Jaaroverzicht 2015 Jordy 5834

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Jordy5834
Berichten: 488
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 3:52 pm
Locatie: Driebergen
Contacteer:

Jaaroverzicht 2015 Jordy 5834

Bericht door Jordy5834 »

Hierbij ook mijn terugkijk op 2015.

Januari:
Afbeelding
In januari maakte ik twee echt mooie foto's, een daarvan was de foto van de Locon 1601 (Monique) en 1505 met Graantrein + gesloten wagens naar Emmerich.
Driebergen 4 januari 2015

Februari:
Afbeelding
In februari begonnen we weer verschillende reisjes naar Duitsland te maken. Onder andere een dagje naar de omgeving van Altenbeken, waarbij ook Benhausen werd aangedaan. Daar werd de TX Logistik 189 454 met Trailer/Containertrein naar Verona (I) op de foto gezet.
Benhausen (D) 24 februari 2015.

Maart:
Afbeelding
In maart maakte ik niet zo veel foto's. Wel werden die gemaakt van EETC treinen die via Arnhem-Utrecht reden. Ook de EETC 1621 met Alphen Expres 13410 uit Landeck (A) naar Amsterdam Centraal.
Driebergen 1 maart 2015.

April:
Afbeelding
In April bezochten we voor het eerst de lijn van de bruinkolen. Rheinisch-Westfälisches Elektrizitätswerk (RWE) 558 met lege Bruinkooltrein uit Niederaußem / Frimmersdorf / Neurath op weg de bruinkoolafgraving, werd gefotografeerd in Frimmersdorf.
Frimmersdorf (D) 20-4-2015.

Mei:
Afbeelding
In mei gingen we onder andere een dagje naar Langwedel. Met een zware onweersbui op ons af komend werd de EVB 193 806 op de foto gezet die onderweg was met een containertrein uit Bremen naar Stuttgart.
Langwedel (D) 5-5-2015.

Juni:
Afbeelding
In Juni deed Heavy Haul Power International loc 29009 onder andere testritten tussen Driebergen-Zeist en Maarn Goederen. F=m.a, wat op de voor en zijkant van de loc staat, staat voor Kracht, Massa en Versnelling. Kracht straalt de loc in ieder geval wel uit wanneer hij werd gefotografeerd terwijl hij op weg was naar Maarn Goederen.
Driebergen 14-6-2015.

Juli:
Afbeelding
In Juli werd er begonnen aan de vakantie die in het teken van treinen stond. Op 21 juli gingen we naar Schwarzach, Bad Hofgastein en Dorfgastein. De ÖBB 1116 196 en 1144 238 met bonte goederentrein vanuit Villach/Mallnitz passeerde ons in Bad Hofgastein richting Schwarzach.
Bad Hofgastein (A) 21 juli 2015.

Augustus:
Afbeelding
In Augustus werd niet veel weg gegaan wegens dat degene met wie ik altijd weg ging voor de treinen in het ziekenhuis lag. Gelukkig is mijn vader ook een treinliefhebber en zo werd er onder andere naar Soest gereden voor de LTE 186 426 die met beladen Graantrein (42789) van Rotterdam Europoort naar Bad Schandau (D) ons na wat wachten passeerde.
Soest (Eempolder), 29 augustus 2015.

September:
Afbeelding
September was geen leuke maand voor mij. 5 september was een van de Terug naar Toen dagen bij de VSM en de Veluwse StoomtreinMaatschappij locs 23 071 en 076 29 passeerde ons in Lieren met rijtuigen als rit 29 van Beekbergen naar Loenen. Op dezelfde dag overleed degene met wie ik vele reisjes naar Duitsland en België maakte, en waarmee ik op vakantie was voor de treinen in Oostenrijk. De rest van de maand dus rustig aan gedaan...
Lieren, 5 september 2015.

Oktober:
Afbeelding
In Oktober werd het treinen fotograferen langzaam weer opgebouwd en werd maar weer eens naar Duitsland gegaan. Bad Honnef stond op de planning. De TX Logistik 185 404 en BLS 485 011 (in opzending) passeerde ons daar met een trailertrein hoogstwaarschijnlijk naar Novara.
Bad Honnef am Rhein (D), 10 oktober 2015.

November:
Afbeelding
In November was de leukste foto die ik gemaakt heb van de HSL 1254 die mij in een regenbui passeerde met Sandite-trein 51511 van Nijmegen naar Amersfoort.
Driebergen 15-11-2015.

December:
Afbeelding
In december werden heel weinig foto's gemaakt. De uitblinker was de foto van ICE DB ICE 3M stellen 4607 + 4651 als InterCity Express 123 van Amsterdam Centraal naar Köln HBF en Frankfurt (D).
Driebergen, 6 december 2015.

Dit was hem dan, hoop dat mijn jaaroverzicht bevalt! :)
Treinen rijden niet op tijd, maar op rails...
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21707
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jordy

Bericht door Ronnie »

Juli en augustus zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
ov_wijzer
Berichten: 929
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jordy

Bericht door ov_wijzer »

Januari is gelijk de leukste. Verder aardig wat Driebergen sferen ;-)
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7623
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jordy

Bericht door Peter »

Bij April hebben Ronnie en ik nog een aanvaring gehad met de lokale boer. Zotezien had jij meer mazzel toen. :-P
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jordy

Bericht door mattias »

Zeer mooie reeks!
Oktober is toch de plaat voor mij.. :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
thalys1996
Berichten: 275
Lid geworden op: wo aug 27, 2014 5:19 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 Jordy

Bericht door thalys1996 »

Prachtig jaaroverzicht! Die foto van juli is wel echt een pareltje hoor
Plaats reactie