Jaaroverzicht 2015 | Wouter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Jaaroverzicht 2015 | Wouter

Bericht door wouterder »

Mijn jaaroverzicht van 2015:

Januari en februari niet veel gefotografeerd, dus die slaan we over.

maart

.
De CNL in de nacht in Amsterdam, wachtend op vertrek richting Duitsland.

april

.
In de schemering, dit paniekshot gemaakt van de LTE 186-237 (Inmiddels in dienst bij NSR) met een stel ketelwagons richting Bad Bentheim.

mei

Afbeelding
Zoals zo vaak dit jaar, heeft er enorm veel GTW gereden op de lijn Mariënberg - Almelo. Zo ook in mei, waar GTW stel 259 net is vertrokken uit Mariënberg.

juni

Afbeelding
Dit jaar reed Baureihe 140 nog gewoon bij DB Cargo, maar binnen niet al te lange tijd verdwijnt dit loctype bij dit bedrijf. Hier is de 140 018 onderweg met lege autotrein richting het station van Leer en verder richting het zuiden.

juli

.
Op vakantie ook maar wat foto's gemaakt. In L'Isle Sur La Sorgue rijdt in beide kanten 1 trein per 2 uur, na behoorlijk wat wachten komt hier dan de SNCF AGC als TER aan bij het stationnetje richting Marseille.

augustus

Afbeelding
Wachtend op de Strukton loc met de verlengde GTW's uit Polen toen, kwam ineens HSL met een keteltrein in de avondzon aanrijden.

Afbeelding
Na de hele middag gewacht te hebben, bijna het maximale uit mijn lens moeten halen om deze trein te fotograferen. Strukton G1206 met 3x verlengde GTW voor de Vechtdallijnen.

september

Afbeelding
In september deed NSR draaiwieltestritten met een 186 loc. Het 2e rijtuig lag vol met zandzakken en zit daarom lager dan de andere rijtuigen.

oktober

Afbeelding
In 2015 kwam de HHPI 29009 naar Nederland om toelatingsritten te rijden door Nederland. Onder andere de Hanzelijn, sporen rond Maarn Goederen en Amsterdam werden aangedaan. Na enkele maanden werd de loc Nederland uitgebracht door de Locon 9908, voor Railexperts. Uiteindelijk is deze loc niks geworden en staat deze nu ergens op een opstelterrein in Duitsland weg te roesten.

november

Afbeelding
Nadat het de bedoeling was om SGMm te gaan fotograferen die per 13 december weg is uit de 7000, kwam de vuiltrein richting Wijster aanrijden om wat wagons op te halen bij de VAM in Apeldoorn.

december

.
Locon met de Rzepin Shuttle in de bocht bij het Hazemeijer gebouw in Hengelo.

Afbeelding
Op 31 december jl kwam de HSL 1832 met een van de mooiste goederentreinen van 2015 aanrijden met Blauwe RAILCO en Grijze CD ketelwagens met als eindbestemming Tsjechië.

Bijzonder jaar, waar ik mijn fotocamera beter heb leren kennen. Veel andere hobbyisten heb mogen ontmoeten en veel speciale treinen mogen zien en fotogaferen. Een top jaar. Op naar 2016!

Groeten,

Wouter.
Laatst gewijzigd door wouterder op za dec 28, 2019 2:02 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 wouterder

Bericht door Ronnie »

September en november zijn de mooiste van de serie.
Goed sporen. Daar houden we van.
Thijmen1999
Berichten: 2249
Lid geworden op: ma aug 11, 2014 9:48 am
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 wouterder

Bericht door Thijmen1999 »

Leuk overzicht Wouter! Augustus en de tweede van december zijn mooi! Wat je zei over camera en andere spotters hebt ontmoet, geldt ook voor mij. Ondanks dat we op zelfde MBO zitten heb ik je nog niet ontmoet. :)
Twente, de mooiste regio in Nederland.
Plaats reactie