Spotplekken Brabantroute

Interessante spotplekken
Plaats reactie
BCh
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 29, 2018 3:53 pm

Spotplekken Brabantroute

Bericht door BCh »

De laatste tijd heb ik met enige regelmaat gespot op een station langs de Brabantroute. Niet echt ideaal, wel makkelijk. Nu wordt de Brabantroute, net als de rest van Nederland geplaagd door hekken.

Nu is mijn vraag zijn er ook plaatsen waar het meevalt met de hekken, zodat je geen ladder nodig hebt. Deze kan ik niet mee nemen ivm OV en fiets gebonden.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 148
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door RedmarStam »

In Hulten, Oisterwijk en Hegelsom kan je makkelijk staan. Als je naar Hulten gaat kan je kiezen of je aan de broekdijk gaat staan of aan de Hulteneindsestraat.

Meeste plekken kan je lopend doen, maar fiets is wel een aanrader. Komende zaterdag sta ik zelf in Hegelsom.
Flickr: --> Klik <--
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door rob1965 »

Denk bij Hegelsom wel op de rood-witte hekken in de bocht naar station Horst-Sevenum. Tenzij je dat niet erg vindt natuurlijk.... ;)

In Hulten is de Broekdijk wel handig i.v.m. de lege bloembakken die daar staan: heb je geen keukentrapje nodig... :)
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
BCh
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 29, 2018 3:53 pm

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door BCh »

RedmarStam schreef: do jun 27, 2019 6:28 pm In Hulten, Oisterwijk en Hegelsom kan je makkelijk staan. Als je naar Hulten gaat kan je kiezen of je aan de broekdijk gaat staan of aan de Hulteneindsestraat.

Meeste plekken kan je lopend doen, maar fiets is wel een aanrader. Komende zaterdag sta ik zelf in Hegelsom.
Bedankt voor je antwoord. Voor Hegelesom is het de Wachtpostweg neem ik aan, die volgens Streetview op een gegeven moment geen hek meer eheft?
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 148
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door RedmarStam »

rob1965 schreef: do jun 27, 2019 6:40 pm Denk bij Hegelsom wel op de rood-witte hekken in de bocht naar station Horst-Sevenum. Tenzij je dat niet erg vindt natuurlijk.... ;)

In Hulten is de Broekdijk wel handig i.v.m. de lege bloembakken die daar staan: heb je geen keukentrapje nodig... :)
In broekdijk heb je idd die bloembakken waar je iets hoger staat, zoals Rob al zei.
Flickr: --> Klik <--
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door rob1965 »

BCh schreef: do jun 27, 2019 6:42 pm
RedmarStam schreef: do jun 27, 2019 6:28 pm In Hulten, Oisterwijk en Hegelsom kan je makkelijk staan. Als je naar Hulten gaat kan je kiezen of je aan de broekdijk gaat staan of aan de Hulteneindsestraat.

Meeste plekken kan je lopend doen, maar fiets is wel een aanrader. Komende zaterdag sta ik zelf in Hegelsom.
Bedankt voor je antwoord. Voor Hegelesom is het de Wachtpostweg neem ik aan, die volgens Streetview op een gegeven moment geen hek meer eheft?
Het mooiste vind ik thv de Spoorweg (ja, echt waar) tussen Hegelsom en America. Allemaal op loopafstand: 10-15 minuten vanaf het station. Wat ook wel oké is, is het zandpad langs de bikeway. Dan loop je vanaf het station de andere kant op, richting Blerick. Let wel op eventueel tegenlicht in de richting van Blerick. Met name ‘s ochtends. Verder ook letten op busjes met seizoensarbeiders die in deze regio erg veel worden ingezet. Verkeersregels schijnen erg moeilijk te zijn...
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door DDZ7504 »

Ten westen van station Tbr is een fotoplek aan de rand van een woonwijk waar je op een klein talud kunt staan. Aan het einde van de Zierikzeestraat kun je een hekje door, en dan volg je zo het paadje naar het talud.

Verder kun je natuurlijk ook op het heuveltje ten oosten van Tbr staan zonder ladder.
(Beide stekken alleen voor treinen ri Bd)
Laatst gewijzigd door DDZ7504 op vr jun 28, 2019 2:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door erica »

RedmarStam schreef: do jun 27, 2019 6:43 pm
rob1965 schreef: do jun 27, 2019 6:40 pm Denk bij Hegelsom wel op de rood-witte hekken in de bocht naar station Horst-Sevenum. Tenzij je dat niet erg vindt natuurlijk.... ;)

In Hulten is de Broekdijk wel handig i.v.m. de lege bloembakken die daar staan: heb je geen keukentrapje nodig... :)
In Broekdijk heb je idd die bloembakken waar je iets hoger staat, zoals Rob al zei.
Voor treinen uit Tilburg kun je daar niet op staan, dan sta je tegen die anti-oversteeklichtmasten aan te kijken. Je kunt meer naar rechts prima staan zonder trap. Mits er geen mais in het veld staat.

