De reis naar Zwitserland (deel 1) | 28-07-2019 t/m 30-07-2019

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

De reis naar Zwitserland (deel 1) | 28-07-2019 t/m 30-07-2019

Bericht door teunlukassen »

Na een paar maanden voorbereiden en de nodige dingen geregeld te hebben, gingen mijn opa, oma en ik met z'n drieën van 28 juli tot 5 augustus een weekje naar Zwitserland. In deze fotoreeks (bestaande uit 3 - misschien 4 - delen) laat ik foto's (en dan naar mijn mening de mooiste foto's) van de vakantie zien. Bij elke foto zal er een verhaal staan. Veel kijkplezier!

28-07-2019
De reis begon niet zoals gehoopt, kort voorbij Karlsruhe wouden wij van de snelweg af. M'n opa zet z'n voet op het rempedaal, de camper remt niet, hij trapt met twee voeten op de rem en toen begon hij pas met remmen. Remvloeistof etc. was voldoende gevuld. Met een sukkelig gangetje zijn we de laatste 10 km doorgereden naar Muggensturm, waar we zouden overnachten. Eenmaal aangekomen: ANWB bellen, verteld wat er gebeurd is en wachten op monteur van ADAC. Die kwam om 20:00, en concludeerde meteen het probleem: remslang kapot. Na wat overleg werd geregeld dat we de dag erna naar de VW werkplaats in Rastatt gesleept zouden worden.

FOTO 1
SBBCI 482 014 met ketelwagens te Muggensturm-Badesee (D)
Afbeelding

Om even wat afleiding te zoeken, werd koers gezet naar het station (nog geen 200 m verder). Aangezien we dicht bij Rastatt zaten, zaten we wel te wachten op wat leuke treintjes. En dat werd beloond, na 10 minuten kwam de eerste trein langs. We zien de 482 014 van SBB Cargo met een sleep ketelwagens door Muggensturm-Badesee op weg richting Rastatt.

29-07-2019
Een dag later, de ADAC kwam om 08:30 de camperplaats oprijden. Na het vastmaken van de camper met wat spanbanden konden we vertrekken richting Rastatt. Daar kwam het goede nieuws: de remslang wordt besteld, in de middag wordt hij geleverd. Rond 16:00 zouden we verder mogen. Helemaal prima! Na een bezoekje aan de stad, gingen we twee uurtjes doorbrengen op het station.

FOTO 2
BLS 475 409 met ketelwagens te Rastatt (D)
Afbeelding

Een van de leukere plaatjes die middag was voor mij onder andere deze. We zien de 475 409 van BLS met een sleep beladen ketelwagens door Rastatt rollen, op weg richting het zuiden.

FOTO 3
ESG 7 met sleep lege Mosolf autowagens te Rastatt (D)
Afbeelding

Nadat we deze loc eerder hebben zien walmen op het opstelterrein, kwam de loc ruim een uurtje later terug, ditmaal met wagons. Mijn oma zei: 'Ik meende daarachter een stoomlocomotief te zien!'. Leuk bedacht oma, maar helaas: het was een G1205 (bedankt voor corrigeren Vasco!). G1205 is natuurlijk een Siamees woord voor haar, waarop ik zei: het is een diesel. Afijn, we zien loc 7 van de Eisenbahn Service Gesellschaft met een sleep lege Mosolf autowagens door het station van Rastatt rollen, op weg richting het zuiden.

Na ruim een uurtje gingen we maar weer naar de werkplaats, we kregen namelijk geen telefoontje. 'In einer Stunde können Sie züruck kommen', zei de monteur tegen m'n opa. Die tijd werd afgewacht in het park bij de werkplaats. En toen kwam een verontrustend telefoontje: de luchtpomp was kapot, daardoor kreeg hij niet genoeg druk. Wat betekende dat? Nachtje in een hotel in Rastatt.

30-07-2019
Na een slecht nachtje geslapen te hebben, gingen met goede hoop weer naar de werkplaats tegen een uur of 10. De luchtpomp was klaar! De camper deed het weer! Dus: betalen (duur geintje helaas) en nog wat vragen gesteld. Om 10:30 werd dan ook eindelijk vertrokken richting Zwitserland. Tegen de middag kwamen we aan bij onze camperplaats in Mosen (zonder problemen gelukkig!).

FOTO 4
SBB RABe 520 007 'Boniswil' als S9 21956 te Mosen (CH)
Afbeelding

Na het aanmelden bij de receptie, en het parkeren van de camper, werd koers gezet richting het station van Mosen. We moesten nog de Swiss Travel Pass aanschaffen. M'n opa ging de retourtjes Luzern kopen (en ja, ik betaalde mee) en ik maakte even een eerste plaatje van een Zwitserse trein. We zien de 520 007 van SBB als S9 (trein 21956) binnenrollen te Mosen onderweg richting Beinwil am See en verder naar Lenzburg.

Dit was deel 1 van m'n fotoreeks. Binnenkort volgt deel 2 met wel meer foto's. ;)
Laatst gewijzigd door teunlukassen op wo aug 07, 2019 9:26 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: De reis naar Zwitserland (deel 1) | 28-07-2019 t/m 30-07-2019

Bericht door rob1965 »

Leuk verhaal, Teun. Mooie foto’s ook.
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
Mattie
Berichten: 603
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: De reis naar Zwitserland (deel 1) | 28-07-2019 t/m 30-07-2019

Bericht door Mattie »

Bijna hetzelfde verhaal als van mij, ik ging in Mei met mijn opa en oma naar Zwitserland met de camper. Ook eerst een dagje langs de Rhein (Freiburg). Maar gelukkig deed onze camper het wel.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: De reis naar Zwitserland (deel 1) | 28-07-2019 t/m 30-07-2019

Bericht door JUSTINIAN »

Leuke reportage en fijn te lezen dat jullie geen ongeluk gehad hebben en dat jullie ondanks de problemen met de remmen heelhuids aangekomen zijn!
Ben benieuwd naar de rest van de trilogie
Hallo1863
Berichten: 21
Lid geworden op: ma aug 19, 2019 7:02 pm

Re: De reis naar Zwitserland (deel 1) | 28-07-2019 t/m 30-07-2019

Bericht door Hallo1863 »

Mooi man!
Plaats reactie