Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door Jeroen »

Het jaar zit er weer bijna op dus tijd voor het jaarlijks overzicht. In 2019 maakte ik ontzettend veel uitstapjes naar Duitsland, waar ik helaas te vaak met lege handen naar huis moest keren. 2019 stond ook in het teken van de 'jacht op de Vectron'. Er verschenen dit jaar zoveel nieuwe fraaie varianten, dat wanneer er een fraaie Vectron gemeld werd in de regio, ik het niet kon laten en een poging moest wagen. Al mislukte het wel eens, zoals ook eerder verteld. Dit jaar bezocht ik ook eindelijk eens het Maintal en stond een trip naar Zwitserland op de planning.

Januari
Afbeelding
In de maand januari werden weinig foto's gemaakt. Op 20 januari werd op net als vele fotografen de stek bezocht in Heukelom. RTB Cargo 193 791 met vol beladen containertrein uit Weil am Rhein naar Pernis

Februari
Afbeelding
Het hoogtepunt van februari was de SBB Cargo Nightpiecer Vectron. De loc werd na een zeer korte periode teruggeven aan Hupac. Sinds eind dit jaar hebbben we gelukkig weer een nieuwe blauwe variant. In februari lukte het me gelukkig om de loc 2 keer te treffen.
SBB Cargo 193 492, verhuurd aan BTE, met Flixtrain als FLX 1805 van Hamburg-Altona naar Köln Hbf, passeert Börste bij Recklinghausen op 17 februari 2019.

Mei
Afbeelding
Mei was een moeilijke maand om uit te kiezen. Een hoop geslaagde tripjes werden gemaakt. Gekozen werd voor een foto vanuit een hoger perspectief. In 2019 werd de licentie voor het rijden van treinen van Captrain België ingetrokken. In Nederland had dat als gevolgen voor de Born kolentrein. Lineas en later IRP gingen de kolentrein rijden. Na een vakantie in Indonesië had ik nog een weekje vrij en werd op 10 mei 2019 naar Born gereden. IRP 2105 trekt de kolentrein langzaam over de weegbrug.

Juni 1/3
Afbeelding
Op 1 juni 2019 werd een trip gemaakt naar het Saarland voor de fraaie Saarrail 151. Deze stonden hoog op mijn lijstje en wilde ik graag kunnen afstrepen dit jaar. Volgend jaar hoop ik nog een bezoek te brengen om andere stekken te kunnen afstrepen. Eén dag was net te kort.
SaarRail 151 165 met torpedo-trein 91307 uit Dillingen naar Völkingen, passeert de VSE Kraftwerk tussen Ensdorf en Bous op 1juni 2019.

Juni 2/3
Afbeelding
Omdat in maart niet echt een waardige foto voor het overzicht gekozen kon worden, een extra foto voor de maand juni.
AVG 217 002 en Power Rail 218 472 met ballasttrein van Hannover naar Stolberg (Rheinland), passeert luid brullend Wickrath op 26 juni 2019.

juni 3/3
Afbeelding
Een derde foto voor de maand juni, omdat ik in april op vakantie was in indonesië.
Op 29 juni 2019 werd de trein een dag tentoongesteld op station Oberhausen Hbf en vertrok eind van de dag naar de volgende bestemming.
DB Cargo 193 360 (I am European) met "Noah's Train" van Oberhausen naar Luxemburg, passeert de acht fotografen bij Düsseldorf-Rath.


Juli
Afbeelding
Bij het terugblikken kom je erachter dat je in sommige maanden verrassend weinig foto’s hebt gemaakt. In juli sprong er maar één foto echt uit. Lineas 513-10 met een beladen dolimetrein uit Hermalle-sous-Huy onderweg naar Veendam. Achterop hangen Lineas 7866 en 7784. Het geheel passeert Heeze op 16 juli 2019.

Augustus
Afbeelding
Op 16 augustus vond de jaarlijks fotosafari op de Bocqlijn 9plaats van de TSP. Dit jaar was de fraaie 29.013 te gast. NMBS 29.013 met goederentrein langs Senenne.

September
Afbeelding
In deze maand maakte ik en Arnold voor het eerst een hobbytrip naar Zwitserland. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik dit land ging bezoeken. We troffen met het weer. Op één dag na was het de hele week strak blauw. Toen ons op de tweede dag diverse oudere BLS en SBB locs passeerde kon onze week al niet meer stuk. BLS Cargo Re4/4 425 190 + 465 013 met LKW Walter-trein naar Italië, langs de Thunersee bij Einigen op 17 september 2019.

Oktober
Afbeelding
Hoog op het verlanglijstje in 2019 stond de blauwe HSL 186 381. Deze loc liet ze moeilijk vangen en reed tot het laatste kwartaal van dit jaar nauwelijks in Nederland. Op 29 oktober 2019 kon de loc eindelijk worden afgestreept. HSL 186 381 met graantrein uit Oost-Europa naar Oss, langs Ellecom.

November
Afbeelding
In de maand november werden vele tripjes gemaakt om de herfstkleuren vast te leggen. Om niet al te veel Vectron geweld in het overzicht terug te laten komen, werd gekozen voor een foto uit Oss. Railpro 607 duwt 12 graanwagens naar de Osse Overslag Centrale, waarvan er 4 worden afgekoppeld om gelost te worden. Oss, 19 november 2019.

December
Afbeelding
In december is altijd een maand waar ik weinig foto’s maak. Op 1 december reed ik naar Kaarst na een melding dat de InRail Vectron onderweg was. InRail 193 847 met huckepacktrein van het Italiaanse Pordenone naar het Duitse Krefeld-Uerdingen, langs Kaarst-Tilmeshof.
Laatst gewijzigd door Jeroen op vr dec 27, 2019 2:22 am, 6 keer totaal gewijzigd.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
N-spoor
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door N-spoor »

Mooi kleurrijk overzicht Jeroen! Oktober is mijn favoriet
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door NS1707 »

Sluit me volledig bij N-spoor aan!
wessele
Berichten: 758
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door wessele »

Leuk! November is mijn favoriet.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door VinceCargo »

Net als bij je pa is oktober m'n favoriet. Vanzelfsprekend natuurlijk ;-)
Geen handvol, maar een land vol
DDZ7504
Berichten: 3880
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door DDZ7504 »

Mooie foto's hoor! Wat mij betreft is februari ook hier wel de topper.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
BjörnNielsen
Berichten: 968
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door BjörnNielsen »

Top jaaroverzicht Jeroen, mei is ondanks de lichte groothoek wel erg knatsj!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21698
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door Ronnie »

Oktober is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
Staaijeren
Berichten: 265
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door Staaijeren »

Mooie serie
Foto's op Flickr
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door wouterder »

Leuke verzameling locomotieven Jeroen! :P
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door Daan W »

Februari blijft gaaf zeg! Leuke reeks Jeroen!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3421
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door Rens »

Veel leuke knallers, en mede dankzij de prachtige wolkenlucht is mei favoriet!
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door robehv »

erg fraaie platen jeroen. Vind Mei met de wolken het mooiste maar qua treinen foto van Juni (2/3)
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1277
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door kay-cee »

Erg fraaie serie Jeroen! De Vectron foto's zijn mijn favorieten!
TSNL250
Berichten: 974
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door TSNL250 »

Fraai! november is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Jeroen

Bericht door derquinho »

Prima fotowerk! Juni 2 en september zijn mijn favorieten.
Plaats reactie