November 2014 | Maandoverzicht Koen

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door KvdLee »

November was niet een heel drukke foto-maand voor mij. Ook is het deze maand vooral een Amsterdamse serie. Veel kijkplezier zal ik maar zeggen :D

Afbeelding
03-11-2014, Haarlem, LTE 189 113 + NSB 73014 by Koen langs de baan, on Flickr
Op drie november bracht LTE 189 113 in opdracht van TXL de tweede Noorse BM73 over naar Haarlem.

Afbeelding
17-11-2014, Amsterdam Westhaven, RC 683 + Kolentrein by Koen langs de baan, on Flickr
17 November kwam RheinCargo's 683 net na zonsondergang binnen bij de OBA in Amsterdam.

Afbeelding
17-11-2014, Amsterdam Westhaven, IGMA BEMO + Graanwagens by Koen langs de baan, on Flickr
.. Op diezelfde dag was de BEMO van de IGMA bezig met het plaatsen van een paar graanwagens onder de laadinstallatie aldaar.

Afbeelding
Ondertussen was RheinCargo alweer terug op de kade met het uithalen van de kolentrein. Wagen voor wagen wordt de sleep onder de laadinstallatie gereden. Omdat ze steeds een minuutje stilstaat heb je wat leuke fotomogelijkheden.

Afbeelding
Na het plaatje op de kade moest ik snel op zoek naar m'n spullen die nog aan de kade-kant van de trein lagen. Eenmaal bij elkaar geraapt kon ik nog net tussen de trein en het hek door naar de straat-kant, ik had geen minuutje later moeten zijn :lol: . Hier zijn we inmiddels een tien minuten verder.

Afbeelding
En nog een zwartwitplaatje als afsluiter van de dag.

Afbeelding
De 18e reed VolkerRail een conditierit met acht DDZ rijtuigen. Hier bij aankomst in de Houtrakpolder.

Afbeelding
18-11-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR by Koen langs de baan, on Flickr
Een paar minuten later, bij het verplaatsen van wat ICR rijtuigen

Afbeelding
19-11-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR DDZ + ICR by Koen langs de baan, on Flickr
Een dag later, op de 19e, werd weer een rit gedaan met wat rijtuigen.

Afbeelding
19-11-2014, Amsterdam Houtrakpolder, VR 203-5 + NSR by Koen langs de baan, on Flickr
Bij het omlopen in de Houtrakpolder na aankomst waren genoeg foto mogelijkheden :)

Afbeelding
Op 24 november reed Locon een keteltrein naar de NWB in Amsterdam. Helaas werd de trein geplaatst toen ik nog wortels stond te schieten voor het stoplicht. Hier duwt de loc het geheel rustig naar binnen.

Afbeelding
24-11-2014, Amsterdam Westhaven, Locon 220 + Graantrein by Koen langs de baan, on Flickr
Later werd een trein bij IGMA geplaatst, hier bij het rangeren op de Coenhaven.

Afbeelding
24-11-2014, Amsterdam Westhaven, Locon 220 + Graantrein by Koen langs de baan, on Flickr
.. Het tweede treindeel wat opgehaald werd op de Nieuwe Hemweg bij het kopmaken.

Afbeelding
Het emplacement Coenhaven begon al aardig vol te geraken.

Afbeelding
24-11-2014, Amsterdam Westhaven, Locon 220 + Ketelwagens by Koen langs de baan, on Flickr
Omdat na het plaatsen bij NWB eerst DBS het bedieningsrondje mocht doen, werd gewacht met het plaatsen van de overige ketels op de Hornweg. Toen DBS terug was, kon men toch de overige ketels plaatsen. Hier bij het sleutelen van de overweg onder de snelweg.

Afbeelding
De trein werd vervolgens gedriehoekt, waarbij ik de domme keuze maakte om op deze plek te gaan staan. Een Westhaven-kenner weet wel waarom ik hier geen betere foto kon maken :oops: :-))

Dat was 'm weer :D
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Ronnie »

Mooie reeks weer uit de Amsterdamse haven :).
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door VinceCargo »

Die laatst snap ik niet helemaal.. Ben dan ook geen kenner van het Westhaven gebied, op het emplacement en de OBA na dan..
Geen handvol, maar een land vol
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Bruno »

Leuke plaatjes!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Maarten »

Heerlijk!
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door db2612 »

Zeer fraaie serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Saitzee »

Mooie!! Trouwens is er langs de kade gesnoeid bij de OBA?
1622
Berichten: 317
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 8:15 pm

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door 1622 »

Fraaie serie Koen.
VinceCargo schreef:Die laatst snap ik niet helemaal.. Ben dan ook geen kenner van het Westhaven gebied, op het emplacement en de OBA na dan..
Als Westhaven-kenner kan ik je dat antwoord wel geven. :) De trein blokkeert de overweg waardoor Koen niet bij de loc kan komen die aan de andere kant staat.
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door KvdLee »

Bedankt heren!
Sam97 schreef:Fraaie serie Koen.
VinceCargo schreef:Die laatst snap ik niet helemaal.. Ben dan ook geen kenner van het Westhaven gebied, op het emplacement en de OBA na dan..
Als Westhaven-kenner kan ik je dat antwoord wel geven. :) De trein blokkeert de overweg waardoor Koen niet bij de loc kan komen die aan de andere kant staat.
Klopt helemaal, het spoortje naar Steinweg kruist in een bocht twee keer de weg, en ik stond in feite opgesloten voor de ingang van Koopman :lol:
Saitzee schreef:Mooie!! Trouwens is er langs de kade gesnoeid bij de OBA?
Die dag leek het een beetje half werk, kon het in het donker niet goed zien maar zaten nog wel wat hoge plukken riet voor de draaistellen.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Jeroen »

Leuke plaatjes weer uit regio Amsterdam!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Railleon »

Fraaie reeks, met veel mooie avondopnames.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door Marcel »

Mooie serie misschien toch maar eens na werktijd een kijkje nemen.
"The chase is better than the catch."
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door KvdLee »

Bedankt :).
pau
Berichten: 514
Lid geworden op: di jul 01, 2014 12:19 pm
Locatie: Sankt Goarshausen KM96.4
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door pau »

Hele mooie serie, wat ik me afvraag stonden alle treinen stil bij de nachtopnamen, want ze zijn goed belicht en scherp!!
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door KvdLee »

pau schreef:Hele mooie serie, wat ik me afvraag stonden alle treinen stil bij de nachtopnamen, want ze zijn goed belicht en scherp!!
Thanks :). Inderdaad, de foto's zijn allemaal gemaakt terwijl de treinen stil stonden (bijvoorbeeld voor het omzetten van een wissel oid). Met een statief er bij en een lange sluitertijd, heb je dan toch een heldere foto :)
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: November 2014 | Maandoverzicht Koen

Bericht door juniorfotograaf »

Ondanks dat t hier om Amsterdam gaat,toch erg fraaie plaatjes gemaakt ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Plaats reactie