kreeg ik een melding dat HSL-loc 186 383 onderweg was met een KRE trein naar Duisburg. Snel werd naar Giessenburg gereden, en na 3 minuten wachten komt de trein, die achteraan mega slecht beladen was, de tunnel bij Giessenburg uit op weg naar de Duitse eindbestemming.
Afbeelding


In mei had ik een weekje vrij, en werd op maandag naar Pernis gereden om de bediening van de PCC te doen. Deze stond al een tijdje op m'n lijstje, dus tijd dat die eraf kon. Nadat de trein bij het RSC langs kwam, werd er naar het lijntje gereden, en komt de trein ong 20 min later geduwd door de 504 langs de fotograaf.
[url=https://flic.kr/p/2euKvm8]Afbeelding


2 dagen later werd er naar Dordrecht gereden, helaas was er niks bijzonders te beleven in de ochtend. In de middag reed de Katy met de 1304 (vanaf Amf) met de 193 734 in opzending naar Kijfhoek, ditmaal onderlangs. Hier komt de trein langs Dorst, terwijl de temparaturen aardig opliepen.
AfbeeldingRFO

In juni werd er ook weinig bijzonders gedaan, daarom maar een extra plaatje van juli. In juli werd er met een deel van de familie naar Zwitserland gereisd, om even het hoofd in de bergen leeg te maken. Sommige dagen waren een beetje te gek, zo werd er de eerste dag 17 uur gelopen :). Een fotoplek die ik in Zwitserland graag wilden bezoeken was de brug bij Eggerberg, helaas is dit niet toegankelijk met de auto, dus moest er weer een eind gelopen worden. Nadat de fraaie tocht, je gaat hier over hangbrugen, tunneltjes waar je door je knieen doorheen moet, was geariveerd, was het nog 20 minuten wachten tot de trein zou komen. En dan na 20 minuten wachten rammelt de spoorbrug, en komt RailCare 193'er met de COOP trein over de fraaie spoorbrug op 29 juli 2019.
AfbeeldingEggerberg (CH) - 29/07/2019

Nog een plaatje van Zwitserland in Juli. Tussen Zermatt en Disentis rijdt 4x per dag een Glazier Expres, hetzelfde idee als de dinnertrein in Nederland. Bij Grengiols moet de trein een kurkentrekker maken in de bergen, waardoor je de trein eerst bovenlangs ziet rijden, en vervolgens na 3 minuten de tunnel uitkomt, en de fotograaf de foto kan maken. Op 31 juli komt de trein langs Grengiols, als hij nog ruim een uur moet rijden naar zijn eindbestemming.
AfbeeldingGrengiols (CH) - 31/07/2019

In augustus werd er 2 dagen na het Maintal gereden, om een aantal TXL Vectrons te fotograferen. Helaas was het vakantie in Italië, dus reden er niet zoveel. Gelukkig reed er wel een, maar die had een lege wagen aan de loc. Even werd gevraagd of er nog wat leuks zou komen. Lokomotion zou onderweg zijn. Terwijl het heerlijke zonnetje bijna onder is achter de bergen, komt de trein langs de fraaie stek in Gemunden am Main gereden.
AfbeeldingGemünden am Main (D) - 23/08-2019

Op 14 september was het lekker weer, en zou de fraaie 193 623, die sinds de zomer in een mooi jasje rijdt, voor de Katy zitten. Gelukkig was de trein volbeladen, dus werd er even naar Rotterdam afgereisd om te trein te kunnen klikken. In een lekker ''zomer''zonnetje komt hij als trein 41311 door Rotterdam gereden op weg naar Bad-Bentheim
AfbeeldingRotterdam (NL) - 14/09/2019

Ook in oktober werd weinig gedaan, dus was het kiezen makkelijk. HSL 186 381 komt met een graantrein uit Coevorden langs Rotterdam gereden, als hij de Europoort bijna bereikt heeft.
AfbeeldingHSL 381

In november is Nederland qua kleur op zijn mooist, een fraaie stek om dan een foto te maken is het bos bij Venlo. BLS was van de Waalhaven vertrokken met de Melzo naar Italie, dus werd er naar Venlo afgereisd. Net over 13:00 komt hij door het fraaie gekleurde bos, als hij nog een flinke reis voor de boeg heeft.
AfbeeldingVenlo (NL) - 16/11/2019

In december werd ook weinig gedaan. Omdat ik nog geen foto had van de 9901, werd besloten om op 27 december naar Amsterdam te gaan om te loc met de Alpen Expres vast te leggen op Amsterdam. Gelukkig lukte het, dus ook deze kan weer van de lijst.
AfbeeldingAmsterdam (NL) - 27/12/2019

Volgend jaar op ik meer actief te zijn, dus hoop dat ik dan wel een heel jaaroverzicht kan vullen:-)

Ik wens jullie alvast een fijn 2020 toe, met veel mooie plaatjes!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 | Marc

Bericht door NS1707 »

Een mooie internationale serie!
Gebruikersavatar
PeterHT
Berichten: 1555
Lid geworden op: ma feb 04, 2013 11:28 pm
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 | Marc

Bericht door PeterHT »

Ondanks het geringe aantal opnames dit jaar, wel smaakvolle !
De mooiste is wat mij betreft de Glacier Express ;)
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 | Marc

Bericht door Rens »

Erg gave vakantiefoto's en ook mooie Nederlandse platen :)
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 | Marc

Bericht door wouterder »

Leuke serie foto´s Marc! ;)
Jona Brans
Berichten: 1632
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 | Marc

Bericht door Jona Brans »

Mooie foto's! De eerste 3 zijn ook meteen mijn favorieten😀
arnold
Berichten: 14596
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 | Marc

Bericht door arnold »

Mooie Marc! Uiteraard de plaatjes uit CH! En de plaat van RM.
Ruben01
Berichten: 1295
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marc

Bericht door Ruben01 »

Leuk overzicht, met januari als favoriet!
N-spoor
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Marc

Bericht door N-spoor »

Leuk!
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2019 Marc

Bericht door tiemen »

Mooi jaaroverzicht met mijn persoonlijke favoriet December!
spurt2244
Berichten: 367
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marc

Bericht door spurt2244 »

Mooi jaaroverzicht de foto uit september is mijn favoriet.
TSNL250
Berichten: 974
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Marc

Bericht door TSNL250 »

Gaaf!
Plaats reactie