Jaaroverzicht 2016 Michel Ritmeester

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
michelgouda
Berichten: 34
Lid geworden op: za apr 23, 2016 8:32 am

Jaaroverzicht 2016 Michel Ritmeester

Bericht door michelgouda »

Dit jaar maak ik ook een jaaroverzicht van 2016. Vorige jaar heb ik geen jaaroverzicht hier gemaakt omdat mijn plaatjes toen ronduit slecht waren. Maar dit jaar ben ik er heel erg in gegroeid. De eerste foto's zijn slechter dan de andere. Dat komt omdat in EINDELIJK ben overgestapt op een Spiegel reflex Camera. Als je nu door mijn foto's heen schrolt zie je hopelijk een groei in mijn foto's !. Bij deze wens ik iedereen een prettige overgang van het jaar 2016 naar 2017 !

Januarie :
Afbeelding

De eerste maand werd er gekozen voor de erg fraaie CapTrain 6609 met de nosta shuttle in Gouda. Die dag ervoor was de tweede R-NET flirt het nederlandse ingebracht, en stond het parron stampvol met Fotografen. Die zondag erop stond het weer stampvol met Fotografen voor de nosta shuttle die eens met een Class 66 reed. Hier passeerd de trein met een dreiging van een virm achter ons.

Februarie :
Afbeelding
Deze maand werd er voor de fraaie CapTrain 1619 gekozen die ik voor de eerste keer heb kunnen platen, tevens ook een van de eerste Gefco auto treinen voor mij. Hier passeert hij mij in Gouda.

Maart :
Afbeelding
Deze maand koos ik uit een fraaie trein van HSL. Die de locon 9904 had gehuurd voor een BLG auto trein. Deze werd in het bekende moordrecht opgewacht, in een heerlijk zonnetje door de 2 Fotografen.

April :
Afbeelding
Deze maand reed HSL een BLG trein met hun eigen 1832. Die werd in het zonnige gouda opgewacht. Door een vertraagde intercity reed de trein langzaam en sjokte met de dubbele pantograaf de fotograaf voorbij.

Mei :
Afbeelding
Voor de maand Mei werd er niet echt iets bijzonders verwacht. Alleen er reed een LTE keteltrein met een 189 + 186. Dat bleken de 189 095 + 186 426 te zijn. Die trein werd in Nieuwerkerk Aan Den Ijsel opgewacht. Dat was toen een nieuwe stek voor mij. Hier passeert de trein de 3 Fotografen.

Juni :
Afbeelding
Deze maand had ik een paar toets dagen. Maar daartussen werd er tijd vrij gemaakt. Nadat ik een avondje van 18:00 tot 20:00 in hogebrug had gestaan was ik het een beetje zat. Totdat ik op mijn fiets zat. Toen kwamen er opeens een paar auto's met fotografen aan. Die zijden dat er een fraaie DBC Silo trein aankwam. Daar bleek Blog mee te rijden. Hier passeert de trein de 10 fotografen.

Juli :
Afbeelding
De tropiche maand was dit !. Ik vind dit de allesfraaiste van deze maand. De RRF/CapTrain 4401 + CT-102 met een fraaie autotrein in het moordrechtste.

Augustus :
Afbeelding
Deze maand was niet alleen een van de leukste treinen maanden, maar ook de maand van mijn verjaardag. Net een paar dagen ervoor werd ik getrakteerd op de PCW 193 902 VECTRON. in mijn thuisstad.

BONUS Augustus :
Afbeelding
Ook HSL had weer een aantal keteltreinen. Zo ook deze. De gehuurde 9903 van locon mocht fraaie geheel voorttrekken.

September :
Afbeelding
In deze maand werd er een gewone Electrolux trein vastgelegd, op de spoorweglaan met de Vlaamse Reus 6518.Tevens had ik net een nieuwe camera !

Oktober :
Afbeelding
Deze maand kwam de HSL 186 181 naar nederland, omdat de 1832 een versleten wiel had. De dag ervoor had ik hem ook al erop, maar dat weer was zo slecht, dat ik hem de dag erop er nog een keer plaatte, op de losweg.

BONUS Oktober :
Afbeelding
Ook had ik de 189 206 nog op de foto dit jaar !. Helaas was dit wat paniekerig, maar wel een scherp plaatje !. Hier passeerd hij de 3 Fotografen.

November :
Afbeelding
En deze maand alweer op de losweg. Voor een fraaie keteltrein van CapTrain met de gehuurde 4401 op kop. Terwel de rest van nederland totaal mistig was !

December :
Afbeelding
De laatste maand werd de 30ste dag uitgekozen. Toen was de miezer bevroren, en was prachtig uitgesneeuwd !. Toen kwam de 1621 nog met een fraaie keteltrein, die het helemaal in Gouda afmaakte !
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Michel Ritmeester

Bericht door DDZ7504 »

Ronduit fraaie foto's, kan echt geen mooiste kiezen!
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Michel Ritmeester

Bericht door ov_wijzer »

Leuke plaatjes. Gokje, je komt uit de omgeving van Gouda? :-))
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Michel Ritmeester

Bericht door VinceCargo »

Leuk overzicht, misschien tijd om wat verder het land in te trekken? ;-)
Geen handvol, maar een land vol
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Michel Ritmeester

Bericht door DDZ7504 »

VinceCargo schreef:Leuk overzicht, misschien tijd om wat verder het land in te trekken? ;-)
Doet hij regelmatig wel, maar dat gaat nou eenmaal niet vaak als je school en stage hebt :lol:
ov_wijzer schreef:Leuke plaatjes. Gokje, je komt uit de omgeving van Gouda? :-))
Hij woont in Gouda ja ;)
Wij kunnen er ook weinig aan doen dat de leukste spots in de eigen achtertuin zitten :-))
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Michel Ritmeester

Bericht door arnold »

Leuke serie! En december is 'n erg mooie winterse plaat!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Michel Ritmeester

Bericht door Ronnie »

Leuk overzicht. Alleen tel ik 14 foto's, terwijl een jaar slechts 12 maanden heeft. Dus graag je overzicht beperken tot 12 foto's ;) .
Goed sporen. Daar houden we van.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 Michel Ritmeester

Bericht door NS1707 »

Leuk lokaal overzicht!

In 2017 ook foto's buiten Zuid-Holland? :lol:
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Michel Ritmeester

Bericht door mattias »

Toffe fotoreportage, Michel!
Juli springt voor mij het meeste in het oog.. ;-)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Plaats reactie