Jaaroverzicht Bob

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Jaaroverzicht Bob

Bericht door erica »

Laat ik het ook eens proberen, zo'n jaaroverzicht. Benieuwd wat de reacties zijn. Verwacht van mij geen spectaculaire fraaie bonte locs, daar heb ik bepaald geen gelukkige hand in. Meestal ben ik op de verkeerde plaats en lees pas achteraf op de fora wat ik allemaal gemist heb. Daardoor ben ik op dagen dat ik op pad ben meestal de hele dag alleen. Dan verlang ik wel eens terug naar de tijd dat ik altijd en overal gelijkgestemden tegenkwam maar die tijd lijkt voorbij. Ook hou ik geen maandindeling aan, ik laat gewoon wat leuke dingen zien.

AfbeeldingLTE 189 212 + SBB 189 108 in Boxtel by Bob Visser, on Flickr

Dan gelijk maar een van de (voor mijn doen) spectaculairste van 2019: de 189 212 bij Boxtel.

AfbeeldingVIRM bij Bovenkarspel Flora by Bob Visser, on Flickr

Dit moest er ook eens op (valt in de categorie 'je woont om de hoek en daardoor komt het er nooit van'), een trein bij de molen van Bovenkarspel.

AfbeeldingDe 904 onderweg naar Bad Bentheim by Bob Visser, on Flickr

De 904 onderweg naar Bad Bentheim op 1 juni.

AfbeeldingICE in Abcoude by Bob Visser, on Flickr

De net van een blauwe band voorziene 4601 komt uit het aquaduct van Abcoude tevoorschijn op zijn eerste Nederlandse optreden.

AfbeeldingRFO met extra Cabooter by Bob Visser, on Flickr

Had ik ook nog niet: RFO met een Blerickshuttle. Overigens leverde deze sessie mij een paar dagen jeuk van de eikenprocessierups op.

AfbeeldingArriva bij Visvliet by Bob Visser, on Flickr

In juli besloot ik dit punt eindelijk maar eens met een bezoek te vereren. Een GTW van Arriva bij de molen van Visvliet.

AfbeeldingRheincargo bij Veitshöchheim by Bob Visser, on Flickr

In juli met die hete dagen een bezoek gebracht aan het Maindal en dit voor mij nieuwe fotopunt aangedaan.

AfbeeldingPRESS bij Gambach by Bob Visser, on Flickr

En daarvan was dit voor mij toch wel het hoogtepunt: de 140 050 van Press met een autotrein.

AfbeeldingMaxima in Gemünden by Bob Visser, on Flickr

Een andere mooie van deze trip: een Maxima bij het bekende fotopunt van Gemünden am Main. Hier heb ik me laten vertellen dat hier aan de stadszijde een geluidscherm komt, u zijt gewaarschuwd.

AfbeeldingCentralbahn in het Maindal by Bob Visser, on Flickr

Ook een leuke, Centralbahn kwam langs bij Himmelstadt met de 110 278 en 1142 704. Waar vandaan, waarheen, waarvoor, allemaal geen idee.

Jullie zien het: af en toe krijg ik wel eens zo'n bonte loc maar er staan er nog veel meer al jaren hoog op de verlanglijst!
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door KvdLee »

Fraaie verzameling hoor! De foto met de molen bij Visvliet springt er voor mij wel uit in de categorie 'het gewone van vandaag is het bijzondere van morgen' :).
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door N-spoor »

Mooi overzicht!
Rolandrail
Berichten: 3243
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door Rolandrail »

Het mooie aan dit overzicht is juist dat het geen trofeënjacht is, fijn! :-)
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
GvTrail
Berichten: 3418
Lid geworden op: vr okt 24, 2014 5:12 pm
Locatie: Hart van de Betuwe

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door GvTrail »

Heerlijke platen Bob.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door derquinho »

Mooie foto's Bob! De platen in Duitsland springen eruit, vooral de Centralbahn.
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door Ruben01 »

Mooie foto's inderdaad. Ik sluit mij volledig aan bij Derk.
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door TSNL250 »

Gaaf!
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht Bob

Bericht door Kevinrail »

Mooi overzicht Bob! Ik ga de plaat van de plan V 904 en de foto van de Centraalbahntrein in het Mainthal.
Plaats reactie