Andere tips: het traject tussen Dordrecht Zuid en de Moerdijkbrug kent diverse plekken waar je geen ladder nodig hebt. Station Oisterwijk is leuk voor treinen richting Tilburg. Je kunt daar opnames maken met het stationsgebouw. Al wordt de achtergrond daar tegenwoordig gevormd door een kantoorgebouw. In Tilburg kun je opnames maken van treinen richting Breda met het bekende kroepoekdak. Gaat alleen 's zomers vanwege de schaduwen van de wachthokjes op het perron. Ook een bekende is de Kapelweg ten westen van Boxtel. Biedt diverse goede mogelijkheden in beide rijrichtingen en geen hekken.
Laatst gewijzigd door erica op vr jun 28, 2019 5:41 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door erica »

DDZ7504 schreef: do jun 27, 2019 7:34 pm Ten oosten van station Tbr is een fotoplek aan de rand van een woonwijk waar je op een klein talud kunt staan. Aan het einde van de Zierikzeestraat kun je een hekje door, en dan volg je zo het paadje naar het talud.

Verder kun je natuurlijk ook op het heuveltje ten westen van Tbr staan zonder ladder.
Bedoel je die geluidswal? Sta je daar niet te ver uit de baan?
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door DDZ7504 »

Ging prima toen ik er was.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
mvschoon
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 2:32 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door mvschoon »

Overigens is de Zierikzeestraat juist ten westen van Tbr.
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door erica »

Het eerste punt dat DDZ7504 bedoelt ligt precies aan het eind van het perron van Tilburg Reeshof. Het hekje staat op het perron.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door JUSTINIAN »

Voor liefhebbers van semi bebost gebied is de plek op circa 15 minuten lopen van Tbu richting Reeshof te doen, waar een overweg ligt bij het wandelpark Tilburg Oude Warande. Na de overweg nog iets doorlopen op een verdiept pad. Van beide richtingen kun je de middag goed fotograferen.
Oisterwijk is al genoemd; als je vanaf het station op het trottoir richting Boxtel loopt heb je een kwartiertje lang fotokansen onder de bomen voordat je op een zandpad komt waar al veel fotootjes gemaakt werden.
Suc6 met spotten!
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door DDZ7504 »

mvschoon schreef: vr jun 28, 2019 8:13 am Overigens is de Zierikzeestraat juist ten westen van Tbr.
Klopt, denkfoutje, het was al laat :D
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
BCh
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 29, 2018 3:53 pm

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door BCh »

Bedankt voor het delen van de spotlocaties. Ga er de komende tijd een kijkje nemen. Kwam er vorig weekend niet van ivm de hitte en zonnekracht.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door JUSTINIAN »

Tipje: tussen 13 en 30 juli en 1 t/m 25 augustus ligt Emmerich-Oberhausen eruit wat betekent dat het grootste deel van de cargo's die over de BR gaan over Venlo, Eindhoven, Tilburg en Dordrecht omgeleid worden. Google even met de termen "Baukorridor" "302" en "Emmerich-Oberhausen" en je krijgt een tabel waarin DB NetE aangeeft wanneer bovengenoemd traject geheel of deels op slot zit -wat tot de omleidingen over Venlo leidt. Omdat die website alle bouwklussen op het Duitse spoorwegennet aangeeft is het even scrollen. Maar de winst zit in veel extraatjes langs de Brabantroute. Suc6 met plannen en spotten !
trainstar
Berichten: 658
Lid geworden op: za mar 24, 2018 5:44 pm

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door trainstar »

Je kunt ook gewoon op de site van Prorail kijken: https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... 9_v1_0.pdf
Hier gaat het om een enkelsporige buitendienststelling dus een deel zal via de Brabantroute gaan en een deel niet. Daarnaast is het vakantie dus rijden er sowieso minder cargo’s
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Spotplekken Brabantroute

Bericht door Michel »

JUSTINIAN schreef: vr jun 28, 2019 8:42 am Voor liefhebbers van semi bebost gebied is de plek op circa 15 minuten lopen van Tbu richting Reeshof te doen, waar een overweg ligt bij het wandelpark Tilburg Oude Warande. Na de overweg nog iets doorlopen op een verdiept pad. Van beide richtingen kun je de middag goed fotograferen.
Indien je op basis van navigatie wil lopen, het betreft de overweg van de Zwartvenseweg. Let op!: je staat hier zonder ladder een stuk lager dan de spoorbaan.
Plaats reactie