Jaaroverzicht 2018 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2018.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2018 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2018 Michel

Bericht door Michel »

Het jaar 2018 stond voor mij in het teken van het afronden van mijn studie naast mijn werk. Op 14 november mocht ik in Utrecht mijn getuigschrift ophalen en was mijn missie geslaagd. Na 2 - 3 jaar veel minder tijd voor de hobby te hebben gehad, was het dit jaar voor mij makkelijker om zo nu dan even tussenuit te gaan.

Januari
Afbeelding
In 2018 heeft NSR de volledige bestelde vloot aan Flirts in dienst genomen. Deze stellen zijn vooral in het zuiden van het land te vinden in de sprinterdiensten aldaar. Zo ook de aan elkaar geknoopte diensten tussen Arnhem - 's-Hertogenbosch en 's-Hertogenbosch - Dordrecht. Op zondag 14 januari is stel 2514 als SP 6643 onderweg naar Dordrecht bij de IJzeren Man (nabij Vught).

Februari
Afbeelding
Na verplichtingen in de ochtend t.b.v. mijn studie, had ik de rest van de middag tot mijn beschikking. Mijn keuze viel op de stekken rond Zevenbergen en Moerdijk. Daar aangekomen zag ik dat RRF was aangekomen op het station van Lage Zwaluwe en ging omlopen. Dat betekende dus dat de trein richting Moerdijk ging. Dus werd er positie gekozen aan het begin van de stamlijn nabij de Moerdijkbrug: RRF 20 met een korte containertrein op weg naar Moerdijk.

Maart
Afbeelding
Na een tip dat de LTE 193 232 op 24 maart 2018 de Linz-shuttle van LTE reed, werd er vlug naar de dichtsbijzijnde stek in de buurt gereden: Heukelom. Na de wolkenloterij te hebben gewonnen, kon ik zodoende de 193 232 "Flying Dutchman" ook vastleggen.

April
Afbeelding
In April werd er bij de vooruitzichten van een lange periode van mooi stabiel weer het plan gemaakt om samen met Björn Nielsen naar KBS 310 te gaan en daar een paar dagen te hobbyen. Daar veel leuke dingen gezien. Maar de trein van Deltarail op die donderdag was toch wel een hoogtepunt. Deltarail 243 559 (in oude DDR-kleurstelling) met een containertrein uit China naar Rheinhausen bij Ovelgünne op 19 april 2018.

Mei
Afbeelding
Ook in de maand mei was het uitstekend weer om erop uit te trekken. Mijn keuze voor deze maand valt op de laatste commerciële rit van de CT 1621. Hierna is de loc gestald op de Kijfhoek. Sinds 2018 rijdt Captrain de UBC-containertreinen tussen Lage Zwaluwe en Sittard met elektrische tractie, waardoor het voor mij eenvoudiger was om de 1600'n van CT te fotograferen.

Juni
Afbeelding
In de maand juni moest ik mijn scriptie inleveren en dus was er wat minder tijd beschikbaar voor de hobby. Het weer was deze maand ook wat minder. Aan het einde van de maand knapte deze weer op en na inlevering was er weer meer tijd beschikbaar. De 1600'n blijven leuke locs en mijn keuze valt dan ook een plaat van deze leuke locs. Op de warme 29 juni was ik op tijd in Zevenbergen voor de afvoertrein uit Sloehaven met DBC 1604 en in opzending DBC 6469.

Juli
Afbeelding
In de maand Juli hadden een record zonnige maand en ook zeer warm. In de weekenden werd er dan ook een en ander gedaan aan de hobby en dan vooral dicht bij huis. Na een tip op zaterdagavond werd er op zondag 15 juli 2018 naar de boog van Breda-Prinsenbeek gereden voor Captrain met beladen autotrein. Keurig op tijd kwam de CT 1618 voorbij met zijn trein. Een paar maanden later zou Captrain dit vervoer verliezen aan RFO.

Augustus
Afbeelding
In de maand Augustus liep de warmte gewoon door in het begin van de maand. Het was ook de maand dat HSL Netherlands zijn eerste rit door Nederland maakte. Deze trein werd op een stek opgewacht op het traject van 's-Hertogenbosch - Tilburg. HSL 186 181 met een ketelwagentrein Bad Bentheim - Botlek bij Berkel-Enschot op 5 augustus 2018. Tevens werd deze maand de laatste stukken ingeleverd ten behoeve van mijn studie.

September
Afbeelding
In de tweede helft van de maand september begon eindelijk mijn vakantie. Met Björn Nielsen werd er weer op uit getrokken. Deze keer zagen we weer zeer leuke dingen met EBS met kalizoog, PRESS met Holzroller en andere dingen. Maar we hebben ook in het dieselparadijs gestaan rond Bernburg en Baalberge. In die dagen lukte het ons om de 232 van Strabag met Cementklinkertrein op diverse plekken vast te leggen. Een lastige keuze, maar de plaat in Baalberge heeft het toch wel gewonnen. Strabag 232 105 met de 2e cementklinkertrein van de dag uit Bernburg naar Köthen.

Oktober
Afbeelding
Terwijl ik nog vakantie had in de eerste week van Oktober, werd er deze maand nog diverse dingen in eigen land nog vastgelegd. Het feit dat ik het vervoer van auto's door RRF nog niet had en een nieuwe stek voor mij ter hoogte van Hoogerheide, heeft mij doen kiezen voor deze plaat. RRF 561-05 met een beladen autotrein naar de Sloehaven op 5 oktober.

November
Afbeelding
Medio november werd het onverwachts zeer zonnig en koud. Dat laatste deert mij niet om erop uit te gaan. Tevens was eind oktober het cokesvervoer opgestart. Voor mij de kans om deze trein net over de grens in Breyell op te wachten. Na lang wachten kwam de trein met RC DE 676 dan eindelijk door in Breyell. Inmiddels is het vervoer weer ten einde.

Bonusplaat
Omdat ik in de maand december niets meer heb gefotografeerd, valt mijn keuze op een plaat tijdens een van de 2 trips die ik in 2018 heb gemaakt.
Afbeelding
Nadat we een dag eerder de 232 van de LEG (Leipziger Eisenbahn Gesellschaft) met een ketelwagentrein uit de verkeerde kant zagen rijden, was het een dag later wel prijs toen we op de stek bij Wierthe stonden. LEG 132 004 met een ketelwagentrein van Wascosa bij Wierthe op 21 april 2018.

Rest mij verder iedereen fijne feestdagen toe te wensen en een zalig uiteinde.
Laatst gewijzigd door Michel op wo dec 26, 2018 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
arnold
Berichten: 14488
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Michel

Bericht door arnold »

April ,September & bonusplaat zijn zeer fraai.
Laatst gewijzigd door arnold op di dec 25, 2018 6:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht Michel

Bericht door N-spoor »

Kleurrijk overzicht!
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1270
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht Michel

Bericht door kay-cee »

Mooi overzicht Michel!
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Michel

Bericht door TSNL250 »

Mooi!
Veel verschillend materieel
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Michel

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi overzicht Michel met een deel herkenbare foto's :=)
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Michel

Bericht door Marcel »

Gave serie vooral de foto’s rondom Woltdorf.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Michel

Bericht door Rens »

Mooie serie en gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Michel

Bericht door derquinho »

Mooie foto's!
Plaats reactie