Jaaroverzicht 2019 Marcel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door Marcel »

Aan het einde van het jaar is een goed moment om de balans op de maken voor 2019. Het was voor mij geen bijzonder succesvol jaar. De jaarlijkse lange fototrip viel letterlijk in het water, op de momenten met veel tijd was het weken lang bijzonder slecht weer en op beslissende momenten was het geluk met wolken, belading en kruisingen vaak niet aan mijn zijde. Gelukkig konden er met wat schuiven in de agenda ook nog 2 korte buitenland tripjes worden gemaakt en 2 ééndaagse bezoeken. Uiteraard was het niet alleen maar kommer en kwel en konden er ook genoeg mooie foto's gemaakt worden. Absoluut hoogtepunt was een drieweekse niet treingerelateerde rondreis door Amerika.

De eerste 3 maanden waren makkelijk kiezen met een fotoplek waar ik al 10 jaar graag een foto wilde maken, een foto van de in mijn ogen mooiste Vectron tot nu toe en in maart een foto van een rijdende 1200.

Januari Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Op 20 januari vonden er zoals in wel meer weekenden het geval was omleidingen plaats via Venlo. Gelukkig was het deze dag prachtig weer en konden er een behoorlijk aantal fraaie foto's worden geschoten. Het was niet zo heel druk waardoor er tijd was om even naar Biezenmortel te rijden voor de Rzepin trein van LTE. Nog nooit lukte het mij om een foto te maken bij de onbewaakte overgang. Deze dag lukte het eindelijk om deze overweg te bereiken en kon de bovenstaande foto worden gemaakt met de LTE 193 728 aan kop.

Februari Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Op 24 februari werd er vroeg opgestaan omdat Vince onderweg was met de 186 293 en het ledig materieel van een skitrein. Na doorkomst in Dülken en foto van de Bustoshuttle in Tegelen kregen we bericht dat de SBB 193 492 onderweg was richting Neuss waardoor in colonne richting Bösinghoven werd gereden. Na een behoorlijke tijd wachten zien we hier de SBB 193 492 voorbij rijden met een lange sleep lege rijtuigen. Helaas is deze Vectron niet lang na de foto ontstickerd.

Maart Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

De 1200 blijft mijn favoriete locserie en een kans op een fraaie zon foto van deze machine laat ik dan ook niet snel voorbij gaan. Door opgelopen vertraging werd het nog behoorlijk stressen met wolken die dicht bij de zon waren maar gelukkig hadden ik en de 10'tallen andere fotografen geluk op 30 maart toen de RXP 1251 met een gezelschapstrein onderweg waren richting Amsterdam.

April Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

April is de eerste typerende hobbymaand voor dit jaar. Normaal een maand waarin er met fraaie lentekleuren diverse trips worden gemaakt nu slechts 5 foto's. Hoogtepunt van de maand waren de 2 Lineas reeks 77 locs in bedrijfskleuren die met de "extra" dolimeset onderweg waren via Udenhout naar Roosendaal.

Mei Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Ook in mei wilde het niet echt vlotten met de weer/tijd combinatie waardoor er slechts op 2 dagen foto's gemaakt werden. Voor mijn werk moest ik een kleine week naar Ulm en door met de auto te gaan kon er een middag en dag foto's maken in het Maintal gepland worden. Ook hier lukte het lange tijd niet om echte klappers te klikken zoals Vince ze vaak aaneenrijgt. Net voor ik richting Ulm wilde vertrekken kwam het toch nog goed met 3 fraaie privaten in 10 minuten. De eerste die voorbij kwam heb ik als foto van de maand gekozen. We zien de 193 558 van TXL voorbij rijden met een fraai beladen KLV aan de haak.

