Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014 (D)

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014 (D)

Bericht door Peter »

Gisteren ben ik voor het eerst naar de Oogstdankfeesten geweest op de Selfkantbahn. De voorgaande jaren had ik helaas geen tijd. Ondanks dat het in de ochtend er nog redelijk zuinig aan toe ging, zowel met treinen als met zon, werden de omstandigheden vanaf een uur of 12 een stuk beter. Uiteindelijk was het programma zo goed gevuld dat ik een dagvullend programma had tot een uur of 18. Een kleine selectie:

1
Afbeelding
Nadat de zon eindelijk een beetje door de dikke sluier was gebrand kon de SKB 101 met trein 503 in Birgden worden gefotografeerd.

2
Afbeelding
Aan de andere kant van Birgden kwam de SKB 20 met trein 505 bij Gelindchen langs gereden.

3
Afbeelding
Vanaf het middag uur werd de uursdienstregeling met stoomtreinen onderbroken en kwamen er diesels in de omlopen. De SKB T102 met trein 103 bij Schierwaldenrath.

4
Afbeelding
Door de diesels kwam er één stoomlok vrij en kon men beginnen met het rijden van de eerste 'echte' fotogoederentreinen. De SKB 101 met trein 707 bij Birgden.

5
Afbeelding
Niet veel later kwam de SKB 20 met trein 506 bij Birgden de andere kant op. Achterop zaten de rijtuigen voor de reizigers al lijkt het op deze manier net een fotogoederentrein.

6
Afbeelding
Direct na de aankomst van de vorige trein mocht er een trein met een 600 nummer vertrekken. Dit bleek de SKB Unimog te zijn met trein 601 bij Birgden.

7
Afbeelding
De volgende reguliere stoomtrein reed een gedeelte van het traject in dubbeltractie. De SKB 101 en 20 vertrekken met trein 507 uit Schierwaldenrath. Op de voorgrond is de nieuwe route te zien van de spoorlijn door de aanleg van een verdiepte autoweg.

8
Afbeelding
De SKB Unimog kwam na een uur weer terug met trein 602 in Birgden. Weinig spoors aan dit plaatje. :-P

9
Afbeelding
Vlak achter de Unimog zat de tweede 'echte' fotogoederentrein van de dag. De SKB 101 met trein 510 bij Birgden.

10
Afbeelding
Vervolgens heb ik een kleine uitstap gemaakt naar Gillrath om nog een motorstel te platen. Dit bleek het andere rijvaardige motorstel te zijn, de SKB T13 met trein 106 in Gillrath die door alle drukte een half uurtje te laat vertrok.

11
Afbeelding
Een kleine tien minuten achter het motorstel vertrok de SKB 101 met trein 512 uit Gillrath eveneens met een vertraging van een half uur.

12
Afbeelding
Eigenlijk wilde ik hierna naar huis gaan, maar omdat de sluiers weer een beetje weg trokken en ik niet lang hoefde te wachten op een volgende zonplaat, nog maar snel naar het veld gegaan bij Gelindchen. De SKB 20 met trein 513 bij Gelindchen, deze keer eindelijk met de trekkers vooraan in de trein en de ketel voorop.

13
Afbeelding
Onder het motto als we er toch nog steeds zijn ook maar even op een motorstel gewacht. Stiekem hoopte ik op nog een rijtuig achter het motorstel, maar uiteindelijk werden er nog veel leukere wagens meegenomen in deze trein. De SKB T102 met trein 515 bij Gelindchen.
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014

Bericht door Ronnie »

Leuke serie bij elkaar geklikt :).
Goed sporen. Daar houden we van.
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014

Bericht door db2612 »

Een mooie serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014

Bericht door martijnm71 »

Mooie reeks zo, geweldig ook dat unimogje
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014

Bericht door Jeroen »

Gewoon omdat het kan, een unimog als tractie! :P Mooie foto's Peter!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Zo 28 Sep 2014 | Erntedankfest 2014

Bericht door Thieske »

Leuke serie, je hebt het duidelijk naar je zin gehad
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie