Jaaroverzicht 2015 | Koen

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Jaaroverzicht 2015 | Koen

Bericht door KvdLee »

Vijf dagen na de jaarwisseling even tijd om de balans van 2015 op te maken wat foto's betreft. Bij deze een jaaroverzichtje!

In Januari niet veel mooie platen gemaakt, daarom een bonus op het eind.

Afbeelding
Nog meer VolkerRail, nu de 203-1 die rangeert met ICR rijtuigen op de ACT te Amsterdam op 12 februari.

Afbeelding
Voor maart koos ik uit de bediening van H.D. Cotterell aan de Amsterdamse Vlothaven. Sinds deze zomer is de bediening verplaatst naar het minder fraaie VCK Logistics even verderop, dit door de uitbreiding van graanverwerker IGMA.

Afbeelding
Meer DBS-rood, in april. De 1604 komt met de dagelijkse staaltrein Bvhc-Kfhn 61601 langs het oude goederenemplacement van Haarlem gezet op 16 april.

Afbeelding
In mei was de keus groot, omdat enkelen al de bediening van Van Heezik er in hadden staan koos ik voor de rode GTW tussen Almelo en Mariënberg op 2 mei.

Afbeelding
Voor juni koos ik voor een foto van de ter ziele gegane AZK van Haarlem naar Amsterdam. Ingehuurde tractie 203-1 rolt hier vanaf de AEB het kleine raccordement op waarna de trein weer naar Haarlem zal gaan.

Afbeelding
De keus voor juli was meteen gemaakt: de geweldige toevalstreffer op het kleine station van Génolhac in Zuid Frankrijk. Na het wegvallen van de ECR houttrein is er een tijd geen cargo over de Cevennenlijn geweest. Op 16 juli komt SNCF Infra 669305 met een werktrein vanaf de spoorherstellingen boven Langogne door richting Alès/Nîmes. Op het perron werd even halt gehouden om de IC naar Langogne voor te laten gaan.

Afbeelding
In augustus vond ik deze foto het best, Locon reed namens RailExperts een trein naar Zandvoort aan Zee. Hier doorkomst te Overveen aan het begin van de avond.

Afbeelding
September was makkelijk: er werd maar één foto gemaakt. Dat was die van de bediening van Rhenus Logistics in de Waalhaven Rotterdam, die ik toevallig trof op weg naar huis vanaf school.

Afbeelding
In oktober viel de keuze op deze, op de 31e werd dan eindelijk sik 232 weer aangezwengeld, om vervolgens te rangeren met het materieel van de BSH in de spoordriehoek te Haarlem!

Afbeelding
In november viel de keus op de 1254, die door Haarlem kwam met een sandite-rit op 24 november.

Afbeelding
Nog een 1200, als keus voor december. Ondanks het uitje naar omgeving Koblens koos ik voor een binnenlands plaatje, omdat er nog een echte nachtfoto ontbrak in het overzicht. EETC 1252 is aangekomen op Amsterdam Centraal met de laatste Panorama Rail Restaurant rit van 2015.

Bonus tbv januari:
Afbeelding
Op 29 juli staat DBS 6417 op de sporen bij Farmsum klaar om naar Delfzijl te vertrekken. De ketels komen van FMC en Delamine.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 | Koen

Bericht door Ronnie »

Februari en augustus zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 | Koen

Bericht door Rens »

Ik vind juni een erg fraaie kijkplaat. Leuk ook met het sikje in het overzicht!
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 | Koen

Bericht door Hugeau »

Doe mij Juli maar, lekker uniek!
Plaats reactie