Juni Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

In juni ging ik samen met mijn pa een 4 tal dagen op pad. We besloten via het Maintal naar de omgeving Kufstein te rijden om later via het Maintal weer naar huis te gaan. Tijdens deze trip met fantastisch weer konden diverse fraaie Lokomotion combinaties worden gefotografeerd. Voor mij was er echter één stek waar ik perse een foto wilde maken namelijk bij het oude klooster in Oberaudorf. Ondanks al het private geweld tijdens deze trip waren uitgerekend op de 2 avonden dat we hier waren de TXL en Lokomotion treinen ladl. Gelukkig konden we nog wel de bovenstaande ÖBB Taurus 1116 137 fotograferen met schuifwandwagens.

Juli Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

In juli kon ik nog 3 dagen vrij pakken om een trip te ondernemen. Gekozen werd voor de omgeving midden Duitsland waar ik ook al heel lang de beroemde stek in Hermansspiegel wilde bezoeken. Op de vrijdag kon ik daar de op dat moment voor BoxXpress rijdende 193 875 fotograferen met een goed beladen containertrein.

Augustus Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Ook in augustus werd er op slechts één dag gehobbyd. Gelukkig kon toen wel direct de vers bestickerde RFO 193 623 worden gefotografeerd met de zaterdagse Blerickshuttle. Met zijn unieke design zeker een van de smaakmakers van 2019.

September Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Zoals beschreven in de inleiding werd in september een lange reis door Amerika gemaakt. Ondanks de enorme hoeveelheid gereden kilometers kwamen we onderweg maar weinig treinen tegen. Gedurende de trip werden dan ook maar 2 treinen gefotografeerd. Bij de eerste had ik wel geluk met een kortstondige opklaring. We zien de CN 2673 hier door Rapid River rijden met een zeer lange unit cargo aan de haak.

Oktober Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Mijn vriendin bleef 3 maanden voor haar werk achter in Amerika wat zorgde voor wat meer hobbytijd in de laatste 3 maanden van het jaar. Ondanks het vaak grijze weer besloot ik toch maar wat vaker op pad te gaan. In oktober konden ook diverse zon foto's gemaakt worden maar als hoogtepunt zie ik toch mijn eerste bezoek aan Assel waar de TCS 101002 nog in Railpromo kleuren voorbij kwam met een sleep ketelwagens.

November Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

In november werden ook diverse trips ondernomen voor herfstkleuren. Ook deze maand kies ik voor een grijs weer plaat ondanks diverse zon foto's. Na jaren kon ik een foto maken bij de verkleurde bosrand in Breyell. We zien de fraaie 193 792 van RTB met een Nürnbergshuttle voorbij komen.

December Afbeelding

Klik op de afbeelding voor een vergroting!

Op 15 december konden de laatste foto's van dit jaar worden gemaakt. In een laatste zon gat van de dag zien we hier de LTE 193 263 voorbij met een Rzepinshuttle.

Hiermee komt een einde aan het jaar 2019. Voor iedereen een gezond en succesvol 2020 gewenst.
"The chase is better than the catch."
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door wessele »

Kleurrijke en mooie serie!
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door N-spoor »

Toch een mooi overzicht geworden! Oktober is mijn favoriet.
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door Ruben01 »

Leuk overzicht met lekker veel Vectrons :-))
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door Ronnie »

Mooi. Februari en maart zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door TSNL250 »

Mooi modern overzicht!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door NS1707 »

Leuke serie met die moderne locs!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door Jeroen »

Mooi overzicht Marcel! Februari is mijn favoriet! Mooi geslaagde trip was dat in alle hectiek! :D
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door arnold »

Leuke plaatjes gemaakt.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door VinceCargo »

Februari en Mei als favoriet in deze leuke serie!
Soms zit het mee, meestal zit het tegen :roll:
Geen handvol, maar een land vol
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door arnold »

Vele mooie plaatjes.
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door DDZ7504 »

Ik kan niet tussen de Vectrons kiezen :-))
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door BjörnNielsen »

Goed jaaroverzicht Marcel, februari is mijn favo.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door Rens »

Een mooi jaaroverzicht met veel Vectron, wordt het gesponsord door Siemens? :P
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Marcel

Bericht door derquinho »

Mooi Marcel! Als liefhebber van oude locs kies ik uiteraard voor de 1251 :-)
Plaats reactie