Jaaroverzicht 2018 Rob

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2018.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2018 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Jaaroverzicht 2018 Rob

Bericht door robehv »

Het is nog net 2018 dus tijd voor een jaaroverzicht van mijn kant :D Foto's maken stond zo af en toe op een heel laag pitje maar er zijn genoeg foto's gemaakt voor een leuk jaaroverzicht.
Januari slaan we even over hier voor komt nog een bonus foto.
We beginnen op 23 februari met de volgende foto gemaakt in Breyell
Afbeelding
485 017 BLS met een beladen CargoBeamer uit Domodossola naar Kaldenkirchen.

In maart ging de keuze tussen de 1251 van RailExperts en de volgende plaat, omdat marcel de 1251 al had ben ik voor deze gegaan :D
Afbeelding
PCW 7 Met koppelwagen + 700115 + ketelwagen (als koppelremwagen) door station Wegberg ri wildenrath siemens.

In april ben ik naar de omgeving van Trier gegaan voor 3 dagen stoomtreinen en diesel , omdat mijn voorkeur zelf uitgaat naar diesel daarvan een plaatje.
Afbeelding
29 Apri 2018 : Taben / 200 033 van de Museumseisenbahn in Hamm is met een setje silberlinge onderweg als trein 61955 van Trier Hbf naar Merzig.

Afbeelding
26 Mei 2018: Wijlre / 6703 als goederentrein onder trein nummer 611 van Kerkrade naar Wijlre bij binnenkomst te Wijlre.

De bonusplaat van januari gebruiken we hier voor een extra foto
Afbeeldingg
Na een tip van jeroen werd er 27 Mei naar duitsland gegaan voor het volgende: 232 635 met korte militaire trein, beladen met zes Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV), vertrekt van basis Ayrshire-Barracks bij binnenkomst Mönchengladbach-Rheindahlen

Door naar 28 Juni:
Afbeelding
193 232 LTE Met een Linz shuttle (41969) richting Venlo.

In juli ben ik met mijn opa 2 dagen naar de Rijn gegaan, het aanbod viel helaas erg tegen maar er werden wel wat leuke plaatjes gemaakt
Afbeeldingl
18 Juli 2018: Oberwesel 212 094,212 310 Met een sleep lege Rens&Res richting Mainz.

De maanden augustus en september slaan we over, er werden wel foto's gemaakt maar niet voor in dit overzicht.
In oktober zijn er wel 3 plaatjes gemaakt die ik graag in dit overzicht wil zetten.
we beginnen op 20 Oktober 2018 in Blerick.
Afbeelding
Fairtrains/klok 231 , 1501 , 1315

de volgende dag ben ik weer naar de zlsm gegaan de vsm was met diesel en stoom op bezoek en ook de 2205 shd.
Afbeeldings
Eys : 2459 VSM Met een Goederentrein van Wijlre naar Kerkrade.

24 Oktober ging ik maar weer naar de zlsm... :lol: Het was seinwezen dag en 2 dagen daarvoor was er besloten dat voor iedereen die zin had er in de ochtend een fotorit werd gehouden met de 2205 van de SHD. Was een zware dag aangezien ik rechtstreeks uit de nachtdienst door ben gegaan maar het was wel de moeite.
Afbeelding
24 Oktober 2018: Wijlre / 2205 SHD Met een gemengde goederentrein van Wijlre naar Simpelveld

Op 15 november was ik in de buurt van Amersfoort en besloot ik naar Nijkerk te gaan voor wat plaatjes te maken van de sgm en de 1700 met DD-AR
Het is niet echt een bijzondere trein maar ik vind het zelf een van het fijnste mat om mee te rijden
Afbeelding
NSR 1736 met stam 7377 als sprinter van Zwolle naar Utrecht

het laatste plaatje voor dit overzicht is op 13 december gemaakt in Horst
Afbeelding
475 404 BLS met een Melzo shuttle vanuit Amsterdam Houtrakpolder richting Venlo.

was die weer :D
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Rob

Bericht door arnold »

Leuk overzicht Rob. Favoriten zijn April, Bonus & Oktober. Fijne Jaarwisseling samen. En 'n goed 2019.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Rob

Bericht door Ronnie »

Mooi overzicht. Paar leuke platen gemaakt bij de ZLSM dit jaar.
Goed sporen. Daar houden we van.
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Rob

Bericht door N-spoor »

Mooi overzicht! November is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Rob

Bericht door Railleon »

Mooi overzicht Rob! Juli-plaatje springt eruit.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Rob

Bericht door Jeroen »

Mooie reeks! De 6703 in Wijlre is mijn favoriet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie